Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس؛ مخاطبین «فارس‌من» در کمپینی ۱۳۰۰ امضایی با عنوان "آقایان مسؤول؛ چرا برای رشد جمعیت کاری نکردید؟"  نسبت به سیاست‌های جمعیتی رئیس فرهنگستان‌علوم‌پزشکی نقدهایی را وارد کرده‌بودند.

 

در بخش‌هایی از این کمپین خطاب به رئیس این فرهنگستان می‌خوانیم: «سیاست‌هایی که شما به خاطر اِعمال آن‌ها برایش جایزه سازمان ملل را گرفتید کار را بدین جا رسانده که نرخ باروری کلی بانوان ایرانی بسیار پائین‌تر از سطح جانشینیِ متناسب با کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بی‌صبرانه منتظر آغاز اقدامات عملی و علمی جدی در جهت اجرای سیاست‌های کلی جمعیت و بازپس‌دهی جایزه مذکور از سوی شماهستیم.» 
 

در همین رابطه با سردبیر کمپین حجت‌الاسلام ساکی دبیر مجمع عمومی جمعیت به گفت‌وگو پرداختیم وی به خبرنگار ما گفت: در حل مشکل جمعیت ما دو مخاطب داریم، مسئولین و مردم. مخاطب مستقیم ما در شرایط فعلی مسئولین هستند. در دهه ۶۰ نرخ باروری به ازای هر زوج ۶.۵ بود. در برنامه اول توسعه قرار شد این نرخ در سال ۹۰ به ۴ برسد اما به این عدد در ابتدای دهه ۷۰ رسیدیم و قانون تنظیم خانواده را هم از سال ۷۲ اجرایی کردیم.

با این روند در سال ۱۴۳۰ ایران جزو سه کشور پیر منطقه خواهد شد و طبق آمار سال ۱۴۸۰ جمعیت کشور ۳۱.۵ میلیون نفر خواهدبود که ۴۲ درصد آن بالای ۶۵ سال سن خواهندداشت و ۳۸ درصد در سنی هستند که قدرت تولید ثروت و نسل را دارند.

برای همین نیاز است مسئولین با اقدام عملی از این خطر جدی که آینده کشور را تهدید می‌کند جلوگیری نمایند.

 

با توجه به نکات مطرح شده در مطالبه کمپین شما خبرگزاری فارس به عنوان یکی از سوژه‌های مهم و ویژه به این موضوع خواهد پرداخت. 


انتهای پیام/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: جمعیت دکتر مرندی تهدید جمعیت پیری کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۶۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند درصد از مردم کشور‌های مختلف جهان گیاهخوار هستند؟

گیاهخواری، عمل پرهیز از مصرف گوشت، به دلایل مختلف، از پرهیز برای سلامتی و ملاحظات اخلاقی گرفته تا اعتقادات مذهبی و حمایت از محیط زیست، یک انتخاب غذایی برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان است. شیوع گیاهخواری در کشور‌های مختلف بسیار متفاوت است که منعکس کننده تأثیرات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است. در برخی از کشورها، این سبک غذایی عمیقاً در بافت فرهنگی ریشه دوانده است، در حالی که در برخی دیگر، گیاهخواری روند رو به رشدی است که تحت تأثیر جنبش‌های جهانی به سوی زندگی پایدار و رفاه حیوانات است.

به گزارش روزیاتو، داده‌های آماری الگو‌های جذابی را در اتخاذ سبک زندگی گیاهخواری در سراسر جهان نشان می‌دهد. به عنوان مثال، هند با جمعیت گیاهخوار قابل توجهی متمایز است که تخمین زده می‌شود حدود ۲۰ تا ۳۹ درصد از کل جمعیت آن را تشکیل می‌دهد که عمدتاً به دلیل اعتقادات مذهبی و فرهنگی است.

کشور‌های غربی نیز، در حالی که به طور سنتی جوامع مصرف کننده گوشت هستند، شاهد افزایش گیاهخواری بوده اند، به طوری که حدود ۱۰ درصد از جمعیت انگلستان و آلمان از رژیم غذایی بدون گوشت پیروی می‌کنند. این ارقام نه تنها دلایل مختلف گیاهخواری را نشان می‌دهد، بلکه بر تغییر جهانی به سمت رژیم‌های غذایی مبتنی بر گیاه نیز تأکید می‌کند.

چند درصد از مردم کشور‌های مختلف جهان گیاهخوار هستند؟

هند: ۲۰-۳۹٪

مکزیک: ۱۹٪

برزیل: ۱۴٪

تایوان: ۱۳-۱۴٪

استرالیا: ۱۲.۱٪

آرژانتین: ۱۲%

فنلاند: ۱۲%

سوئد: ۱۲%

اتریش: ۱۱٪

دانمارک: ۱۰٪

آلمان: ۱۰%

انگلستان: ۱۰٪

نیوزلند: ۱۰٪

ویتنام: ۱۰٪

ژاپن: ۹٪

نروژ: ۹%

ایتالیا: ۵.۹-۸.۹٪

لهستان: ۸.۴٪

کانادا: ۷.۶٪

بلژیک: ۷٪

شیلی: ۶٪

فرانسه: ۵.۲٪

اوکراین: ۵.۲٪

چک: ۵%

هلند: ۵%

فیلیپین: ۵٪

سوئیس: ۵%

ایرلند: ۴.۳-۸.۴٪

ایالات متحده: ۴.۲٪

یونان: ۴٪

چین: ۴-۵٪

تایلند: ۳.۳٪

کره جنوبی: ۳٪

اسپانیا: ۱.۴٪

پرتغال: ۱.۲٪

روسیه: ۱٪

دیگر خبرها

  • چند درصد از مردم کشور‌های مختلف جهان گیاهخوار هستند؟
  • درخواست روحانی شاخص قم از وزارت اقتصاد درخصوص مالیات ها
  • مصارف مالیات برای مردم تبیین شود/لزوم مبارزه با فرار مالیاتی
  • عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم
  • عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید
  • انتقاد شدید از وضعیت نابسامان پارکینگ‌های شهر کرمانشاه
  • سنگینی هزینه‌های درمان روی دوش مردم
  • نتیجه عجیب قانون حمایت از فرزندآوری
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها
  • برگزاری مراسم روز ارتش در کرمان