Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، تقویم را که ورق می‌زنی در آغازین روزهای فصل پاییز، هفتم مهرماه به‌نام دلاورمردانی ثبت شده که همیشه شجاعت و توانمندی‌شان زبانزد است.

فداکارانی که با شجاعت دل به دریا می‌زنند و قدم در کام آتش می‌نهند. تاریخ همواره سرشار از یاد و نام بزرگ‌مردانی است که در دل حوادث غیورانه گام برمی‌دارند و خطر را به جان می‌خرند تا دفع خطر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آتش‌نشانی بدون شک یکی از سخت‌ترین مشاغل دنیاست و دست و پنجه نرم کردن با شعله‌های خشمگین آتش دلی جسور می‌خواهد و جسمی توانمند.

حمایت از زحمات آتش‌نشان و آسان‌تر کردن شرایط سخت کار برای آنها اما از وظایف شهروندان است.

شهروندانی که می‌توانند با رعایت اصول ایمنی خطر را کاهش دهند و زحمات آتش‌نشانان را کمتر کنند.

درصد بالای مزاحمت تلفنی در آتش‌نشانی شیراز

در این راستا رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز همزمان با روز آتش‌نشان در این باره به خبرنگار فارس از درصد بالای مزاحمت‌های تلفنی توسط شهروندان خبر داد و بر لزوم فرهنگ‌سازی در این راستا تاکید کرد.

محمد هادی قانع با اشاره به اینکه سازمان آتش‌نشانیدر طول روز عملیات بسیاری را پیش رو دارد اظهار داشت: مزاحمت‌های تلفنی سبب می‌شوند که خدمات در زمان مناسب خود به حوادث نرسد.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در این زمینه از برگزاری جشنواره‌هایی در این راستا خبر داد و از شهروندان خواست تا نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

قانع در این گفتگو که به مناسبت گرایداشت روز آتش‌نشان انجام شد، افزود: اعتقاد داریم هر چقدر آموزش‌های شهروندی بالاتر رود شرایط بهتر خواهد بود چراکه فرهنگ‌سازی به‌عنوان بهترین راه برای پیشگیری از آتش‌سوزی‌ها و کاهش تماس‌ها است.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در ادامه این گفتگو همچنین به برنامه‌های این سازمان برای هفته ایمنی و آتش‌نشانی اشاره کرد و گفت: گلباران قبور شهدای گمنام و شهدای آتش نشان، تجلیل از آتش‌نشانان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر، دعوت از مدیران شهرداری جهت سرکشی به ایستگاه‌های آتش‌نشانی و تقدیر از آتش نشانان برتر از جمله برنامه‌های این هفته است.

قانع همچنین از برگزاری مراسم تجلیل از آتش‌نشانان برتر همزمان با صبح امروز خبر داد و گفت: در مراسم تجلیل از آتش‌نشانان برتر، رونمایی از سند جامع آتش نشانان داوطلب را نیز خواهیم داشت همچنین نصب دستگاه خاموش کننده در خودروی شخصی جانبازان قطع نخاعی که در صورت برذوز حادثه توانایی خروج از خودرو را ندارند، در این مراسم انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز همزمان با سراسر کشور آتش‌نشانان شیرازی در یک پویش ملی راس ساعت ۱۲ ظهر در محل سازمان انتقال خون حاضر شده و خون خود را برای کمک به نیازمندان اهدا می‌کنند.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با بیان اینکه رونمایی از تجهیزات خریداری شده یک سال گذشته از دیگر برنامه‌ها است، گفت: در شش ماهه ابتدای امسال ۹ هزار عملیات تحت پوشش قرار گرفته که با توجه به آمار بالای آتش‌سوزی‌های امسال، اکثرا مربوط به مراتع و منابع طبیعی و برخی هم امداد و حوادث بوده است.

قانع افزود: در خردادماه امسال ۱۸۵ نفر نیروی آتش نشان به مجموعه اضافه شده است و برای اولین‌بار توانستیم استانداردهای ایزو ۴۵۰۰۱ مربوط به بهداشت و ایمنی آتش نشان و ایزو ۱۴۰۰۱ مربوط به محیط زیست را دریافت کنیم.

وی ادامه داد: همچنین قابل ذکر است که سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز به لحاظ کیفیت عملکرد، رتبه دوم را در بین سازمان‌های شهرداری کسب کرده است.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: طبق برنامه پنج ساله که از اواخر سال ۹۷ کلید خورده است، هدف ما رضایت شهروندان و کاهش زمان رسیدن به حوادث است و کلیه اقدامات انجام شده در راستای دستیابی به این هدف بوده است.

قانع در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به تلاش برای تصویب شغل آتش‌نشانی به عنوان شغل سخت و زیان‌آور اظهار داشت: خوشبختانه این مهم با پیگیری چند سازمان آتش‌نشانی در سطح کشور از جمله شیراز با کمک و پیگیری نمایندگان در مجلس به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه عدم رعایت نکات ایمنی یکی از مهمترین دغدغه‌های ماست، گفت: باید فرهنگ ایمنی را گسترش دهیم تا آسیب وارد شده به نیروها کمتر شود و به هدف نهایی که کاهش زمان رسیدن به حادثه است دست یابیم.

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: شیراز آتش نشانی مجلس شورای اسلامی دفاع مقدس آتش نشانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۶۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین

حمیدرضا ململی سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: تماس‌های مردمی با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی قزوین در فروردین ماه امسال، آتش نشانان را به ۲۶۸ عملیات مختلف امداد نجات و اطفا حریق رهسپار کرد که آتش نشانان با اقدام سریع و اعزام به موقع نسبت به رفع خطر و ایمن سازی محل حادثه اقدام کردند.

وی افزود: از مجموع عملیات انجام شده تعداد ۱۷۴ مورد مربوط به حوادث بود و بیشترین آمار مربوط به حوادث آسانسور ثبت شده است.

ململی اضافه کرد: در ماموریت‌های انجام شده با کمک نیرو‌های آتش نشان خوشبختانه ۱۱۲ نفر نجات یافتند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین یادآورشد: همچنین آتش نشانان ایستگاه‌های ۱۰ گانه این سازمان در ۹۴ عملیات اطفای حریق در ماه گذشته حضور داشتند که بیشترین آمار با ۲۵ مورد متاسفانه مربوط به حریق منازل مسکونی بوده است.

وی گفت: رعایت توصیه‌های ایمنی در کاهش وقوع حوادث و حریق بسیار مؤثر است لذا توصیه می‌شود به هشدار‌ها و توصیه‌های کارشناسان توجه کرده و نسبت به قطع کردن انشعابات اصلی برق و گاز در هنگام خروج طولانی مدت از منزل اقدام کنند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: همچنین داشتن یک کپسول خاموش کننده می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش خسارات مالی و حتی جانی برای شهروندان داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان
  • آتش‌نشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند/۱۱۴۰ تماس با مرکز ۱۲۵ در یک روز بارانی
  • عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی
  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر
  • کمک رسانی آتش نشانان تهرانی در مناطق سیل زده بلوچستان ادامه دارد | باز شدن مسیر ۸ روستا بعد از یک هفته
  • امدادرسانی آتش نشانان در حادثه تصادف در منظریه
  • مصدوم شدن آتش‌نشان تهرانی در حریق کارگاه آهنگری + عکس