Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@04:53:08 GMT

تکمیل متروی پرند در ایستگاه پایانی

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۶۹۰۱

تکمیل متروی پرند در ایستگاه پایانی

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران از تعیین تکلیف تکمیل پروژه ساخت متروی پروند خبر داد.

افشین حبیب‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون عمران که با حضور شهردار تهران و نماینده وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه که با حضور مسئولان ذیربط برگزار شد آخرین وضعیت تکمیل و بهره‌برداری خط متروی فرودگاه امام خمینی (ره) حدفاصل ایستگاه شاهد تا شهر پرند مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که تا رسیدن مترو به پرند تنها 19 کیلومتر باقی‌مانده که نیازمند تامین منابع مالی از سوی دولت است، گفت: شهرداری تهران به عنوان سازنده این خط مترو معرفی شده اما از آنجایی که این خط در خارج از محدوده شهر تهران است، دولت باید نسبت به تامین منابع مالی اقدام کند که در این مدت این مساله مغفول مانده است.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان این‌که در این جلسه مقرر شد دولت زمینی برای تامین منابع مالی تکمیل مترو پرند در اختیار شهرداری قرار دهد، تصریح کرد: این زمین برای ادامه ساخت خط مترو پرند ضروری است و می‌توانیم تا قبل از اتمام این دوره مدیریت شهری خط پرند را به بهره‌برداری برسانیم.

حبیب‌زاده با بیان این‌که البته در صورت تکمیل این خط با مشکل کمبود واگن مواجه هستیم، اظهار کرد: با تکمیل خط مترو، دولت می‌بایست برای تامین واگن نیز چاره‌اندیشی کند.

عضو شورای شهر تهران افزود: اتصال مترو به پرند یک اتفاق بزرگ اقتصادی است، چرا که در حال حاضر جمعیت این شهر 200 هزار نفر بوده که عمدتا برای کار و فعالیت به تهران می‌آیند و در آینده‌ای نزدیک این شهر جمعیت‌پذیری 700 هزار نفری خواهد داشت.

وی گفت: قرار است این زمین طی تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین دولت و شهرداری برای تامین منابع مالی خط متروی پرند به شهرداری داده شود که پیش‌نویس آن تهیه شده و با توجه به تاکید دولت، استانداری و مدیریت شهری به نظر می‌رسد حداکثر تا پایان این ماه تفاهم‌نامه امضاء شده و پروژه متروی پرند به سرانجام برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران پیروز حناچی مترو پرند افشین حبیب زاده تامین منابع مالی شهر تهران خط مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۶۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگن های متروی چینی در سالجاری وارد می شوند

تین نیوز

شهردار تهران گفت: با رفع اختلاف نظرها واگن های مترو در سال جاری از چین وارد کشور می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: همانطور که در دور اول انتخابات از همه ظرفیت شهرداری برای مشارکت حداکثری مردم استفاده کردیم و از دستگاه های مجری، پشتیبانی کردیم در مرحله دوم نیز همین کار را ادامه می دهیم.
وی با اشاره به نصب دوربین بر روی البسه حریم بان ها، ادامه داد: این اقدام در جهت سامان یافتن و ایجاد شرایط، امری کلی است تا دستگاه های مسوول بتوانند ثبت و ضبط کنند.
زاکانی با اشاره به واردات واگن مترو از چین در سال جاری، گفت: کارفرمای واردات مترو برای 2000 واگن وزارت کشور بود. برای واردات 1071 دستگاه طی دو قرارداد زحمت های اولیه کشیده شده بود، اما اختلاف نظرهایی برای واردات از چین به وجود آمد و اعتراض رییس شورای شهر هم به رعایت نشدن زمان 10 روزه تعیین شده در قرارداد بود که اختلاف نظرها رفع شده و واگن ها در سالجاری وارد کشور می شود.
شهردار تهران از واگذاری فروشگاه شهروند از طریق بورس خبر داد و گفت: بناست که این چنین شود، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کاهش زمان معطلی مسافران خط 7 مترو با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی
  • معطلی مسافران در خط ۷ مترو کاهش پیدا می‌کند
  • آخرین وضعیت ایستگاه ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو | این ایستگاه چه زمانی افتتاح می شود؟
  • فیلم | اسبی که می خواست سوار متروی سیدنی شود!
  • واگن های متروی چینی در سالجاری وارد می شوند
  • زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • کاهش زمان معطلی مسافران خط ۷ مترو با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی
  • راهنمای کامل متروی استانبول به همراه نقشه خطوط
  • سگ های راهنما در متروی کشور همسایه و حسرت ما در مترو تهران
  • تاکید رئیس شورا براقدام جهادی درخصوص واردات واگن های مترو