Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه، فرماندار اردبیل در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در شهرستان اردبیل با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، وضعیت شهرستان را در حال حاضر "قرمز" اعلام کرد و خواستار نظارت بیشتر بر مدارس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدارس شد.

او فعالیت گشت‌های مشترک بهداشت، سازمان صنعت و معدن، اماکن و اتاق اصناف را یکی از راه‌های موثر دانست و اعلام کرد: با هرگونه کوتاهی در رعایت موازین بهداشتی برخورد جدی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار اردبیل با گرامیداشت روز جهانی بهداشت، از زحمات و فعالان عرصه بهداشت و مدافعان سلامت قدردانی کرد و گفت: تجمع مردم در مراسم تشییع و تدفین یکی از علل شیوع ویروس است و لازم است مردم از تجمع در آرامستان‌ها اکیدا پرهیز کنند.

امامی یگانه همچنین با تاکید بر رعایت همه موازین و پروتکل‌های بهداشتی در خصوص تدفین درگذشتگان به علت کرونا، از دستگاه‌های فرهنگی و مراجع اطلاع رسانی خواست با برنامه‌ریزی مناسب، اذهان عمومی را آگاه کنند.

او با اشاره به ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی از سازمان‌های تاکسیرانی، اتوبوسرانی، حمل و نقل جاده‌ای و اتحادیه‌های صنفی آنان خواست نظارت‌ها را جدی گرفته و آن‌ها را تشدید کنند. او همچنین استفاده از ماسک در همه صنوف حمل و نقل عمومی را ضروری اعلام کرد و خواستار ارائه نشدن خدمات به افراد بدون ماسک شد.

فرماندار اردبیل با اشاره به شرایط آب و هوایی شهرستان و شروع فصل سرما رعایت همه جانبه پروتکل‌های بهداشتی را خاطر نشان کرد و گفت: بیم آن میرود با سهل انگاری در رعایت بهداشت و فاصله گذاری اجتماعی شاهد افزایش شدید مبتلایان به کرونا و سایر بیماری‌های ویروسی و فصلی باشیم.

امامی یگانه بیان کرد: بررسی‌ها نشان میدهد ۸۵ درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و باید تلاش کنیم تا ۱۵ درصد باقیمانده نیز توصیه‌های بهداشتی را با جدیت کامل رعایت کنند.

او در ادامه بر ضرورت اصلاح و تقویت ساز و کار‌های آموزش مجازی از جمله سامانه شاد در مدارس تاکید کرد.

فرماندار اردبیل همچنین خواستار کنترل ورود افراد به منطقه گردشگری شورابیل و دیگر مراکز گردشگری و تذکر لازم به افراد بدون ماسک شد.

امامی یگانه همچنین خواستار تشدید نظارت‌ها بر رستورانها، مطبها، مرکز تعویض پلاک، نانوایی‌ها و صنوف پر تردد دیگر شد و اعلام کرد: در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با متولیان برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نظارت و بازرسی ویروس کرونا دستورالعمل های بهداشتی مدافعان سلامت پروتکل های بهداشتی فرماندار اردبیل امامی یگانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۷۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید نظارت بر ناوگان حمل و نقل اتوبوسی استان مرکزی

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با اشاره به فعالیت ۱۰ گشت نظارت و بازرسی گفت: از آنجایی که معمولا در ایام پایانی سال مسافرین نوروزی نیز افزایش می یابد، کارشناسان این اداره کل نظارت ها بر ناوگان حمل و نقل باری و مسافربری را نیز بیش از پیش تشدید می کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد جهانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با اشاره به آغاز طرح نوروزی در ۲۴ اسفند ماه سال گذشته و جابه جایی مسافرین با ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن نوروز و سفرهای هموطنان در این ایام، اکیپ های راهداری در سطح راه های استان مستقر و فعال هستند و خدمات لازم برای تسهیل در رفت و آمد و برقراری تردد ایمن را به کاربران جاده ای ارائه می کنند.

وی با بیان اینکه از وظایف این مجموعه نگهداری از سطح راه ها و مدیریت حمل و نقل عمومی است، افزود: طی این مدت اقداماتی در راستای بالابردن سطح ایمنی راه ها از جمله چاله گیری و رفع دست اندازهایی که معمولا به علت آسیب ها بعد از فصل زمستان رخ می دهد، آشکارسازی محدوده هایی که به عنوان نقاط خطرآفرین شناسایی شده بودند، شستشوی تابلوها و علائم ایمنی، به روزرسانی روشنایی، خط کشی راهها و... انجام شده و تردد در سطح جاده های با ایمنی در حال انجام است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی ادامه داد: به منظور خدمات رسانی به کاربران جاده ای در ایام نوروز ۴۲۰ نفر نیروی عملیاتی و پشتیبانی در قالب ۵۴ اکیپ و با ۳۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات در حال آماده باش قرار دارند؛ همچنین ۳۵ راهدارخانه استان نیز به منظور اسکان اضطراری مسافران در صورت بروز مشکل آمادگی لازم را دارند.

جهانی اضافه کرد: طی دو سال اخیر برای بالا بردن سطح فرهنگ ترافیکی کاربران جاده ای پویشی با عنوان همراهان سفر ایمن با هدف آموزش رانندگی صحیح، انتقال پیام های ایمنی، کاهش خستگی سرنشینان به علت رانندگی طولانی و... در مکانی شاد و مفرح طراحی شده بود تا شاهد کاهش تلفات جاده ای باشیم؛ امسال نیز این پویش با نام «چشم به راهیم» در کیلومتر ۲۲ جاده اراک سلفچگان برپا شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ گشت نظارت و بازرسی افزود: از آنجایی که معمولا در ایام پایانی سال مسافرین نوروزی نیز افزایش می یابد، کارشناسان این اداره کل نظارت ها بر ناوگان حمل و نقل باری و مسافری را نیز بیش از پیش تشدید می کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی یادآور شد: به طور میانگین روزانه ۴۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی در محورهای استان توسط کارشناسان ایمنی و ترافیک بازرسی شده و در صورت تخلف طبق قانون پرونده آنها به کمیسیون های مربوطه ارسال می شود.

جهانی گفت: برپایی میز خدمت در ۳ پایانه مسافربری در شهرستانهای اراک، ساوه و خمین، نظارت روزانه بر خدمات مجتمع های رفاهی بین راهی، مساجد و نمازخانه ها، نظارت بر نحوه بلیت فروشی و... بخشی از اقداماتی است که با آغاز طرح نوروزی در استان پیگیری می شود.

وی همچنین با اشاره به پیش بینی ایجاد ظرفیت ۱۸۰ هزار صندلی برای جابه جایی مسافرین گفت: از آغاز طرح نوروزی تاکنون ۷۴ هزار و ۸۵۰ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل استان جابه جا شدند که از این تعداد ۳۶ و ۶۵۳ نفر مجموع مسافران درون استانی و برون استانی بودند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با بیان اینکه طی این مدت تعداد سفرهای ناوگان حمل و نقل عمومی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است بیان کرد: طی این بازه زمانی ۳ هزار و ۷۳۱ سفر از مبدا استان جابه جا شدند.

جهانی همچنین با اشاره به تردد خودروها نیز گفت: در این مدت بیش از ۸ میلیون و ۷۴۴ هزار تردد در محورهای استان توسط دستگاه های ترددشمار آنلاین به ثبت رسیده است که از این تعداد یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۴۰ تردد مربوط به ناوگان سنگین و ۳۶ هزار و ۴۵۱ تردد نیز مربوط به ناوگان اتوبوسی بوده است.

وی اضافه کرد: آزادراه تهران ساوه و سلفچگان اراک دو محور پرتردد استان در این مدت بودند؛ میانگین سرعت خودروها در محورهای استان ۸۶ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده که ۸ کیلومتر بیش از متوسط کشور در این ایام بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نظارت پلیس بر جاده‌های ایلام تشدید می‌شود
  • معدوم‌سازی ۱۸۷۷ کیلوگرم فرآورده‌ دامی فاسد
  • نظارت ۳۰۰ نفر بازرس مرکز بهداشت اصفهان در طرح سلامت نوروزی
  • انجام بیش از ۵ هزار نظارت بهداشتی در طرح سلامت نوروزی تاکنون
  • انجام بیش از ۵ هزار بازدید بهداشتی در طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی
  • تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی
  • شناسایی 79 مورد غیربهداشتی در طرح تشدید نظارت دامپزشکی خراسان جنوبی
  • تشدید نظارت بر ناوگان حمل و نقل اتوبوسی استان مرکزی
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه غذای خرمشهر
  • تشدید نظارت بازرسان بهداشت محیط / انجام بیش از ۶۰۰۰ بازرسی تا ۵ فروردین و پلمب ۵ واحد صنفی