Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@17:24:42 GMT

بازدید ارزیاب یونسکو از روستاهای کردستان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۶۰۱۰

بازدید ارزیاب یونسکو از روستاهای کردستان آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان‌های مسئول در دو استان کردستان و کرمانشاه از چندسال قبل تاکنون، پرونده ثبت جهانی اوارمان تحویل یونسکو شده و اقدامات مختلف برای عملیاتی کردن این مهم ادامه دارد.

از ابتدای مهر ماه سال جاری، ارزیاب یونسکو برای بررسی وضعیت و شرایط موجود در اورامانات وارد کشورمان شده و بازدید از روستاهای هدف این طرح را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزیاب یونسکو بازدید خود از روستاهای هدف این طرح را از استان کرمانشاه آغاز کرد و ضمن حضور در روستاهای مختلف، از نزدیک در جریان وضعیت و شرایط موجود قرار گرفت و بررسی‌های مورد نیاز را نیز انجام داده است.

بر اساس اعلام مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان، ارزیاب یونسکو و تیم همراه از روز گذشته بازدید از روستاهای هدف این طرح در استان کردستان را آغاز کرده‌اند.

اسماعیل مریوانی به خبرنگار مهر گفت: ارزیاب یونسکو قرار است که طی چهار روز آینده ضمن حضور در مناطق مختلف هدف این طرح، از نزدیک شرایط و وضعیت موجود در مناطق اورامانات را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد.

وی عنوان کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته ارزیاب یونسکو در زمان اقامت در استان کردستان، از مناطق مختلف و روستاهای هدف این طرح از جمله حلوان، پالنگان، دولاب، ژیوار، دیوه زناو، اورامان و … بازدید خواهد کرد.

روز گذشته ارزیاب یونسکو و هیأت همراه از سوی حلوان از توابع بخش سیروان شهرستان سنندج که جز روستاهای تاریخی در استان کردستان به شمار می‌رود از نزدیک بازدید کرد.

بخشدار سیروان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به همکاری و تعامل بسیار خوب مردم محلی در راستای ثبت جهانی اورامان، عنوان کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته سه روستای بخش سیروان در قالب این طرح قرار گرفتند.

ایرج فرد گفت: روستاهای حلوان و دولاب از روستاهای قدیمی در بخش سیروان جز طرح ثبت جهانی اورامان هستند و به همین دلیل طی سه سال اخیر مردم مشارکت خوبی در راستای حفظ بافت محلی و بومی این روستاها داشته‌اند.

وی با بیان اینکه روز یکشنبه ارزیاب یونسکو از روستای حلوان بازدید کرده است، افزود: امروز دوشنبه نیز این هیأت از روستای دولاب بازدید کرده و از نزدیک در جریان وضعیت و شرایط حاکم بر این روستا قرار خواهد گرفت.

بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته و همزمان با بازدید ارزیاب یونسکو از روستاهای هدف طرح ثبت جهانی اورامان، برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری با مشارکت و همراهی خود مردم محلی برگزار شده و بخش از فرهنگ، آداب و رسوم مردم در آن روستا و حتی روستاهای اطراف در قالب نمایشگاه‌های بازنمایی می‌شود.

کد خبر 5034678

منبع: مهر

کلیدواژه: یونسکو میراث فرهنگی ثبت جهانی منطقه اورامانات چهل سالگی دفاع مقدس ویروس کرونا هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا دفاع مقدس جنگ تحمیلی کرمانشاه دفاع مقدس شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه اردبیل روستاهای هدف استان کردستان ارزیاب یونسکو ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۶۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: همزمان با فرارسیدن سی‌ام فروردین‌، روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی بازدید از بناها و عمارت‌های تاریخی کردستان رایگان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، منصور مهرزاد اظهار کرد: علاقه‌مندان به موزه و آثار تاریخی می‌توانند در روز پنجشنبه سی‌ام فروردین‌ماه «روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی» به صورت رایگان از بافت‌ها، بناها و محوطه‌های تاریخی سطح استان بازدید کنند.

وی افزود: در این راستا منزل آزموده اردلان و عمارت‌های ملک‌التجار، وکیل و مشیر دیوان آماده بازدید علاقمندان، گردشگران و مردم استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خاطرنشان کرد: یک هزار و ۵۲ اثر ثبت ملی شده و یک اثر منظر فرهنگی هورامان به عنوان ثبت جهانی در استان کردستان وجود دارد.

کد خبر 745580

دیگر خبرها

  • بازدید از روستاها موجب تقویت تعامل مردم با مسؤولان می شود
  • برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک در آموزش و پرورش تا سال ۱۴۰۷
  • امروز بازدید از بنا‌های تاریخی کردستان رایگان است
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • ثبت جهانی پالنگان نیازمند همت جمعی است
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان هزینه شد
  • یک هزار میلیارد ریال برای آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک خرم آباد هزینه شد
  • فوت ۱۵ کردستانی در حوادث کار