Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به فراوانی ماده اولیه کربنات کلسیم در کشور موفق به تولید پودر نانوذرات کربنات کلسیم با کاربرد در صنایع نفت و گاز و پلاستیک و لاستیک شدند و در حال هدف‌گذاری برای صادرات این محصول هستند.

به گزارش ایسنا، اصغر معماری‌فرد از محققان این شرکت فناور در حوزه صنایع کربنات کلسیم با اشاره به تاسیس کارخانه با ظرفیت تولید ۲۰ هزار تن پودر نانوذرات کربنات کلسیم در سال، گفت: این کارخانه‌ به‌گونه‌ای طراحی شده که تولیدات آن بر اساس استانداردهای اروپا باشد تا زمینه صادرات این محصول به اروپا را فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی این کارخانه بیش از نیاز کشور قادر به تولید نانوذرات کربنات کلسیم است، برنامه ما بر صادرات این محصول تدوین شده است.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از نیاز کشور به این نانوذرات در حال حاضر از خارج وارد می‌شود، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک نیاز بازار داخل را تامین کنند و یادآور شد: این نانوذرات در صنایع مختلفی نظیر پلاستیک، لاستیک، نفت و گاز کاربرد دارد و با عرضه محصولات ما به بازار از نظر کیفیت انقلابی در کیفیت برخی محصولات داخل کشور ایجاد خواهد شد.

بر اساس اعلام ستاد توسعه نانو، معماری فرد مزیت اول این شرکت را فراوانی ماده اولیه برای تولید این محصول در ایران دانست و خاطر نشان کرد: این در حالی است که در اروپا محدودیت‌های مواد اولیه وجود دارد، ضمن آنکه محصولات تولیدی ما از کیفیت بالا در سطح استانداردهای بین‌المللی برخوردار است. علاوه‌براین قیمت نانوپودر کربنات کلسیم ایرانی نسبت به نمونه‌های خارجی بسیار ارزان‌تر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فناوري نانو كارخانه کربنات کلسیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۶۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روزانه بیش از ۱۲ تُن کنسرو ماهی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل ازاداره کل شیلات استان اردبیل، محمد اله‌بخش در بازدید از واحد تولیدی شرکت صنایع غذایی و بسته‌بندی سروتن، تولیدکننده فرآورده کنسرو ماهی‌تُن و کنسرو‌های گوشتی نمین اظهار کرد: این کارخانه با ظرفیت اشتغال ۱۵۰ نفر و تولید روزانه ۱۲ تن انواع کنسرو ماهی از ظرفیت مهم تولید کنسرو تُن‌ماهی در شمال غرب کشور بشمار می‌رود.
وی افزود: این کارخانه با سرمایه‌گذاری انجام‌یافته و طرح توسعه در کوتاه‌مدت، ظرفیت تولید بیش از ۱۲ کنسرو تُن‌ماهی در روز را داشته و با تولید ۵ نوع محصول از انواع ماهیان شامل «ماکرل - گیدر» و «هوور وزرده»، به‌صورت بهداشتی و با تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته آزمایشگاهی با فنّاوری بسیار بالا در سطح کشور در حال تولید و ارسال به سراسر نقاط کشور است.
مدیرکل شیلات استان اردبیل با اشاره به اینکه توجه به تنوع محصولات شیلاتی یکی از مهم‌ترین بخش‌های جذاب برای صاحبان سرمایه است، بیان داشت: مهم‌ترین نکته در این سرمایه‌گذاری چرخه تأمین مواد اولیه و دستیابی به بازار‌های هدف قابل‌اعتماد و تضمین فروش محصولات تولیدی است.
مدیرکل شیلات استان اردبیل با بازدید از خط تولید و آزمایشگاه‌های کارخانه در دیدار با مدیران کارخانه در جریان روند پیشرفت طرح‌های توسعه این مجموعه قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • تأمین کننده ها و توزیع کننده های ورق گالوانیزه در ایران
  • اهمیت استراتژیک گندم
  • صدور ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تُن کنسرو ماهی در اردبیل
  • صدور و تمدید ۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در چهارمحال و بختیاری
  • برنامه ریزی برای راه اندازی ساخت اتاق اتوبوس و تریلی در واگن سازی زرند
  • وضع برخی از قوانین، موجب سنگ اندازی در تولید می‌شود
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود
  • ضعف ایران در کاربرد خودروهای برقی با وجود تولید محصولات با کیفیت و ارزان توسط دانش‌بنیان‌ها
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در اردبیل