Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@09:39:25 GMT

نجات قاتل همسر و فرزند از چوبه دار

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۶۱۲۶

نجات قاتل همسر و فرزند از چوبه دار

مرد جوان که همسر و پسر دو ساله‌اش را در اقدامی جنون‌آمیز به قتل رسانده بود 12 سال پس از این جنایت هولناک توانست رضایت خانواده همسرش را جلب کند.

 به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از بامداد سیزدهم اردیبهشت‌ سال‌۸۷ و با گزارش مأموران کلانتری 115 رازی در خصوص قتل یک مادر و کودکش در خانه‌شان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازپرس جنایی به همراه تیم تحقیق راهی محل حادثه شده و با جسد زن ۲۵‌ساله‌ای به نام الهام و کودک دو‌ساله‌اش با نام ارشیا روبه‌رو شدند. علت مرگ از سوی متخصصان پزشکی قانونی خفگی اعلام شد و سالم بودن درهای ورودی نشان می‌داد که عامل قتل‌ها فردی آشنا است.

همسایه‌ها نیز از شنیدن صدای درگیری الهام و همسرش صمد خبر دادند و مدارک نشان می‌داد که همسر مقتول در این جنایت دست دارد. از آنجا که مرد جوان فرار کرده بود دستور بازداشت او، از سوی بازپرس جنایی صادر شد. اما مرد 27 ساله با تهیه بلیت به خارج از کشور گریخته بود. پس از این کارآگاهان پلیس‌آگاهی از طریق مأموران پلیس اینترپل قاتل فراری را تحت تعقیب قرار دادند تا اینکه ۳۶‌ روز بعد متهم به صورت مخفیانه به تهران برگشت و در خانه یکی از دوستانش مخفی شد.
بدین‌ترتیب مأموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت با اطلاع از این ماجرا برای دستگیری متهم وارد عمل شدند اما وی با دیدن مأموران اقدام به خودکشی کرد که بموقع او را از مرگ نجات دادند.
متهم پس از بهبودی به قتل همسر و پسرش اعتراف کرد و گفت: 4 سال قبل با الهام ازدواج کردم و حاصل زندگی ما پسری به نام ارشیا بود. اما در تمام این مدت مادرزنم مدام در زندگی ما دخالت می‌کرد و همین دخالت‌ها بر رفتار همسرم هم تأثیر گذاشته بود. من عاشق الهام بودم اما همیشه دعوا داشتیم و ناخواسته دست به قتل زدم. بعد با خودم گفتم بچه‌ای که مادر ندارد نباید زنده باشد. بعد از قتل همسر و پسرم به دوبی و مالزی رفتم و سپس به ایران برگشتم.

بخشش

با اعتراف مرد جوان، او در دادگاه کیفری به اتهام قتل همسرو پسرش به قصاص و 10 سال حبس محکوم شد. اسفند سال گذشته متهم جوان برای اجرای حکم قصاص پای چوبه دار رفت اما با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی پایتخت موفق شد از اولیای دم مهلت بگیرد. با اتمام این مهلت، وی بار دیگر در نزدیکی چوبه دار قرار گرفت اما با تلاش محمد شهریاری، سرپرست دادسرا و مریم خلیفه، دادیار شعبه 4 اجرای احکام دادسرای امور جنایی پایتخت اولیای دم برای رضای خدا و به حرمت امام حسین(ع) از اعدام دامادشان گذشتند و او را بخشیدند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۶۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل فراری در شوش

فرمانده‌ انتظامی شوش گفت: در پی وقوع یک فقره قتل در دزفول، قاتل فراری در کمتر از ۲۴ ساعت در شوش دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از خبرگزاری پلیس، محمد محمدی‌نسب اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره قتل با سلاح جنگی در شهرستان دزفول و متواری شدن قاتل، موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس با انجام اقدامات پلیسی قاتل را کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی طی عملیات غافلگیرانه او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شوش با اشاره به کشف دو قبضه سلاح جنگی کلاشینکف به کار رفته در قتل از مخفیگاه متهم، خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات پلیس به بزه ارتکابی اعتراف و انگیزه خود را اختلافات طایفه‌ای عنوان کرد.

محمدی‌نسب اضافه کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

کد خبر 746969

دیگر خبرها

  • قاتل خاموش جان یک جوان را در بروجن گرفت
  • همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • قتل یک مرد به دست همسر سابقش در اردبیل
  • دستگیری زن همسر کُش در اردبیل
  • سرباز وکارمند دادگستری کودکان را ازسیل نجات دادند
  • نجات جان دو کودک گرفتار درسیلاب ورودی دادگستری زرند
  • قتل جوان ۱۷ ساله و دستگیری قاتل در نهاوند
  • قاتل فراری در شوش دستگیر شد
  • زندگی قاتل با جسد زن گمشده به مدت ۲ شبانه‌روز در تهران!
  • دستگیری قاتل فراری در شوش