Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، صبح امروز از امضاء تفاهم نامه همکاری مشترک بین این اداره کل و شرکت داروسازی نصر فریمان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی دراین خصوص گفت: هدف از این تفاهم نامه که ساعتی پیش درمحل شرکت داروسازی نصر در فریمان به امضاء رسید، هم افزایی در زمینه تشخیص و کنترل بیماری ها در حیات وحش استان و توسعه بهره برداری از ظرفیت های موجود و امکانات مشترک علمی و فنی طرفین و نیز ترغیب مسئولیت های اجتماعی بخش خصوصی و ترویج رویکرد" هشتاد میلیون ایرانی-هشتاد میلیون محیط بان" با حضور رئیس سازمان صمت استان، فرماندار فریمان، امام جمعه شهرستان و جمعی از مقامات محلی، بین این اداره کل و شرکت یاد شده تبادل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام مسئول ضمن اشاره به اینکه بیماریهای حیات وحش و نیز بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان در کنار سایر عوامل مخرب محیط زیست طبیعی، یکی از عوامل تهدیدکننده تنوع زیستی به شمار می آید و شیوع آنها حیات جوامع انسانی را نیز به شدت مخاطره می اندازد گفت: آنفلوانزای نوع پرندگان و خوکی نوع A، هاری، سیاه زخم (شاربن) و تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو از جمله بیماری هایی هستند که علاوه بر خطراتی که برای حیوانات وحشی به ویژه گونه های نادر یا در معرض خطر انقراض دارند، به عنوان تهدیدی جدی برای بهداشت جوامع انسانی و دامهای اهلی نیز محسوب می شوند و پیشگیری و مهار به موقع آنها از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی ادامه داد: به همین منظور و با هدف کنترل و پیشگیری از شیوع بیماریهای حیات وحش، مدیریت پسماندهای دارویی، شیمیایی، آزمایشگاهی و... و تقویت توان علمی و بهره مندی از پتانسیل های موجود همچنین فرایند درمان به کمک تیم متخصصین و دامپزشکان این تفاهم نامه مشترک همکاری به مدت دوسال به تأئید و امضاء دوطرف رسیده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۵۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به سیل زدگان در سیستان و بلوچستان : مراقب تمساح باشید

روابط عمومی محیط زیست سیستان و بلوچستان اعلام کرد: پیرو بارندگی اخیر استان سیستان و بلوچستان، سیلابی شدن کلیه رودخانه‌ها و سر ریز شدن اکثر سد‌های استان از جمله پیشین، زیردان و همچنین ادامه شرایط نامساعد جوی، استرس و تنش در حیات وحش به ویژه تمساح پوزه کوتاه (گاندو) دور از انتظار نیست و احتمال خروج تمساح‌ها از برکه محل زیست اصلی وجود دارد.   از ساکنین در مناطق سیل زده درخواست می‌شود نسبت به تردد غیر ضروری در مناطق سیلابی، حاشیه رودخانه باهوکلات، هوتک‌ها، مرداب‌ها و مناطق حاشیه‌ای زیستگاه‌های حیات وحش تا زمان فروکش کردن سیلاب و برگشت به شرایط عادی، خودداری شود.   به منظور پیشگیری از وقوع حوادث تلخ و حملات احتمالی حیات وحش به هم استانی‌های عزیز توصیه می‌شود در زمان مشاهده هر گونه جانور وحشی گرفتار در مناطق سیلابی، مراتب را به نزدیک‌ترین اداره حفاظت محیط زیست اعلام و یا با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل فرمایند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان
  • تجلیل ازتعدادی ازپیشکسوتان و پیرغلامان حسینی در خراسان رضوی
  • خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه
  • جمعی از پیشکسوتان و پیرغلامان حسینی در خراسان رضوی تجلیل شدند
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • خطر حمله گاندو‌ها در کمین سیل‌زدگان
  • هشدار به سیل زدگان در سیستان و بلوچستان : مراقب تمساح باشید
  • هشدار محیط زیست به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • سیلزدگان مراقب تمساح باشند
  • چهار گونه جانوری در طبیعت «میاندشت» تیمار و رهاسازی شدند