Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «آیا با توجه به فصل پاییز و حرکت به سمت فصل زمستان برنامه‌ای برای مدیریت بیماری در استان تهران دارید؟»، گفت:اصل قضیه، موضوع پیشگیری است که آن نیز دست ما نیست. ما فقط باید کمک کنیم تا پروسه‌های ترخیص بیماران تسریع شود و تأمین دارو و تجهیزات را انجام دهیم و خوشبختانه کمبودی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد مسائل پیشگیرانه و پروتکل‌ها باید به صورت جدی اجرا شده و در صورت عدم اجرا با جرائم سنگین روبه‌رو شود و با خواهش و تمنا کاری پیش نمی‌رود. 

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران در پاسخ به این پرسش که «چرا در برخی مراکز جامع سلامت از بیماران مشکوک به کرونا تست گرفته نمی‌شود؟»، خاطرنشان کرد: در شرایط اپیدمی که سطح آلودگی و ابتلا خیلی زیاد است، پروتکل‌ها به سمت بیمارانی است که بیماری زمینه‌ای دارند و درمان آنها اهمیت پیدا می‌کند. 

توکلی تصریح کرد:البته این به معنی آن نیست که بیماران دیگر اهمیتی ندارند، اما تشخیص بیماری که منجر به عارضه می‌شود، به سمت روش‌های تشخیصی مانند سی‌تی‌اسکن می‌رود،

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران افزود: بنابراین بیماران کم‌علامت یا بدون علامت و بدون بیماری زمینه‌ای به فرض اینکه تست آنها هم مثبت باشد، مراقبت در منزل و خود مراقبتی به آنها توصیه می‌شود و اینکه خود را در منزل قرنطینه کنند، سر کار نروند و وسایل حفاظت فردی را استفاده کرده و مسائل پیشگیرانه را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به انواع بیماران کرونایی، خاطرنشان کرد: ما سه تیپ بیمار کرونایی داریم؛ یک بیمارانی که علامت ندارند و تست آنها مثبت است. این بیماران آلوده به ویروس هستند اما بیماری ندارند.

توکلی متذکر شد:حالت دوم، افرادی که حالت خفیف و متوسط دارند و سومین حالت، بیمارانی است که درگیری شدید ریوی دارند، تنگی نفس و تب غیرقابل کنترل دارند.گروه اول و دوم نیاز به بستری ندارند و باید به خودمراقبتی در منزل بپردازند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمارستان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۷۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س) در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ،دکتر حجت الله روستا گفت: از مجموع یازده هزار و ۲۰۶ خدمت ارائه شده به بیماران در این مرکز درمانی، هفت هزار و ۳۱۶ خدمت مربوط به بیماران سرپایی و سه هزار و ۸۹۰ خدمت نیز مربوط به بیماران بستری بوده است.

او تعداد مراجعه کنندگان بخش اتفاقات بزرگسال در این بازه زمانی را هزار و ۵۳۲ بیمار و اتفاقات اطفال را ۶۳۱ بیمار عنوان کرد و افزود: همچنین ۱۲۶ بیمار به دلیل نیاز به خدمات درمانی تکمیلی، بستری شدند.

رئیس بیمارستان قلب الزهرا (س)، تعداد عمل جراحی قلب باز انجام شده در این بیمارستان را در این بازه زمانی، ۶ مورد و تعداد آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی انجام شده را ۱۱۲ مورد اعلام کرد.

به گفته دکتر روستا، بیمارستان قلب الزهرا (س)، یک بیمارستان عمومی، تخصصی و فوق تخصصی اســت که به صورت میانگین ماهانه حدود ۸۰ هزار خدمت به بیماران سرپایی و ۳۰ هزار خدمت به بیماران بستری ارائه می‌دهد.

او اظهار کرد: بیمارستان قلب الزهرا (س) هم اکنون دارای ۲۳۸ تخت، ۱۰ بخش بستری و ۱۳ واحد پاراکلینیک بوده و ۶۱ پزشک متخصص و فوق تخصص درمانی و هیات علمی، ۴۳ پزشک عمومی و دیگر اعضای کادر درمان و اداری، در این بیمارستان به ارائه خدمت می‌پردازند.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت هنرمند پرسولیسی که در بیمارستان بستری شد
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • چگونه می‌توانیم به بیماران ای بی کمک کنیم؟
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س) در شیراز
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س)
  • لزوم رعایت تعرفه‌های پزشکی کردستان در انجام اعمال جراحی
  • ارائه بیش از ۱۱ هزار خدمت درمانی در بیمارستان قلب الزهرا (س) شیراز
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • آنفلوانزا سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب می رساند
  • آنفلوانزا ممکن است سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب برساند