Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@01:11:18 GMT

چرا مصرف زینک در درمان بیماری کرونا موثر است؟

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۶۹۵۴

چرا مصرف زینک در درمان بیماری کرونا موثر است؟

نتایج بررسی‌های انجام شده توسط محققان نشان می‌دهد که زینک توانایی مقابله با بیماری کووید-۱۹ را دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان اسپانیایی دریافتند که وضعیت سلامتی افراد کرونایی که در بیمارستان بستری شدند و میزان زینک موجود در خون آن‌ها کم یود، وخیم‌تر از کسانی بود که این ماده معدنی به مقدار طبیعی در خون آن‌ها وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سطح پایین زینک در بدن افراد باعث افزایش التهاب در دوران بیماری و بروز علائم شدیدتر می‌شود. محققان معتقد هستند که زینک می‌تواند سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت کند.

پژوهشگران در مطالعه جدید خود اطلاعات پزشکی ۲۴۹ فرد که به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بستری شده بودند را بررسی کردند. میانگین سنی این افراد ۶۳ سال بود و هشت درصد آن‌ها نیز جان خود را در اثر این بیماری از دست دادند. طی انجام این مطالعه میزان زینک موجود در خون بیماران هنگام پذیرش در بیمارستان اندازه‌گیری شد؛ این میزان حدود ۶۴ میکروگرم بر هر دسی لیتر خون بود.

نتایج بررسی‌های جدید نشان داد که میزان زینک موجود در خون افرادی که بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند، فقط ۴۳ میکروگرم بر دسی لیتر و بسیار پایین‌تر از مقدار میانگین این ماده معدنی بود. در مقابل میزان زینک در خون افرادی که از این بیماری جان سالم به در بردند، تقریباً ۶۳ میکروگرم بر دسی لیتر بود. به گفته محققان مقدار بالای زینک در خون بیماران کرونایی باعث کاهش سطح پروتئین‌های التهابی آن‌ها می‌شود.

محققان با در نظر گرفتن عواملی مانند سن، جنسیت، شدت بیماری و روش‌های درمانی به این نتیجه رسیدند که با افزایش هر واحد زینک موجود در خون افراد، خطر مرگ ناشی از کرونا در هنگام بستری شدن در بیمارستان هفت درصد کاهش پیدا می‌کند؛ البته نتایج این مطالعه هیچ رابطه علت و معلولی را تایید نمی‌کند و لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

کد خبر 446669

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس پیشگیری از کرونا کرونا در جهان زینک آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا ابتلا به کرونا شیوع کرونا درمان کرونا آخرین اخبار کرونا تقویت سیستم ایمنی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میزان زینک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۶۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان هپاتیت سی رایگان شد

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اعلام این که درمان هپاتیت سی در کشور رایگان شده است؛ از تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار مبتلا به این ویروس در کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، حسین فرشیدی از برنامه وزارت بهداشت برای شناسایی و درمان موارد ابتلا به هپاتیت سی برای حذف این بیماری در کشور خبر داد و اظهار کرد: هپاتیت C نوعی بیماری ویروسی است که علت اصلی بیماری مزمن کبدی بوده و می‌تواند به سیروز، سرطان کبد و مرگ منجر شود.

تشخیص هپاتیت سی با پیگیری مراکز بهداشتی

وی افزود: تصمیم گرفتیم در سال جاری افراد مبتلا به هپاتیت سی را شناسایی کنیم و در همین راستا در مرحله اول مراقبان سلامت به امر پیگیری و شناسایی افراد پرخطر و پزشکان عمومی در مراکز بهداشتی به تشخیص این بیماری خواهند پرداخت.

فرشیدی ادامه داد: پس از انجام تست‌های تشخیصی در صورت ابتلای افراد به هپاتیت C، بیمار به بخش‌های درمانی ارجاع داده می‌شود. درمان بیماران هپاتیت سی به این روش نیز برای بیماران هزینه‌ای ندارد و رایگان شده است.

تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار مبتلا در ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره آمار ابتلا به هپاتیت سی در کشور گفت: تخمین زده می‌شود که حدود ۲۰۰ هزار نفر بیمار مبتلا به هپاتیت سی در کشور داشته باشیم.

درمان همه مبتلایان تا دو سال آینده

فرشیدی با بیان اینکه با استفاده از داروها، درمان این بیماری قطعی خواهد بود؛ ادامه داد: هدفگذاری کرده‌ایم که ظرف دو سال آینده همه افراد مبتلا را درمان کنیم و داروی درمان این بیماری نیز به میزان موردنیاز تأمین شده است.

شایع‌ترین راه انتقال ویروس هپاتیت C

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره راه‌های انتقال ویروس هپاتیت سی بیان کرد: تزریق خون و فرآورده‌های خونی آلوده و رابطه جنسی از شایع‌ترین راه‌های انتقال این ویروس هستند.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • این چای برای افراد مبتلا به فشار خون توصیه شده
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد