Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-مسئول شبکه شاد به بیان توضیحاتی درباره این شبکه اجتماعی دانش آموزی و میزان فعالیت دانش آموزان در آن پرداخت.

سید حسن الحسینی مشاور وزیر و مسئول شبکه شاد در برنامه چاپ اول، گفت: برنامه شاد یک برنامه تعلیم و تربیتی است که توانسته به میزان زیادی خودش را از یک پیام‌رسان صرف به یک پلتفرم کامل آموزشی ارتقا دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اکنون بزرگترین پلتفرم آموزشی کشور شاد است و امکانات آموزشی را تا حدود زیادی فراهم کرده است.

او در ادامه با بیان اینکه شاد به موفقیت کامل به هیچ عنوان نرسیده است، گفت: به موفقیت نسبی در شبکه شاد دست یافته ایم و بر اساس آخرین آمار هویت ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در این شبکه احراز شده است.

الحسینی ادامه داد: ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به شکل همزمان در شبکه شاد آموزش می‌بینند و جریان تعلیم و تربیت تعاملی ادامه دارد. کلاس‌های فیزیکال کاملا در شبکه شاد طراحی شده است و رابطه معلم و دانش آموز به طور کامل در نظر گرفته شده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: کار آموزش و پرورش به صورت هم زمان در حال انجام است و مشکلی وجود ندارد.
۳ و نیم میلیون دانش آموز از آموزش مجازی محروم هستند

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر آمار جمعیت دانش آموزی ما در کل کشور است، افزود: امسال آموزش و پرورش آموزش ترکیبی مجازی، تلوزیونی، بسته‌های آموزشی و بعضا آموزش حضوری را دنبال می‌کند که پوشش تحصیلی تمام دانش اموزان را تضمین می‌کند. ۳ و نیم میلیون دانش به شبکه شاد دسترسی نداشته و از آموزش مجازی محروم هستند که به دو دلیل عدم پوشش دهی اینترنت و عدم دسترسی به امکاناتی مثل موبایل یا تبلت است. این دانش آموزان از طریق معلم، مدارس، مدرسه تلوزیونی و بسته‌های آموزشی به آموزش دسترسی دارند.
۲ میلیون دانش آموز از سایر شبکه‌های مجازی برای آموزش استفاده می‌کنند

الحسینی در ادامه بیان کرد: از ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر شرکت کننده در شبکه شاد حدود ۲۰ درصد از شبکه‌های دیگر آموزشی استفاده می‌کنند و ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از شبکه شاد استفاده می‌کنند.
حضور و غیاب ۷ دقیقه‌ای دانش آموزان در شبکه شاد

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه درباره اجبار به عضویت در شبکه شاد افزود: دانش آموزی که در شاد ثبت نام کرده و احراز هویت شده است و مدرسه اش در شبکه شاد در حال برگزاری است حضور و غیاب می‌شود. هر ۷ دقیقه یک بار سیستم حضور دانش آموز را بررسی می‌کند. نمرات مستمر بر اساس تکالیف برای دانش آموز منظور می‌شود و معلم مرجعیت ارزیابی تام را دارد.

الحسینی در ادامه با بیان اینکه معلم میزان فعالیت دانش آموز را در شبکه شاد بررسی می‌کند، اضافه کرد: برخی از مدارس از شبکه‌های مجازی دیگر برای آموزش استفاده می‌کنند که ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هستند. آموزوش و پرورش به دنبال انحصار در آموزش مجازی نیست و بعضی از مدارس اصلا از شاد استفاده نمی‌کنند. فضای رسمی آموزش مجازی به صورت رایگان در شاد وجود دارد و این استفاده از شبکه‌های دیگر به چند دلیل است، یکی اینکه آشنایی با این شبکه و آموزش در آن مقداری نقص دارد.
نحوه نظارت بر دانش آموزانی که در شاد فعال نیستند

مسئول شبکه شاد در ادامه درباره نحوه نظارت بر مدارس و دانش آموزانی که از شاد استفاده نمی‌کنند، گفت: ما از طرف دولت موظف هستیم که خدمات پایه اصلی را در شاد ارائه دهیم تا نظارت آموزش و پرورش بر نظام آموزشی کشور مستقر باشد. حتی کسانی که از شبکه شاد استفاده نمی‌کنند باید ابتدا در شبکه شاد احراز هویت شوند و پس از آن از سایر نرم افزار‌های آموزش مجازی استفاده کنند.

الحسینی درباره اینترنت شاد گفت: هزینه فعالیت برای معلمان و دانش آموزان در شبکه شاد صد در صد رایگان است و هزینه‌ای از جیب کاربران صرف استفاده از آن نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: میلیون و ۲۰۰ هزار نفر استفاده می کنند آموزش و پرورش میلیون دانش دانش آموزان شاد استفاده آموزش مجازی شبکه شاد مشاور وزیر دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۶۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

13 هزار دانش آموز امسال به کلاس های درس بازگشتند



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خانه ملت محمد وحیدی با اشاره به حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش در نشست امروز این کمیسیون، گفت: نشست امروز با موضوع بررسی راهکار‌های اجرایی کیفیت بخشی آموزشی، مهارت آموزی دانش آموزان و جذب افراد بازمانده از تحصیل برگزار شد که برابر آمار ارائه شده علت‌ها و چرایی تحصیل نکردن ۱۶۰ هزار کودک مورد بحث و بررسی قرار گرفت که ۱۳ هزار دانش آموز امسال به کلاس‌های درس بازگشتند.

وی اضافه کرد: در زمینه بازماندگان از تحصیل نیز گزارش‌های قابل توجهی به کمیسیون ارائه شد که برابر آمار ارائه شده در دوره ابتدایی یعنی افراد ۶ تا ۱۱ سال ۱۶۰ هزار نفر بازمانده از تحصیل داریم که به دلایل مختلف در کلاس درس حضور ندارند.

وحیدی با اعلام این خبر که ۱۳ هزار کودک از این آمار امسال به کلاس‌های درس بازگشتند، ادامه داد: بخشی از آمار، نیز مهاجران خارج از کشور بودند که از کشور خارج شدند ولی در این آمار هستند، برخی دیگر نیز به لحاظ جسمی یا ذهنی توانایی حضور در کلاس‌های درس عادی را ندارند و گروهی دیگر نیز شناسایی نشده هستند. تعداد اندکی هم در این آمار فوت شدگان هستند که شناسنامه آن‌ها ابطال نشده و ثبت احوال موظف به صدور گواهی فوت برای این افراد است تا این آمار به درستی پالایش شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تأکید بر اینکه آمار کودکان بازمانده از تحصیل برای ما بسیار مهم است، گفت: به همین دلیل پالایش دقیق ۴۵ هزار نفر از این جمعیت آغاز شده که گزارش آن را در کمیسیون آموزش دریافت خواهیمکرد.

دیگر خبرها

  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • آغاز ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی از امروز
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • 13 هزار دانش آموز امسال به کلاس های درس بازگشتند