Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار دکتر امانی دبیر شورای عالی آموزش و پرورش کشور اظهار کرد: قزوین سوابق علمی جدی دارد و رهبر معظم انقلاب در سفرشان به قزوین فرمودند اگر بخواهیم فقط اسامی بزرگان قزوین را بگوییم زمان زیادی لازم است.

وی ادامه داد: مسجد جامع قزوین پیش از اسلام نیز معبد بوده و مردم در آن به عبادت مشغول بودند و پس از اسلام به مسجد تبدیل شد و محل جدی حضور مردم برای اقامه نماز قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: در گذشته چندین مدرسه علمیه کهن در قزوین احداث شده است این در حالی است که قزوین جمعیت کمی در آن دوران داشته و این مهم نشان دهنده اقبال مردم به مراکز دینی است.

امام جمعه قزوین با اشاره به وجود مدارسی در قزوین که پاسخگوی شبهات دانش‌آموزان در گذشته بوده‌اند، بیان کرد: در گذشته علمای قزوین مدرسه‌ای با عنوان مدرسه دیانت احداث کرده بودند که رسالت آن پاسخگویی به شبهات دانش‌آموزان بوده و این مهم وسعت نگاه علمای قزوین را در آن دوران نشان می‌دهد.

وی افزود: امروز نیز دانش‌آموزان با شبهات بسیاری مواجه هستند و در حالی که کارهای بسیار ارزشمندی در این راستا انجام شده اما لازم است همکاری‌های آموزش و پرورش با مراکز دینی در این عرصه افزایش پیدا کند.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: امروز با تهاجم فرهنگی دشمن مواجه هستیم و رهبری بر مقابله جدی در این عرصه تأکید جدی دارند. همه تلاش کنیم تا در این جنگ که دشمن بر روی آن سرمایه‌گذاری بسیاری کرده است، موفق و پیروز شویم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: رهبری علاوه بر جهاد اکبر و اصغر، عرصه دیگری را به نام جهاد کبیر نشان دادند که مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن نظیر ۲۰۳۰ است و در این خصوص تأکید کردند باید جلوی کسانی که می‌خواهند ۲۰۳۰ را در مدارس ترویج کنند با جدیت گرفته شود.

وی یاد و خاطره علما و بزرگان قزوین را گرامی داشت و گفت: شهید چگینی یکی از بزرگان قزوین بود که در عرصه معلمی فعالیت داشت و خدمات بسیار ارزنده‌ای را در عرصه‌های دینی ارائه کرد و الگوی بسیار خوبی برای ما محسوب می‌شوند.

کد خبر 5034810

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین سند 2030 چهل سالگی دفاع مقدس ویروس کرونا هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا دفاع مقدس جنگ تحمیلی کرمانشاه دفاع مقدس شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۶۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریل پیشرفت استان سمنان از مسیر تدوین پیوست فرهنگی می‌گذرد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد مهدی میرباقری شاهرودی بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با استاندار سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه پیشرفت باید در چهار چوب‌های فرهنگی و دینی اتفاق بیفتد، ابراز داشت: برای تحقق این مهم نیازمند به تدوین پیوست‌های فرهنگی هستیم.

وی ضمن بیان اینکه دچار تضاد بین توسعه غربی و پیشرفت اسلامی هستیم، افزود: برای گذار از این مرحله باید مدل اسلامی مبتنی بر پیشرفت برنامه ریزی و در دستور کار قرار گیرد.

منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه ریل پیشرفت استان از مسیر تدوین پیوست فرهنگی می‌گذرد، ابراز داشت: می‌توانیم در این زمینه به الگو سرآمد برای کل کشور تبدیل شویم.

میرباقری شاهرودی ضمن بیان اینکه برای تحقق این مهم تشکیل اتاق فکر با حضور هیأت‌های اندیشه ورز ضروری است، تصریح کرد: مباحث فرهنگی و دینی باید مشخص و پیشرفت و توسعه بر بستر آنها صورت گیرد.

وی ضمن بیان اینکه الگو سرمایه داری یکی از مباحثی که باعث تضعیف بیش از پیش قشر ضعیف و متوسط مردم خواهد شد، افزود: این الگوها باید به تدوین پیوست‌های فرهنگی منتهی شود.

کد خبر 6087766

دیگر خبرها

  • پاسداران بیانات رهبری را برای خود حجت شرعی می‌دانند
  • آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در شرایط جوی ناپایدار
  • ریل پیشرفت استان سمنان از مسیر تدوین پیوست فرهنگی می‌گذرد
  • امروز مؤسسات بسیاری با فکر اندیشمندان دینی تأسیس شده‌ است
  • سروده‌ کامل رهبری که در آستانه عملیات «وعده صادق» خواندند منتشر شد
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • آماده باش کامل دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدمت رسان در زرند
  • ضرورت تقویت جبهه فرهنگی در سطح بین‌الملل برای مقابله با تهاجم رژیم صهیونیستی
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • بودجه ویژه‌ای برای فرهنگ قزوین لحاظ کردیم