Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام بر استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در راستای فرهنگ سازی ترافیک تاکید کرد و گفت: بدون استفاده از توان و ظرفیت سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی دستیابی به برنامه‌ها و اهداف کاهش تصادفات رانندگی میسر نخواهد بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: پخش و نشر برنامه‌های آموزشی و فرهنگ ساز با محوریت پلیس راه می‌تواند نقش بسیار تاثیر گذاری بر سوانح و حوادث رانندگی در محور‌های مواصلاتی داشته باشد که انتظار داریم این موضوع در برنامه‌های صدا و سیما نقش پررنگ تری را داشته باشد .

رئیس پلیس راه استان ایلام اظهار کرد: در ۴ سال گذشته در بخش راه‌های روستایی و کاهش تصادفات این حوزه حائز رتبه برتر در سطح کشور بوده ایم که این مهم جز با همکاری خوب مردم ، دستگاه‌های خدمات رسان و رسانه‌ها مقدور نبود .

انتهای پیام/ ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس راه تصادفات رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۵۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت پلیس در جاده‌های استان ایلام افزایش می یابد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در دومین جلسه شورای راهبری تصادفات استان در سال جاری، بر تشدید نظارت‌ها در جاده‌های استان در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی تا ۱۷ فروردین تأکید کرد.

وی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب طبیعت ایلام و جذب گردشگران داخل و خارج استان، افزایش تردد در روزهای آتی پیش‌بینی می‌شود که لازم است نظارت‌ها بر حوزه راه‌های مواصلاتی افزایش داشته باشد.

وی ضمن تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در رانندگی، تاکید کرد: علاوه بر فرهنگ‌سازی، باید نظارت‌ها را نیز تشدید کرد، لذا فرمانداران در روزهای آتی در محورهای مواصلاتی حضور میدانی داشته باشند و از ظرفیت خودرویی و نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی به‌عنوان همیار پلیس برای تشدید نظارت استفاده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام تقویت نظارت و کاهش سرعت حرکت در محورها را، بستر مناسبی برای کاهش تصادفات دانست و گفت: در نقاطی که احتمال وقوع تصادف زیاد است باید با اقداماتی چون ایمن‌سازی، مسدودسازی، آشکارسازی، نصب بنر و آگاه‌سازی مردم در فضای رسانه‌ای، نسبت به رفع موقت و دائم این نقاط حادثه‌خیز اقدام کرد.

هژبری گفت: با توجه به پیش‌بینی افزایش تردد جاده‌ای در روزهای آتی تعطیلات نوروزی، لازم است با هم‌افزایی پلیس راه، پلیس راهور، گروه‌های مردم‌نهاد، همیاران پلیس شهرداری‌ها، فرمانداران و بسیج، پوشش مناسبی در جاده‌های استان صورت بگیرد.

وی با انتقاد از نحوه اطلاع‌رسانی تصادفات گفت: نباید اطلاع‌رسانی به گونه‌ای باشد که به مردم شوک وارد شود، لازم است که نیروهای امدادی از اعلام آمار در سر صحنه خودداری کنند و ضمن هماهنگی با فرمانداران، مرجع رسمی آمار تلفات جاده‌ای، پزشکی قانونی است و ملاک محدوده جغرافیایی استان است.

هژبری گفت: بنا به پایش‌های صورت گرفته محورهای ایلام - مهران، ایلام - سرابله، ایلام - ایوان، مهران - دهلران و محور ایلام - دره‌شهر در روزهای آتی بیشترین تردد و ترافیک را خواهند داشت، لذا فرمانداران این مسیرها باید نظارت میدانی کامل داشته باشند و روزانه گزارش میدانی را ارسال کنند.

وی تصریح کرد: علت بخش اعظم تصادفات و حوادث جاده‌ای، عامل انسانی است لذا فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه و صدا و سیما در روزهای پایانی تعطیلات بسیار حائز اهمیت است و انتظار می‌رود هم‌چنان جهت کاهش تصادفات جاده‌ای، در میدان اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی باقی بمانند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از رانندگان و گردشگران نوروزی خواست با رعایت اصول صحیح رانندگی، توجه به جلو و رعایت سرعت مطمئنه؛ سفری راحت، ایمن و خاطره‌انگیز را برای خود و سایر گردشگران فراهم کنند و پلیس نیز هیچ مماشاتی با متخلفان نداشته باشد.

کد خبر 6064174

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۳ درصدی سرقت در آبادان
  • کاهش ۲۱ درصدی مجروحان تصادفات رانندگی برون شهری
  • نظارت پلیس بر جاده‌های ایلام تشدید می‌شود
  • یک دستگاه خودرو سرقتی در بیجار کشف شد
  • کاهش ۶۰ درصدی سوانح جاده‌ای در استان همدان 
  • نظارت پلیس در جاده‌های استان ایلام افزایش می یابد
  • می‌توان از ظرفیت نیروهای جهادی برای کاهش تصادفات استفاده کرد
  • تشویق رانندگان قانونمند در کرمان
  • کاهش ۳۰ درصدی سرقت‌ها در نیمه اول نوروز در ایلام
  • کاهش ۳۰ درصدی سرقت در نیمه اول نوروز در ایلام