Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که پس از انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر قدرت« دوستانه» منتقل خواهد شد. وی ابراز اطمینان کرد که در انتخابات پیروز می شود.

ترامپ در این زمینه گفت:« من بر این باورم که پیروزی بزرگی به دست می آوریم. انتقالی صورت نمی گیرد زیرا من نمی توانم تصور کنم که اگر پیروز شویم آن را انتقال بنامیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی در این باره صحبت می کنند که آیا انتقال قدرت دوستانه خواهد بود یا نه...بی تردید دوستانه خواهد بود».

پیش از این ترامپ اذعان کرد که نتیجه انتخابات آینده در ماه نوامبر را دادگاه عالی آمریکا فقط مشخص می کند.

ترامپ در ماه های اخیر بارها از شیوه رای گیری از طریق پست که دموکرات ها استفاده از آن به شکل گسترده در انتخابات آینده به دلیل شیوع کرونا پیشنهاد داده اند، انتقاد کرد.

ترامپ تأکید کرد که این شیوه اجازه نمی دهد که آراء به شکل دقیق و سریع شمارش شوند. وی تصریح کرد که خطر تقلب و جعل برگه های رای گیری در شکل وسیع و نیز رای گیری ارواح مردگان و اشخاصی که حق مشارکت در انتخابات ندارند وجود دارد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین تأکید کرد که انتخابات از طریق پست احتمال دخالت خارجی را بیشتر می کند.

دونالد ترامپ  رئیس جمهور آمریکا سه روز پیش تأکید کرد که وی در انتخابات ریاست جمهوری آینده فقط در صورتی شکست می خورد که دموکرات ها نتایج رأی گیری از طریق پست را دست کاری کرده و تقلب کنند.

ترامپ در سخنرانی خود در جمع هوادارانش در ایالت«ویرجینیا» گفت:« در انتخابات شکست نمی خوریم مگر آن که تقلب کنند. نمی توانیم به آنها اجازه دهیم این کار را بکنند،مساله سرنوشت کشورمان است.زیرا این آدم ها کشورمان را ویران می کنند.این تقلب است و آنها آن را می دانند و رسانه ها هم کاملا می دانند که چه اتفاقی خواهد افتاد. دموکرات ها این را بهتر از دیگران می دانند. ولی نمی توانیم اجازه دهیم این کار را بکنند. اگر چنین چیزی دیدید باید فورا اطلاع بدهید.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت:« ما می خواهیم که انتقال دوستانه باشد،نمی خواهیم ما را فریب دهند، نمی خواهیم که احمق باشیم و بگوییم:بگذارید قدرت را به آنها تحویل دهیم، در حالی که می دانیم هزاران برگه رای گیری را جعل کردند. هرگز با این مساله تسامح نمی کنیم.»

این در حالی است که نشریه «پولیتیکو» روز جمعه گزارش داد به رغم تلاش های رئیس جمهور آمریکا برای حفظ قدرت، تیم ترامپ در کاخ سفید برای خروج وی آماده می شوند.

پولیتکو افشا کرد که دونالد ترامپ در صورت  شکست در انتخابات متعهد به انتقال صلح آمیز قدرت نیست، اما تیم وی با دقت در حال تدوین برنامه هایی برای خروج وی از کاخ سفید هستند.

بخش غربی کاخ سفید این روزها یکی از شلوغ ترین و پرتردد ترین بخش های این ساختمان است زیرا برنامه ریزی یک انتقال بالقوه ریاست جمهوری در این بخش در حال تدوین و برنامه ریزی است.

در کنار تلاش مقامات کاخ سفید برای پیروزی احتمالی جو بایدن نامزد دموکرات ها در انتخابات ۲۰۲۰، وزارت دادگستری آمریکا نیز موافقت کرده بررسی‌های امنیتی لازم در خصوص مقام‌های بایدن، در صورت پیروزی او در انتخابات را به عمل آورد.

یکی از مقامات سابق دولت اوباما درباره تلاش های کاخ سفید در مورد انتقال قدرت گفت: من گمان می کنم رئیس جمهور کاملاً از این موضوع بی اطلاع است.

اما یک مقام کاخ سفید گفت که ترامپ از تلاش دموکرات ها و تلاش کاخ سفید برای انتقال قدرت مطلع است.

با نزدیک تر شدن به زمان برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ روز به روز چهره واقعی ترامپ برای نپذیرفتن به شکست احتمالی خود در انتخابات نمایان‌تر می‌شود و هم اکنون انتقال قدرت از ترامپ به بایدن به یک چالش اصلی میان سیاستمداران آمریکایی تبدیل شده است.

ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری روز چهارشنبه در کاخ سفید در پاسخ به پرسش خبرنگاران که در صورت شکست در انتخابات آیا وی متعهد به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت خواهد شد؟ گفت: باید ببینیم چه پیش می‌آید. صندوق‌های رأی فاجعه و خارج از کنترل هستند! صادقانه بگویم، انتقالی در کار نخواهد بود بلکه تداوم (ریاست‌جمهوری من را) خواهیم داشت.

سناتور «چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات در سنا در واکنش به اظهارات ترامپ گفت: این فرد صداقت و درستکاری ندارد. وی لیاقت ریاست جمهوری آمریکا را ندارد.

این سناتور ایالت نیویورک گفت: او به آرزوی خود نخواهد رسید و تنها راه این است که رأی‌دهندگان آمریکایی با اختلاف آرای بالا، وی را در روز انتخابات شکست دهند.

 

اخبار مرتبط فرار مالیاتی 10 ساله رئیس جمهور آمریکا قاضی فدرال دستور ترامپ در مورد تیک تاک را لغو کرد زنی که پدیده سال انتخاباتی آمریکا می شود، کیست؟ + تصاویر حسین شریعتمداری انتخابات آمریکا را با انتخابات 88 مقایسه کرد: فتنه سبز به زادگاه خود بازگشته است! ترامپ:فقط با تقلب دموکرات ها در انتخابات شکست می خورم!

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا دونالد ترامپ سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۶۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ

یک سناتور آمریکایی اظهار کرد اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، او نمی‌تواند ادامه کمک‌ها به اوکراین را تضمین کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سناتور جمهوری خواه دن سالیوان از ایالت آلاسکا اظهار کرد او نمی تواند ادامه کمک رسانی به اوکراین را تضمین کند اگر ترامپ بار دیگر در ماه نوامبر به عنوان رئیس جمهور کشور انتخاب شود.

وی در مصاحبه با شبکه سی بی اس در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا او می تواند تضمین کند که آمریکا همچنان در کنار اوکراین می ماند اگر ترامپ بار دیگر به کاخ سفید بازگردد؟ گفت: من نمی توانم هیچ چیزی را تضمین کنم اما به راستی خوب است که رئیس جمهور زلنسکی نگاهی به افغانستان بیاندازد زیرا این کشور چیزهای زیادی را از دست داد.

اشاره سالیوان به اظهارات اخیر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین پس از تصویب بودجه کمکی حدود 61 میلیارد دلاری در کنگره آمریکا برای این کشور در مقابله با روسیه است. زلنسکی پس از تصویب این بودجه گفته بود: اختصاص بودجه برای کمک به اوکراین، نشان می دهد که کشورش افغانستان دوم نیست و آمریکا در کنار اوکراین ایستاده است.

سالیوان ادامه داد من فکر می کنم ما باید به شرایط اوکراین نگاه کنیم. من قویا معتقدم به دلیل ضعف دولت بایدن، آنها هر ساله هزینه های دفاعی را در بودجه کشور کاهش دادند. سیاست های انرژی آنها نیز منعکس کننده ضعف آنهاست و خروج ناشیانه آمریکا از افغانستان، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را به حمله به اوکراین، تشویق کرد.

این در حالی است که مجلس نمایندگان با 311 رای موافق و 112 رای مخالف در نهایت کمک 60.84 میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد.

این لایحه اکنون به مجلس سنا که تحت کنترل دموکرات‌ها است فرستاده خواهد شد و به احتمال زیاد در آنجا مورد تایید متحدان دولت جو بایدن قرار خواهد گرفت.

این طرح ماه‌هاست به دلیل مخالفت شدید برخی قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در کنگره بلاتکلیف مانده بود.

این کمک‌ها به معنی تامین مهمات توپخانه و موشک‌های دفاع هوایی خواهد بود. دولت کی‌یف، که به شدت به این کمک‌ها نیاز دارد، بارها از کنگره آمریکا خواسته آن را تصویب کند چرا که این کمک‌ها را مسئله مرگ و زندگی برای اوکراین اعلام کرده است.

همچنین مجلس نمایندگان آمریکا کمک 26.38 میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی را با 366 رای موافقت در مقابل 58 رای مخالف به تصویب رساند. علاوه بر این، 8 میلیارد دلار برای کشورهای دوست و متحد آمریکا در حوزه هند-اقیانوس آرام شامل تایوان، و مبلغی نیز برای کمک های بشردوستانه برای غیرنظامیان غزه و دیگر مناطق درگیر جنگ اختصاص داده شد. همچنین قوانینی مربوط به امنیت ملی آمریکا از جمله ممنوعیت احتمالی شبکه اجتماعی تیک تاک، تصویب شد.

در همین حال سناتور جمهوری خواه ران جانسون از ایالت ویسکانسین، مجلس نمایندگان آمریکا را به دلیل تصویب لوایح کمک های خارجی مورد انتقاد قرار داد و گفت: کنگره پولی را برای این لوایح اختصاص داده که ما نداریم.

وی در جریان یک مصاحبه افزود: آمریکا به جای ارسال کمک های خارجی به کشورهای دیگر باید بر تضمین امنیت مرزهای خود تمرکز کند.

این در حالی است که دونالد ترامپ نیز در ماه های اخیر درباره ارسال کمک ها به اوکراین ابراز تردید کرده  و اظهار داشته که حمایت از اوکراین منافع حیاتی آمریکایی ها نیست. با این حال ترامپ در دیدار با مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان موافقت خود را با اعطای کمک ها به اوکراین به صورت وام، اعلام کرده است.

پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجیپیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده 6 ژانویه برای ترامپبهبود دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات
  • کلینتون: ترامپ دیکتاتور، مخالفان را به قتل می‌رساند