Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@09:26:47 GMT

آیا پشه‌ها ویروس کرونا را منتقل می‌کنند؟

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۶۲۹۱

آیا پشه‌ها ویروس کرونا را منتقل می‌کنند؟

به گزارش پایگاه اینترنتی livemint، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا اعلام کرده است تا این تاریخ هیچ اطلاعاتی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق پشه ها و یا کنه ها وجود ندارد. کووید-۱۹ عمدتا از طریق قطره هایی که مردم هنگام مکالمه، سرفه یا عطسه در هوا منتشر می کنند از فردی به فرد دیگر منتقل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما علت اینکه پشه ها ویروس کرونا را منتقل نمی کنند، چیست؟ یک مطالعه که به تازگی انجام شده است توضیحی در این رابطه ارائه می دهد. محققان می گویند ویروس کرونا باید ابتدا پشه را آلوده کند و سپس در بدن پشه تکثیر شود تا بتواند آن را به مردم منتقل کند. محققان در این مطالعه ویروس کرونا را به سه گونه مختلف پشه تزریق کردند و مشاهده کردند که این ویروس در بدن پشه ها تکثیر نمی شود.

طبق گزارش‌های سازمان جهانی بهداشت تا امروز هیچ گونه اطلاعات و مدرکی که نشان دهنده انتقال ویروس کرونای جدید توسط حشرات باشد، وجود ندارد. در واقع ویروس کرونا یک ویروس تنفسی است که در درجه اول از طریق قطرات بزاق یا ترشحات بینی هنگام صحبت کردن، سرفه یا عطسه فرد مبتلا، یا آلودگی سطوح به این قطرات و ترشحات گسترش می یابد.

از این رو برای محافظت از خود، به طور مرتب دست ها را با آب و صابون بشویید یا شوینده های با پایه الکل ضدعفونی کنید. همچنین، از تماس نزدیک با هر فردی که سرفه و عطسه می کند، اجتناب کنید.

برچسب‌ها کرونا سلامت سازمان جهانی بهداشت پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا سلامت سازمان جهانی بهداشت کرونا سلامت سازمان جهانی بهداشت اخبار کنکور ویروس کرونا پشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۶۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ لرستان گفت: ارتش هشت شهید مدافع حرم، ۲۰ شهید در دوران کرونا و بیش از ۵۰۰ شهید ترور را تقدیم کشور کرده‌ است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، امیر مراد خوش‌کنار، ظهر امروز، در مراسم گرامیداشت روز ارتش در قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان، بیان کرد: عملیات غرورآفرین وعدۀ صادق مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان به‌ویژه استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی بود و این عملیات هیمنۀ پوشالی دشمنان را فروریخت.

او با بیان اینکه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یک اتفاق نبود، اضافه کرد: انقلاب اسلامی نهال ثمرنشسته‌ای از خون شهیدان و حق‌طلبانی است که با رژیم ستم‌شاهی مبارزه کردند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب ارمغان فداکاری و خلوص امت اسلامی بود، عنوان کرد: انقلاب اسلامی پیوندی وحدت‌آفرین و دشمن‌شکن را ایجاد کرد که نیروهای نظامی با مردم نقش مهمی در پیروزی آن ایفا کردند.

امیر خوش‌کنار بیان کرد: امام(ره) ارتش را در پیروزی انقلاب اسلامی سهیم و سرافراز کرد و ارتش نیز به ندای ملکوتی امام لبیک گفت و در کنار ملت نقش بسزایی در پیروزی انقلاب داشت.

او با بیان اینکه نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی با موشکافی و ژرف‌نگرشی نمایان می‌شود، یادآور شد: ارتش 48هزار شهید در دوران دفاع مقدس، هشت شهید مدافع حرم، 20 شهید در دوران کرونا و بیش از 500 شهید ترور را تقدیم کشور کرده‌است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان با بیان اینکه نیروهای ارتش برای امنیت این مرزوبوم تمام‌قد در مناطق عملیاتی حضور دارند، خاطرنشان کرد: ارتش با تمام وجود در زمینه‌‌های سیل، زلزله و کرونا برای آرامش مردم مجاهدت می‌کند.

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک | ۴۵سال جنایت عبری علیه ایران
  • ۲۱ عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران /چرا حمله سپاه «مشروع» بود؟
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • چرا عملیات تنبیهی وعده صادق مشروع است؟
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • بیش از ۲۴۱ هزار تن گندم از زنجان به سایر نقاط کشور منتقل شد
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • فریبکاری در دنیای ویروس‌ها!