Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@19:29:05 GMT

پلیس کردستان مانع رسیدن کالاهای قاچاق به مقصد شد

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۶۳۵۶

پلیس کردستان مانع رسیدن کالاهای قاچاق به مقصد شد

فرمانده انتظامی کردستان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان کالای قاچاق شامل ۳۷۰ هزار نخ سیگار خارجی، ۵۶۰ دستگاه ال سی دی گوشی تلفن همراه و ۱۲ تُن چوب قاچاق است.

سردار علی آزادی یادآور شد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان دهگلان در اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق در محور مواصلاتی حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو پژو  ۴۰۵مشکوک شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: پس از ایست و اعلام هشدار پلیس، راننده خودرو هیچ گونه توجهی به این امر نداشت و اقدام به فرار کرد و ماموران پس از هماهنگی با مراجع قضایی با استفاده از وسایل بازدانده خودرو را متوقف کردند اما راننده با استفاده از تاریکی هوا و موانع طبیعی متواری ‌شد که شناسایی و دستگیری وی در دستور کار پلیس است.

فرمانده انتظامی کردستان با بیان اینکه در بازرسی از خودرو مذکور تعداد ۳۷۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد، افزود: برابر ارزیابی کارشناسان ارزش کالای قاچاق کشف شده بیش از یک میلیارد ریال برآورد شد.

سردار آزادی گفت: همچنین در راستای طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا، ماموران حین کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای ورودی این بانه موفق به شناسایی خودرو تویوتا حامل لوازم جانبی تلفن همراه قاچاق شدند.

وی با اشاره به دستگیری راننده و معرفی وی به مراجع ذیصلاح تاکید کرد: با هماهنگی مقام قضایی و در بازرسی از خودروی مورد نظر، ۵۶۰ عدد انواع ال سی دی و لوازم جانبی گوشی‌های هوشمند کشف شد،  کارشناسان ارزش محموله کشف شده را بیش از پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی کردستان همچنین اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی سروآباد نیز در پی کنترل خودروهای عبوری در ایست و بازرسی شهید کریمی یک دستگاه کامیون حامل چوب را متوقف کردند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مراجع قضایی در بازرسی از خودروی مورد نظر ۱۲ تُن چوب جنگلی فاقد مجوز به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون ریال کشف و راننده پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

کشف ۱۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در مریوان

فرمانده انتظامی مریوان نیز گفت: با اشراف اطلاعاتی ماموران انتظامی، فردی سودجو که اقدام به راه اندازی مزرعه تولید ارز دیجیتال در زیر زمین یک تالار پذیرایی در حاشیه شهر کرده بود شناسایی شد.

سرهنگ کامبیز رستم نیا اضافه کرد: با هماهنگی مراجع قضایی،  ماموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از این مزرعه تعداد ۱۶ دستگاه ماینر (استخراج کننده ارز دیجیتال بیت کویین) و تعداد ۲۸ دستگاه پاور برق، تعداد یک دستگاه مودم و یک عدد سیمکارت همراه اول و مقدار ۸۰ متر کابل برق و شبکه تعداد ۲ دستگاه سویچر کشف شد که برابر اعلام کارشناسان ارزش آن بیش از سه میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی با اشاره به دستگیری یک متهم در این راستا و معرفی به مرجع قضایی افزود: استفاده از دستگاه‌های ماینر، نیاز به مصرف برق زیادی دارد لذا متهم با استفاده از برق دولتی و به صورت غیر مجاز اقدام به راه اندازی مزرعه استخراج ارز دیجیتال کرده بود، که با اشراف اطلاعاتی پلیس از ادامه فعالیت وی جلوگیری شد.

برچسب‌ها گوشی‌های هوشمند فرماندهی نیروی انتظامی کردستان کالای قاچاق ارز دیجیتال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گوشی های هوشمند کالای قاچاق ارز دیجیتال گوشی های هوشمند کالای قاچاق ارز دیجیتال اخبار کنکور فرمانده انتظامی انتظامی کردستان مراجع قضایی کالای قاچاق ارز دیجیتال کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۶۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰۰ کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ عیسی روشن‌قلب با بیان اینکه قاچاق فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای اشتغال مولد و مؤثر در رشد تولید داخلی را از بین می‌برد، اظهار کرد: امروز تنگ شدن عرصه برای فعالیت قاچاقچیان به واسطه تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در اجرای طرح برخورد با قاچاق و حمایت از کالای داخلی، مأموران ایست و بازرسی شهید فیض‌اللهی در محورهای مواصلاتی جنوب به شمال به یک دستگاه اتوبوس مشکوک شده و آن را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۷۰۰ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رودبار از معرفی متهم ۳۹ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش این کشفیات را ۳۵۰ میلیون تومان برآورد کردند.

این مقام انتظامی در پایان با بیان آثار سو و زیان‌بار قاچاق کالا بر تولید و اقتصاد داخلی کشور به برنامه‌ریزی پلیس برای مقابله قاطع با این موضوع تاکید کرد و از مردم خواست در صورت اطلاع از هرگونه قاچاق کالا و ارز، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6086832

دیگر خبرها

  • کشف ماینر‌های قاچاق در یزد
  • کشف ۱۷ دستگاه ماینر قاچاق در یزد
  • کشف ۵ تن و ۶۰۰ کیلو گرم آرد قاچاق در قزوین
  • کشف ماهي قاچاق در سيريک 
  • کشف گردو قاچاق در اتوبوس
  • ۷۰۰ کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس کشف شد
  • کشف هزاران عدد دخانیات قاچاق در غرب تهران
  • کشف کالاهای قاچاق و توقیف ۵ دستگاه خودروی شوتی
  • توقیف یک کامیون وکشف ۲۰۲ حلقه لاستیک قاچاق در نیمروز
  • محموله کالای قاچاق ۱۰ میلیاردی به مقصد نرسید