Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از انتخاب رشته بیش از ۳۹۶ هزار داوطلب آزمون سراسری خبر داد و گفت: مهلت انتخاب رشته مجازین این آزمون امشب پایان می‌پذیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه زرین آمیزی در گفت و گویی، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: انتخاب رشته داوطلبان پذیرفته شده در مرحله اول کنکور از روز چهارشنبه دوم مهر آغاز شده و مجازین این آزمون تا ساعت ۲۴ امشب دوشنبه هفتم مهر ماه فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

  وی در ادامه با تاکید بر اینکه بیش از ۳۹۶ هزار داوطلب در کنکور ۹۹ ثبت نام کردند، افزود: تعداد ۱۹۴ هزار ۲۸۱ داوطلب نیز در رشته‌های بدون آزمون کنکور ثبت نام کرده‌اند.    سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه تعداد ۱۷۵ هزار و ۸۴۹ داوطلب در رشته‌های با آزمون کنکور پذیرفته خواهند شد، تصریح کرد: در کنکور امسال در گروه آزمایشی ریاضی و فنی تعداد ۱۲۵ هزار و ۴۲۰ داوطلب، در گروه آزمایشی تجربی تعداد ۳۵۲ هزار و ۹۲۳ نفر، در گروه آزمایشی علوم انسانی ۳۱۴ هزار و ۴۷۱ داوطلب، در گروه آزمایشی هنر ۸۰ هزار و ۸۶ داوطلب و در گروه آزمایشی زبان نیز تعداد ۱۲۹ هزار و ۵۰۶ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند.   زرین تاکید کرد: داوطلبان باید دقت داشته باشند در صورت اتمام فرایند انتخاب رشته، حتما شماره رسید ۱۵ رقمی که توسط سیستم در اختیار کاربر قرار می‌گیرد، را دریافت کرده و نزد خود حفظ کنند.   انتهای پیام  منبع: ایسنا

منبع: دانا

کلیدواژه: گروه آزمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۶۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنکور ۱۴۰۳ چه روزی است؟

در نوبت اول آزمون سراسری امسال علاوه بر برگزاری آزمون برای گروه‌های پنج گانه آزمایشی، آزمون اختصاصی فرهنگیان نیز برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، زمان بندی برگزاری آزمون به این صورت است که صبح پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه آزمون گروه‌های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی برگزار می‌شود و عصر پنج شنبه داوطلبان گروه هنر و زبان در آزمون شرکت می‌کنند.

یکی از تفاوت‌های آزمون امسال با سال‌های گذشته نیز همزمانی آزمون گروه‌های زبان و هنر است که به همین دلیل داوطلبان نتوانستند در هر دو گروه زبان و هنر شرکت کنند و باید یکی از این دو گروه را انتخاب می‌کردند.

صبح جمعه هفتم اردیبهشت ماه آزمون گروه علوم تجربی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون استخدام دبیر با یک میلیون داوطلب
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش پس از نوبت اول کنکور ابلاغ می‌شود
  • تقلب سازمان یافته در کنکور سال گذشته رخ نداد/ تجربی پر جمعیت‌ترین گروه آزمایشی در آزمون سراسری است
  • لو رفتن سوالات آزمون‌های نهایی و کنکور سراسری به هیچ عنوان امکان ندارد
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور پس از نوبت اول کنکور سراسری ابلاغ می‌شود
  • آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • امکان تغییر دانشگاه برای پذیرفته شدگان فرهنگیان وجود دارد؟ 
  • امروز و فردا، آخرین مهلت زمان ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • تفاوت های کنکور در ایران و افغانستان      
  • کنکور ۱۴۰۳ چه روزی است؟