Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مژگان میرشفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: قبل از شیوع ویروس کرونا محیط مراکز دندانپزشکی مستعد بیماری ایدز و هپاتیت بود که با رعایت موازین بهداشتی از سرایت آنها به بیماران جلوگیری می‌شد ولی اکنون و با توجه به بیماری کووید۱۹ رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی‌تر شده است.

وی اظهار داشت: کادر درمان در مراکز دنداپزشکی استان موظف به رعایت تمام اصول بهداشتی ویژه این مراکز هستند و با دقت و وسواس نسبت به ضدعفونی کردن  و بهداشت مراکز به مردم خدمات می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر میرشفیعی افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هم از طرف مردم و هم از طرف کادر درمان در محیط‌های دندانپزشکی اولویت است و باید به آن متعهد باشند.

وی با بیان اینکه  ۳۵ مرکز جامع سلامت اراک با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در زمان شیوع کووید ۱۹ به مراجعان خدمات دندانپزشکی ارایه می‌کنند، اظهار داشت: مردم با دریافت نوبت و حضور به موقع در مراکز دندانپزشکی و زدن ماسک مناسب، نسبت به سلامت خود و دیگران مراجعان بکوشند.

رئیس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مراکز دندانپزشکی عمومی در اراک و  شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک در سطح یک و ۲ به مردم خدمات دندانپزشکی ارایه می‌کنند.

دکتر میرشفیعی افزود:خدمات سطح یک شامل معاینه دهان و دندان و آموزش بهداشت دهان و در سطح ۲ خدماتی شامل پرکردن دندان، جرم گیری، کشیدن دندان و عصب کشی انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: والدین با فرهنگ سازی آموزش مسواک زدن صحیح به کودکان زمینه ابتلای فرزندان خود به انواع بیماریهای دهان و دندان را کاهش دهند زیرا مسواک زدن باعث می شود تا ۸۰ درصد بیماریهای دهان و دندان بروز نکند.

۲۴۷ مطب و مرکز دندانپزشکی در استان مرکزی خدمات ارایه می‌کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا استان مرکزی دندانپزشکی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استان مرکزی دندانپزشکی بهداشت و سلامت ویروس کرونا استان مرکزی دندانپزشکی بهداشت و سلامت اخبار کنکور دهان و دندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۶۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ فرشیدی افزود: مراکز سراج در ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی و ۲۵ استان کشور راه اندازی شده است. معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: به سمت درمان مشکلات اجتماعی پیش می‌رویم با مشارکت‌های مردمی، سعی کردیم که ارتباطجامعه با روانشناسان را تقویت کنیم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت گفت: طی سال گذشته غربالگری سلامت روان با ۸ شاخص برای غربالگری اختلالات اضطرابی و خلقی اجرا شده و ۱۲ و ۶ دهم درصد باید تکمیل شود که تاکنون به ۸ و ۴ دهم درصد رسیده است. به گفته مسئولان بیمه سلامت ۶ خدمت از خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار گرفته­ و این پوشش دهی در حال افزایش است. مصلحی از فعالیت سه هزار و ۳۰۰ روانشناس در شبکه بهداشت و درمان کشور خبر داد و گفت: خدمات سلامت روان به صورت رایگان در مراکز جامع خدمات سلامت در سراسر کشور ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • فلوراید تراپی بیش از ۷۶ هزار نفر از دانش آموزان روستایی خوزستان
  • دانش آموزان روستایی خوزستان فلوراید تراپی شدند
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است