Web Analytics Made Easy - Statcounter

درآمد مالیاتی دولت در ۳ ماهه بهار سال جاری به ۵۱ هزار و ۲۳۶ میلیارد تومان رسیده که نسبت به درآمد ۲۴ هزار و ۲۷۱ میلیارد تومانی مدت مشابه ۳ماهه سال ۹۸، رشد ۱۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بر اساس آمار‌هایی که مرکز آمار ایران منتشر کرده، با وجود تبعات ناشی از ویروس کرونا، درآمد مالیاتی دولت در ۳ماهه بهار سال جاری به ۵۱ هزار و ۲۳۶ میلیارد تومان رسیده که نسبت به درآمد ۲۴ هزار و ۲۷۱ میلیارد تومانی مدت مشابه ۳ماهه سال ۹۸، رشد ۱۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین بررسی جزییات پایه‌های مالیاتی نیز نشان می‌دهد درآمد مالیات بر ثروت با رشد ۴۴۶ درصدی دارای بیشترین افزایش در بهار سال جاری بوده است. پس از آن، مالیات بر اشخاص حقوقی با رشد ۱۲۱ درصدی، مالیات بر درآمد با رشد ۱۰۳ درصدی و مالیات بر کالا و خدمات با رشد ۷۲/۵ درصدی در رتبه‌های دوم تا چهارم قرار دارند.   قابل ذکر است به دلیل تبعات ناشی از شیوع کرونا ظاهرا درآمد مالیاتی باید کمتر می‌شد، اما به‌نظر می‌رسد علاوه بر عامل تورم، اخذ قابل‌توجه مطالبات مالیاتی سال‌های گذشته (که اخبار آن اخیرا منتشر شده) و همچنین شناسایی منابع جدید از سمت فرار‌های مالیاتی ازجمله دلایل این افزایش درآمد‌های مالیاتی دولت بوده است. منبع: نود اقتصادی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: درآمد مالیاتی دولت مرکز آمار پایه های مالیاتی شیوع کرونا درآمد مالیاتی درآمد مالیات مالیاتی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۵۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته یک هزار میلیارد تومان مالیات بر درآمد در گلستان وصول شد

مدیرکل امور مالیاتی گلستان گفت: سال‌گذشته یک‌هزار و ۱۷ میلیارد تومان مالیات بر درآمد در استان وصول شد که این رقم در مدت مشابه ماقبل آن صرفاً ۶۵۰ میلیارد تومان بوده است.

قربان حاجی مشهدی مدیرکل امور مالیاتی گلستان در گفتگو با خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو  گفت: مالیات‌های مستقیم در حوزه مالیات اشخاص حقوقی، مالیات بر درآمد و مالیات بر ثروت تقسیم می‌شوند که در مجموع در سال گذشته ۲ هزار و ۴۰ میلیارد تومان وصولی در گلستان حاصل شده است.

وی افزود: سال گذشته رقمی معادل ۷۸۷ میلیارد تومان در بخش مالیات بر اشخاص حقوقی، یک هزار و ۱۷ میلیارد تومان در بخش مالیات بر درآمد و ۲۲۵ میلیارد تومان مالیات بر ثروت در گلستان وصول شده است.

حاجی مشهدی ادامه داد: بیشترین مالیاتی واصله در حوزه مالیات‌های مستقیم متعلق به زیر مجموعه‌های مالیات بر درآمد بود که رقم معادل یک هزار و ۱۷ میلیارد تومان است.

وی گفت: مالیات‌های وصولی بر در آمد در سه بخش مالیات بر حقوق کارکنان بخش دولتی، مالیات بر حقوق کارکنان بخش خصوصی و مالیات مشاغل اجرایی می‌شود که مالیات حاصله در سال ۱۴۰۱ رقمی معادل ۶۵۰ میلیارد تومان وصول شده است.

مدیر کل امور مالیاتی گلستان ادامه داد: در حوزه مالیات‌های غیر مستقیم بیشترین سهم بر عهده ارزش افزوده کالا و خدمات بوده که رقمی معادل ۷۸۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان وصول شده که وصول این ردیف در سال ماقبل آن فقط ۴۷۰ میلیارد تومان بوده است.

وی همچنین در خصوص مالیات‌های غیرمستقیم گفت: در حوزه مالیات غیر مستقیم رقمی معادل ۱۵۹ میلیارد تومان در حوزه مالیات بر نقل و انتقال اتومبیل و مبلغ ۱۶۵ میلیارد تومان در بخش یک درصد نرخ مالیات بر ارزش افزوده وصول شده است.

گفتنی است که پارسال ۳ هزار و ۲۰۸ میلیارد تومان مالیات در استان وصول شد.

دیگر خبرها

  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی
  • سال گذشته یک هزار میلیارد تومان مالیات بر درآمد در گلستان وصول شد
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • صدای میرسلیم هم درآمد: رئیسی تدبیر مناسبی بیندیشد
  • افزایش ۷۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت طی ۶ سال
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟
  • اظهارنامه پیش فرض ثمره اجرای سامانه مودیان
  • تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی