Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@18:44:54 GMT

قاضی «بارت» چه ربطی به انتخابات آمریکا دارد؟

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۷۰۸۳

قاضی «بارت» چه ربطی به انتخابات آمریکا دارد؟

خبرگزاری مهر-گروه بین‌الملل: دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا ابراز امیدواری کرده که قاضی «امی بارت» گزینه مورد نظر او برای احراز کرسی خالی دیوان عالی کشور، به مسئله تامین امنیت رای‌گیری غیابی (پُستی) اهمیت دهد حال آنکه مدعی است هنوز فرصت نکرده درباره انتخابات پیش رو با او صحبت کند.

معرفی بارت از سوی رئیس جمهور آمریکا در دوره‌ای حساس از تاریخ این کشور صورت می‌گیرد، زیرا ترامپ آشکارا صحت و درستی انتخابات پیش رو را به چالش کشیده و به صراحت اعلام کرده که در صورت شکست در انتخابات، به انتقال مسالمت آمیز قدرت متعهد نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ همچنین بارها تأکید کرده که لازم است تا پیش از روز انتخابات (سوم نوامبر ۲۰۲۰)، همه ۹ کرسی دیوان عالی پر شود چرا که در این صورت این مرجع قضایی می‌تواند پرونده تخلفات انتخاباتی را مورد بررسی قرار دهد.

ترامپ همچنین ابراز امیدواری کرد که دموکرات‌ها ریشه‌های مذهبی قاضی بارت را که به کلیسای رم وابسته است؛ هدف قرار ندهند. این در حالی است که بسیاری از جمهوریخواهان امیدوارند با روی کار آمدن بارت و حضور ۶ قاضی محافظه‌کار در جمع ۹ قاضی دیوان عالی، نظر آنها در باب برخی مسائل از جمله ممنوعیت سقط جنین تثبیت شود.

همزمان، جو بایدن رقیب دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌گوید که در مخالفت با بارن، تمرکز او بر جلسه سرنوشت سازی خواهد بود که دیوان عالی در ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) برگزار می‌کند و ممکن است به لغو اوباماکر (طرح بیمه درمانی پیشنهادی از سوی رئیس‌جمهور سابق آمریکا) منجر شود.

همزمان، او باز هم تاکید کرد که معرفی نامزد کرسی خالی مانده دیوان عالی آمریکا باید به بعد از انتخابات و تعیین رئیس‌جمهور آتی این کشور، موکول شود.

البته با توجه به اینکه کنترل سنا در دست جمهوریخواهان است و به احتمال قوی دموکرات‌ها نمی‌توانند مانع از تائید صلاحیت قاضی بارت شوند، جو بایدن به جای اینکه تلاش خود را صرف ممانعت از ورود بارت به دیوان عالی کند؛ صرف بدبین کردن رای دهندگان آمریکایی به حزب جمهوریخواه و مضطرب کردن آنها از بابت خدشه دار شدن نظام درمانی‌شان کرده است تا به این ترتیب، شانس خود را در انتخابات ۲۰۲۰ بالا ببرد.

از سوی دیگر، ترامپ می‌گوید اگر دیوان عالی به لغو اوباماکر رای بدهد، او بیمه درمانی کارآمدتر و ارزان‌تری را جانشین آن می‌کند.

این درحالی است که اوایل ریاست‌جمهوری ترامپ، وقتی هر دو مجلس سنا و نمایندگان در اختیار جمهوریخواهان بود، او نتوانست رضایت آنها را برای لغو اوباماکر جلب کند. البته این به آن معنا نیست که جمهوریخواهان دلشان نمی‌خواست این کار را انجام دهند؛ بلکه بیشتر از این بابت که جایگزینی برای اوباماکر نداشتند.

به هرحال، در نخستین مناظره انتخاباتی ترامپ-بایدن که بامداد چهارشنبه به وقت تهران انجام می‌شود؛ مسئله کرسی خالی مانده دیوان عالی و به دنبال آن، بیمه درمانی مردم آمریکا، بحث دو مدعی ورود به کاخ سفید را حسابی داغ خواهد کرد.

کد خبر 5034753 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: دونالد ترامپ جو بایدن مناظره انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 دیوان عالی آمریکا قانون اوباماکر ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق فلسطین عادی سازی روابط با اسرائیل دونالد ترامپ ایران امارات متحده عربی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 لبنان ویروس کرونا عربستان سعودی بحرین ترکیه دیوان عالی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۷۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمایشات رهبر انقلاب درباره حجاب فصل الخطاب است

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، رئیس دیوان عالی کشور گفت: مسئولین با عنایت به مطالبه جدی مردم باید به وظایف و تکالیف شرعی و قانونی خود عمل کرده و در این زمینه نباید از توطئه‌های دشمنان خارجی و عناصر خائن داخلی در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی غفلت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری در جلسه شورای معاونین با بیان روایتی از امیرالمومنین علی (ع) مبنی بر اینکه قِوامُ الشَّریعَةِ الأمرُ بِالمَعروفِ، و النَّهیُ عَنِ المُنکَرِ، و إقامَةُ الحُدودِ، به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار مسئولین با ایشان در ماه مبارک رمضان پرداخت و عنوان کرد: فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد موضوع عفاف و حجاب، حرمت شکنی در ماه مبارک رمضان و روزه خواری فصل الخطاب است.

 رئیس دیوان عالی کشور همچنین با اشاره به خطبه‌های نماز عید فطر مقام معظم رهبری افزود: مسئولین ذی ربط با عنایت به مطالبه جدی مردم مؤمن و متدین ایران اسلامی باید به وظایف و تکالیف شرعی و قانونی خود عمل نمایند و در این زمینه نباید از توطئه‌های دشمنان خارجی و عناصر خائن داخلی در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی غفلت کرد.

 وی اظهار داشت: در سال جدید باید موانع موجود در جهت تکریم ارباب رجوع، خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم و اصحاب پرونده هر چه سریعتر رفع گردد و برنامه تحولی دیوان عالی کشور با قدرت هر چه تمام اجر ایی شود که در این زمینه ارزیابی عملکرد سال گذشته و احصاء نقاط ضعف و قوت و شناسایی آسیب‌ها حائز اهمیت است.

 حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به برخی از برنامه‌های دیوان عالی کشور در سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: به امید خدا با اصلاح برخی مواد قانون آیین دادرسی کیفری در مجلس شورای اسلامی میزان ورودی پرونده‌ها به دیوان عالی کشور کاهش می‌یابد که در نتیجه آن، شاهد افزایش کیفیت کار شعب و نظارت مستمر و برنامه ریزی شده بر محاکم خواهیم بود.

 رئیس دیوان عالی کشور ادامه داد: عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه تحول قضایی، کاهش اطاله دادرسی، ساماندهی درخواست‌های اعاده دادرسی، بحث نظارت بر محاکم و تحقق شعار سال، اولویت کاری ما در سال جدید خواهد بود.

 وی با تاکید بر اولویت رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی در جهت تحقق شعار سال خاطرنشان کرد: برنامه ریزی جهت نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی با روسای دادگستری‌های سراسر کشور و شعب دادگاه ها، در دستور کار معاونت نظارت دیوان عالی کشور قرار دارد.

منتظری در پایان بر شناسایی نقاط ضعف و قوت عملکرد سال ۱۴۰۲ دیوان عالی کشور تاکید و تصریح کرد: برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۳ با جدیت هرچه تمام در سال جدید اجرائی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شود
  • محاکمه ترامپ در دادگاه نیویورک آغاز شد
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره
  • حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
  • برخورد قوه قضائیه در مقابله با فساد بی‌نظیر است
  • فرمایشات رهبر انقلاب درباره حجاب فصل الخطاب است
  • قیمت بلیت هواپیما فعلا تغییری نمی‌کند