Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعادتی از اجرای طرح «احسان قرآن ویژه اربعین حسینی علیه السلام» خبر داد و گفت: این طرح در دو محور برگزاری محافل انس با قرآن و حزب‌خوانی آیات وحی و با محوریت کانون‌های مساجد و مساجد جامع استان‌ها اجرا می‌شود.

«سعید سعادتی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از اجرای طرح «احسان قرآن ویژه اربعین حسینی علیه السلام» به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور خبر داد و اظهار کرد: این طرح شامل دو محور است، نخست برگزاری محافل انس با قرآن و اهداء ثواب تلاوت به ارواح شهدا و اسرای کربلا و دوم ختم قرآن (حزب خوانی قرآن و اهداء ثواب تلاوت به ارواح شهدا و اسرای کربلا).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور تصریح کرد: در محور نخست هر استان جز تهران و خراسان رضوی، سهمیه برگزاری یک محفل انس با قرآن را دارد که باید در فاصله 10 تا 20 صفر (7 تا 17 مهرماه) نسبت به آن اقدام کند.

 

وی ادامه داد: مدت زمان برگزاری این محفل 45 دقیقه تا 1 ساعت (صبح، ظهر، مغرب) بنابر تشخیص ستاد استان با حضور قاریان و حافظان ممتاز کشوری و استانی است. کانون های فرهنگی هنری و مساجد جامع استان ها در میزبانی و برگزاری این محافل در اولویت هستند و اجرای برنامه سخنرانی و عزاداری در آنها با رعایت زمان و شرایط بلامانع است.

 

سعادتی با بیان اینکه در محور دوم انتخاب حزب توسط اعضای کانون ها و ثبت اطلاعات و گزارش طرح از طریق سامانه بچه های مسجد bachehayemasjed.ir انجام می شود، گفت: محافل انس با قرآن با رعایت همه دستورالعمل های بهداشتی (فاصله گذاری، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و ...) برگزار می شود.

 

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت های مردمی از جمله کانون های فرهنگی هنری و بهره مندی از مشارکت سایر نهادهای استانی در اجرای طرح ملی «احسان قرآن ویژه اربعین حسینی علیه السلام» مورد تاکید است.

 

سعادتی در پایان با بیان اینکه کانون های مساجد می توانند برای ثبت اطلاعات و گزارش طرح به سامانه بچه های مسجد  bachehayemasjed.ir مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: در پایان طرح از پنج محفل برتر در محور نخست (محافل قرآنی) و 20 نفر از بچه های مسجد در محور دوم (حزب خوانی قرآن) تقدیر به عمل می آید.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد بچه های مسجد فرهنگی هنری انس با قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۶۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  این نشست با هدف برنامه ریزی هر چی بهتر برای دهه کرامت. انتقال تجارب دبیران شهرستان‌ها هماهنگی هرچه بهتر پر جهت خدمت امام رضایی به مردم. با شعار همه خادم الرضائیم در صحن پیامبر اعظم حرم رضوی مشهد الرضا بمدت دو روز برگزار شد.

در این نشست سخنرانان و کارشناسان معاونت‌های اجتماعی فرهنگی قرآن و عترت به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند

محمد اسماعیل امام زاده مدیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران مهمترین محور چهلمین نشست دبیران کانون‌های خدمت رضوی استان مازندران در سالن اجتماعات مدیریت خدمات زائران رضوی مبحث تحکیم خانواده جوانی جمعیت نشر فرهنگ قرآن و عترت و نیز فرهنگ رضوی اعلام کرد

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین
  • تصاویری از کلاس آموزش نماز و قرآن ویژه کودکان در مسجد روستای الیف