Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه محیط زندگی و خودروی ۳۸ نفر از توانخواهان خراسان جنوبی مناسب سازی شد، گفت: برای این موضوع اعتباری بالغ بر یکصد و ۱۵ میلیون تومان هزینه شده است و هنوز کمبودهایی در این زمینه وجود دارد.

«جمیله رضازاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: از ابتدای امسال 277 نفر معلول ضایعه نخاعی در استان از کمک هزینه حق پرستاری استفاده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به بحث حرفه آموزی برای معلولان استان گفت: از ابتدای سال جاری با توجه به شیوع کرونا خدمات مراکز روزانه حرفه آموزی و کارگاه ها به صورت مجازی، حضوری محدود و تک نفری، خدمات مراکز توانبخشی در منزل به صورت تک نفری در استان انجام شده است و تا پایان سال ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه در روستاهای خراسان جنوبی صندوق های خرد محلی برای اشتغال معلولان ایجاد شده است، افزود: بازی های بومی و محلی در روستاهای چند شهرستان برای معلولین جهت ارتقای روحیه و نشاط معلولین و نیز توانمند سازی آنها احیا خواهد شد.

 

رضازاده به بحث مناسب سازی شهری و پارک های استان برای توانبخشان و معلولان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری برای 38 نفر از توانخواهان تحت پوشش مناسب سازی محیط زندگی و خودرو انجام داده ایم و برای این موضوع اعتباری بالغ بر یکصد و 15 میلیون تومان هزینه شده است و کمبودهایی در این زمینه وجود دارد.

 

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 35 مرکز روزانه توانبخشی، حرفه آموزی و کارگاه تولیدی حمایتی در استان فعالیت می کنند، ادامه داد: این مراکز به 861 نفر از پذیرش شدگان مراکز روزانه اعم از معلولین کم توان ذهنی، جسمی حرکتی، روانی مزمن، سالمند، کم شنوا و ناشنوا خدماتی ارائه می دهند که خدمات این مراکز در 6ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقریبا 8 درصد رشد داشته است.

 

وی با اشاره به خدمات آموزشی توانبخشی ارائه شده در مراکز روزانه در شرایط شیوع ویروس کرونا گفت: در این راستا برنامه هایی از جمله توانبخشی از راه دور و حضور کاردرمان، گفتاردرمان و مربی آموزشی در محل زندگی سالمندان و توانخواهان را در دستور کار داشتیم.

 

رضازاده در پایان با توجه به اینکه جلسات کمیسیون پزشکی توانبخشی در 10 شهر خراسان جنوبی برگزار می شود، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 58 جلسه برگزار شده و در این جلسات حدود یک هزار و 70 پرونده مورد بررسی قرار گرفته است.

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: توانخواهان مناسب سازی ابتدای سال جاری خراسان جنوبی مناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۵۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاجقه: وضعیت دریاچه ارومیه مناسب است

رئیس سازمان محیط زیست گفت: امسال در بحث حق آبه و رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه وزارت نیرو همکاری‌های خوبی با سازمان محیط زیست داشته است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت گفت: خوشبختانه دریاچه ارومیه وضعیت مناسبی دارد. جمعه‌ای که گذشت شاهد جشن احیای دریاچه ارومیه‌ در این شهرستان بودیم و امیدواریم با توجه به روند خوب بارش‌ها، وضعیت این دریاچه رو به بهبودی برود. 

وی افزود: امسال در بحث حق آبه و رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه وزارت نیرو همکاری‌های خوبی با سازمان محیط زیست داشته است. 

خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • شور زندگی در جمعه بازار همدان
  • یافتن همسر مناسب مهمترین دغدغه جوانان در تشکیل خانواده
  • بیش از ۲۵ هزار کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین صادر شد
  • صدور ۲۵۵۰۰ کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین در خراسان جنوبی
  • ۱۴۴ متخلف زیست محیطی دستگیر شدند
  • بزرگداشت مفاخر و مشاهیر، غنی سازی فرهنگی است
  • هفت اختراعی که زندگی شهری را تغییر داد
  • انتخاب کولر مناسب برای منزل شما: گازی یا آبی؟
  • سلاجقه: وضعیت دریاچه ارومیه مناسب است
  • هزینه نگهداری یک اوتیسمی در ماه چقدر است؟/ کلینیک‌های توانبخشی قصد تعطیلی این مراکز را دارند