Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@00:00:15 GMT

حمایت ۱۰هزار میلیاردی صندوق توسعه از بورس؟

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۶۰۳۴

به گزارش بورس تابناک، حمایت صندوق توسعه ملی از بازار سهام هرچند در چند وقت اخیر با انتقاداتی همراه بود اما به نظر می‌رسد گام‌های اجرایی آن یکی یکی در حال برداشته شدن است. در این مورد شب گذشته خبر جدیدی اعلام شد.

شب گذشته رئیس هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه از تنظیم پیش‌نویس قرارداد این صندوق با صندوق توسعه ملی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 محمد ابراهیم آقابابایی با بیان این مطلب گفت: در این پیش‌نویس نسبت به تعیین شماره حساب و نحوه اجرایی شدن این فرآیند تفاهمات لازم صورت گرفته است.

رئیس هیات عامل صندوق تثبیت بازار با اشاره به اینکه «بانک مرکزی خزانه‌دار صندوق توسعه ملی است» افزود: پس از نهایی شدن قرارداد اقدامات لازم جهت این انتقال اجرایی خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد به زودی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در اختیار صندوق تثبیت قرار گیرد.

این درحالیست که برخی نسبت به بار تورمی این حمایت اظهار نگرانی کرده‌اند. اما این اتفاق در چه روزهایی در حال وقوع است؟

آخرین روند بازار سهام نشان از این دارد که بورس تهران روز سختی را پشت سر گذاشت و صف‌های فروش بسیار سنگینی را تجربه می‌کند.

درباره آخرین وضعیت بورس این طور روایت شده است: نتیجه صف‌های فروش بزرگان بازار، افت ۴۳ هزار واحدی شاخص کل بود. اما اتفاق تلخ‌تر در نمادهای کوچک و متوسط بازار رخ داد. جایی که سهم‌ها چنان قفل در صف فروش بودند و خریداری وجود نداشت که حجم معاملات اغلب آنها به حجم مبنا نرسید. به همین دلیل قیمت پایانی این نمادها تغییرات کمی داشت و در پایان معاملات روز گذشته حدود ۸۸ درصد از نمادها در مدار منفی معاملات بودند.

شاخص کل هموزن نیز قرمزپوش شد و با افت ۴هزار و ۷۰۰ واحد، عدد۴۰۷ هزار و ۷۳۲ واحد را به ثبت رساند. شاخص کل فرابورس نیز به ۱۷ هزار و ۹۵۰ واحد رسید. ارزش معاملات خرد سهام در روز گذشته ۴۹۹۰ میلیاردتومان و خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی هزار و ۷۲۲ میلیارد تومان محاسبه شده است.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه مراوه تپه علیرضا رزم حسینی هفته دفاع مقدس آنفلوانزا مصطفی ادیب بازار سهام صندوق توسعه ملی بانک مرکزی مکانیسم ماشه مراوه تپه علیرضا رزم حسینی هفته دفاع مقدس آنفلوانزا مصطفی ادیب صندوق توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۶۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶۲۳۵ واحدی بورس در انتهای معاملات امروز

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در انتهای معاملات امروز با رشد بیش از ۶۰۰۰ واحدی مواجه شد، ارزش معاملات خرد عدد ۲,۶۹۷ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۲۳% و نسبت به میانگین ماهانه ۳۹% کاهش داشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۳,۶۳۰ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. اما امروز ۲۰ میلیارد تومان ورود نقدینگی انجام شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۱,۱۸۵ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. اما صندوق‌های درآمد ثابت امروز شاهد ۲۸۴ میلیارد تومان ورود نقدینگی بوده‌اند. این دومین روز متوالی است که نقدینگی حقیقی وارد این صندوق‌ها می‌گردد.

ارزش صف‌های خرید ۴۱۲ میلیارد تومان است که کاهش ۴ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش هم با کاهش ۲۲۶ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی همراه بوده و در محدوده ۴۶۹ میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی با ثبت رقم ۲۶۸ میلیارد تومان (۰.۸ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های شیمیایی با ارزش معاملات ۱۹۷ میلیارد تومان (۰.۷ برابر میانگین هفتگی) و فلزات اساسی با ارزش معاملات ۱۸۱ میلیارد تومان (۰.۶ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

گروه عرضه برق و گاز با ارزش معاملات ۳۵ میلیارد تومان (۱.۲ برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه منسوجات با ارزش معاملات ۱۲ میلیارد تومان (۱.۲ برابر میانگین هفتگی) و گروه قند و شکر با ارزش معاملات ۲۷ میلیارد تومان (۱.۱ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

کد خبر 6080952 وحید بلالی

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • توجه اهالی بازار سرمایه به نقدشوندگی و حمایت از شاخص‌ساز‌ها جلب شد
  • افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس ۶ هزار واحد رشد کرد
  • شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز 6 هزار واحد رشد کرد
  • بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند
  • رشد ۶۲۳۵ واحدی بورس در انتهای معاملات امروز
  • شاخص بورس امروز ۲۹ فروردین/رشد۶ هزار واحدی
  • برنامه ریزی برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه
  • بورس امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار