Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@10:18:11 GMT

فرشتگان آتش؛ فراتر از شعله ها

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۷۱۳۰

فرشتگان آتش؛ فراتر از شعله ها

حوالی ظهر روز پنجشنبه بود که از خیابان انقلاب به سمت ایستگاه مترو می رفتم. صدای آژیر کرکننده بود و به محض اینکه برگشتم با تعداد زیادی از خودروهای آتش نشانی مواجه شدم که ابتدا گمان کردم شاید مانوری چیزی در کار است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، دقایقی بعدوقتی به اینترنت وصل شدم و طبق معمول خواستم اخبار را پیگیری کنم یک نام در تمامی کانال های خبری توجه را به خود جلب می کرد، پلاسکو!

پلاسکو در آتش می سوخت، عده ای از نزدیک مات و مبهوت آتش گرفتن ثمره زندگی شان را تماشا می کردند، برخی درحال سلفی گرفتن بودند و مسئولین هم به دنبال راهی برای فرار از مسئولیت و پیدا کردن متهم ردیف اول می گشتند اما ساختمان پلاسکو همچنان در آتش بود و آتش.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه جای ساختمان آتش بود، خبرنگار پشت به ساختمان داشت روایت ماوقع حادثه می کرد که ناگهان همه چیز فروریخت. ساختمان، امید خانواده های منتظری که در خیابان چشم انتظار اطفاء حریق بودند و البته امید همسران و فرزندان آتش نشان ها که از طریق اخبار پیگیر این حادثه بودند.

از جوان تازه داماد تا فرماندهی که در آستانه بازنشستگی بود همگی زیر آوار بودند. کاش هیچ وقت فرزندم این شغل را انتخاب نمی کرد، کاش پدرم آن روز سرکارنبود، کاش هیچ وقت این ساختمان خراب نمی شد؛ این ها شاید دعای مشترک بین تمام خانواده های منتظری بود که به خدا التماس می کردند تا برای یک بار دیگر صدای عزیزشان را بشنوند و انتظار مثل خوره ای ذره ذره وجودت را می خورد.

چند روز از حادثه می گذشت، هنوز اثری از برخی نیروهای آتش نشانی نبود و این بیرون برخی به دنبال عقده گشایی سیاسی بودند و البته لحظه به لحظه بازار سلفی گرفتن داغ تر می شد و هرکس به سهم خود دوست داشت با انتشار این تصاویر دلخراش با مضمون " هم وطن تسلیت" به نوعی از غافله دلسوختگان پلاسکو عقب نماند و استفاده ازعنوان " آتش نشان" چقدر ابزار خوبی بود برای دیده شدن.

اکنون چندسال از آن حادثه تلخ می گذرد، همه چیز به حالت طبیعی برگشت و کمتر کسی یادش مانده آن بحث های داغ آن شب های حوالی چهارراه استانبول را که اگر در ژاپن این اتفاق می افتاد مسئولین مربوطه حداقل اگر خودکشی نمی کردند به صورت دست جمعی استعفا می دادند.

از سقوط هواپیما تا کشتی سانچی و...، حوادث زیادی خاطر کشورما را آزرده کرد و مثل پلاسکو بعد از چند روز همه چیز طبیعی شد. بدون عذرخواهی، بدون استعفا و بدون خودکشی!

اما هیچ چیز برای فرشتگان آتش عادی نشده، آن ها در حالت آماده باش قرار دارند و به محض شنیدن صدای آژیر دیگر کسی حق ترس، نگرانی، مشکلات خانوادگی، بیماری و البته مردن را ندارد. وقتی صدای آژیر را شنیدی باید برای نجات همنوع خود تلاش کنی حتی اگر قرار باشد این تلاش به قیمت جانت تمام شود و این هدفی است که " شیردل ها " زندگی خود را برمدار آن تنظیم کرده کرده اند.

هفتم مهر ماه در تقویم به نام فرشتگان گمنامی ثبت شده که مدام باید بارروانی عملیات های سخت و طاقت فرسا را بر دوش بکشند، جانفشان هایی که وقتی صبح از خانه بیرون می آیند برعکس خیلی از مشاغل هیچ تضمینی برای بازگشت ندارند و " به امید دیدار" شاید قشنگ ترین اصطلاح و آرزوی رایج بین آتش نشان و خانواده هایشان باشد.

والا بودن جایگاه آتش نشان را شاید بتوان از کسانی پرسید که تنها لحظه ای با خاکستر شدن فاصله داشتند و با جان فشانی این " ابر مردان" از مرگ حتمی نجات پیدا کرده اند.

آری حوادث از پس یکدیگر می گذرد و آتش نشان همچنان آتش را خاکسترنشین کرده، بلندتر از هر شعله ای ایستاده و هنوز هم کودکان آرزو دارند که وقتی بزرگ شدند "آتش نشان" شوند.

7 مهرماه که مزین به نام آتش نشان ها است را فرصتی مغتنم برای تقدیر و پاسداشت از کسانی می دانیم که جان شیرین شان را در راه آسایش وامنیت من وتو شهروند به امانت گذاشته اند و به آنها می گوییم دوست تان داریم و شجاعت و ایثارتان را قدر می دانیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آتش نشانی آتش آتش نشان روز آتش نشان سعید فغانی فرشتگان نجات آتش نشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۷۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارشاد: استقبال از نمایشگاه قرآن فراتر از انتظار است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما از روز اول فروردین نمایشگاه قرآن را داریم که استقبال مردمی از این نمایشگاه فراتر از انتظار بوده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه اولین نشست هیئت دولت در سال 1403 در جمع خبرنگاران گفت: امسال دو جلسه بسیار خوبِ هم اندیشی با آقای رئیس‌جمهور داشتیم. یک جلسه مدیران رسانه‌ها حضور داشتند و یک جلسه با اصحاب هنر بود که در هر دو جلسه همه بزرگان حضور داشتند و مباحث بسبار خوبی مطرح شد و رئیس‌جمهور دستورات روشنی را برای حل مشکلات اصحاب هنر و رسانه صادر کردند.

وی افزود:  دیشب برای پیوست‌های فرهنگی شعار سال جلسه‌ای را با وزیر اقتصاد داشتیم. 

وزیر ارشاد گفت: همچنین ما از روز اول فروردین نمایشگاه قرآن را داریم که استقبال مردمی از این نمایشگاه فراتر از انتظار بوده است. 

اسماعیلی ادامه داد: کتاب‌های اندیشمندان غیرمسلمان در خصوص ائمه اطهار با حضور نویسنده لبنانی این کتاب‌ها رونمایی شد. انشاالله در 100 جلد کتب مربوط به این اندیشمندان که در خصوص زندگی آل‌الله است با حضور اندیشمندان غیرایرانی مسلمان رونمایی خواهد شد.

خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • شمار شهدای غزه از ۳۲ هزار و ۵۵۰ تن فراتر رفت
  • جنایات رژیم صهیونیستی در غزه فراتر از نسل کشی است
  • جنایات رژیم صهیونیستی در غزه فراتر از نسل کشی
  • مسابقه «خانه ما» از شبکه فراتر
  • مستند «متخصصان فرار بزرگ» از شبکه فراتر 
  • «دشمن ناشناخته» در قاب فراتر
  • وزیر ارشاد: استقبال از نمایشگاه قرآن فراتر از انتظار است
  • حمله حزب‌الله به شهرک صهیونیستی/آتش در «کریات شمونه» شعله کشید
  • عملکرد حفاری اکتشافی از برنامه فراتر رفت
  • خدمت به مردم فراتر از یک کار اداری است