Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان مدیرکل بنیاد مسکن انقلابی اسلامی استان زنجان گفت: تعداد کل واحدهای مسکونی روستایی شهرستان سلطانیه ۶۲۷۴ واحد بوده که از این تعداد ۴۷ درصد مقاوم‌سازی شده است.

رضا خواجه‌ای شامگاه دیروز (۶ مهرماه) در دیدار با فرماندار سلطانیه با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از نهادهایی است که پس از انقلاب شکل گرفته است، افزود: این نهاد سهم به‌سزایی در خدمت‌رسانی به کشور به ویژه روستاییان داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مهم‌ترین ماموریت‌های بنیاد مسکن، ادامه داد: رسیدگی به محرومان و مستضعفان، توسعه عدالت اجتماعی، بسترسازی برای سازندگی کشور از جمله نکات اساسی است که گستره این ماموریت از جانب امام خمینی (ره)  بر عهده این نهاد مقدس گذاشته شد.

خواجه‌ای با اشاره به اینکه این نهاد در سطح شهرستان‌ها به ویژه شهرستان سلطانیه در راستای خدمت‌رسانی به محرومان فعالیت‌های مهمی داشته است، افزود: تعداد کل واحدهای مسکونی روستایی این شهرستان ۶۲۷۴ واحد بوده که از این تعداد ۴۷ درصد مقاوم‌سازی شده است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۹۱۱ خانوار روستایی و ۵۱۳ خانوار شهری از تسهیلات طرح ویژه به‌سازی و مقاومسازی مسکن روستایی در این شهرستان استفاده کرده‌اند.

در ادامه این دیدار، فرماندار سلطانیه نیز با بیان اینکه بنیاد مسکن استان از طریق ایجاد بستر و زمینه‌های مناسب به خوبی توانسته در اقدامات خود در زمینه عمران و آبادانی روستاها موفق عمل کند، اظهار کرد: فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌ویژه در حوزه عمران روستایی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در راستای توانمندسازی روستاییان و تقویت زیرساخت‌ها در روستاها کاملا مشهود است.

حسین رحمانی‌هزاررود بر گسترش تعاملات بین این دو مجموعه به‌ویژه در زمینه تامین مسکن محرومان تاکید و خاطرنشان کرد: ثمره فعالیت‌هایی که توسط ارگان‌های مختلف در روستاها انجام می‌شود عمران و آبادانی است که زمینه‌ساز مهاجرت معکوس و جلوگیری از کوچ روستائیان به شهرها می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زنجان مقاوم سازي بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۶۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ خواجه‌ای گفت: شهرستان ایجرود ۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که نیازمند اجرای طرح هادی است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه جانبه مناطق روستایی دارد، افزود: باید به تقویت بنیان‌های اقتصادی مناطق روستایی برای بهره گیری از ظرفیت‌های بالقوه فرهنگی، تاریخی و اجتماعی نواحی روستایی توجه کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: هدف از اجرای طرح هادی روستایی، تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و ارائه خدمات محیط زیستی و عمومی است.

خواجه‌ای گفت: اهمیت اجرای طرح هادی با توجه به ضرورت گسترش روستا‌ها برای رفاه حال روستائیان و جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی هر روز بیشتر احساس می‌شود.

وی افزود: ساختار کالبدی روستا‌ها که در طول زمان و بنا بر مقتضیات گوناگون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شکل گرفته است با اجرای طرح هادی روستایی و احداث ساخت و ساز‌های جدید، خانه‌های با دوام، تعریض معابر، ایجاد پارک و فضای سبز، ایجاد کاربری‌های مورد نیاز از قبیل آموزشی، درمانی، نظامی و انتظامی متحول، و موجب رونق نسبی و افزایش حس امنیت در روستاییان می‌شود.


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با فراهم‌سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی، در زیباسازی روستا‌های استان نقش بسیار مهمی ایفا کرده است.

استان زنجان ۹۳۵ روستا دارد.

دیگر خبرها

  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود