Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید رنجبر کاظمی روز  دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برداشت محصول پسته از اواخر شهریور در این شهرستان گفت: پیرامون برداشت محصول و فرآوری آن در کارگاه ها آن هم در زمانی که بحران کرونا وجود دارد از قبل تدابیری انجام شده است.

وی تصریح کرد: تا کنون طی جلساتی با مسئولان شهرستان از جمله فرماندار، اعضای ستاد مبارزه با کرونا، معاونین فرماندار، بخشداران و دهیاران، مسئولان جها کشاورزی , کارگران سعی کردیم برای ساماندهی کارگران و برقراری وضعیت مناسب فرآوری پسته در کارگاه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی نظرات خوب تبادل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنجبرکاظمی افزود:  پنجهزار بروشور حاوی نکات بهداشتی جهت مبارزه باویروس کرونا در زمان برداشت این محصول، در سطح شهر و روستاها توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: طی یک ماه اخیر یکهزار و ۲۰۰  کارگاه سنتی فرآوری پسته (خانگی) و ۵۰۰ کارگاه فرآوری مکانیزه مورد بازدید قرار گرفتند.

رئیس گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: هشدارها و تذکرات لازم کرونایی ارائه شد که ۳۰۰ کارگاه مکانیزه و ۹۰۰ کارگاه خانگی و سنتی موارد و نکات بهداشتی علیه ویروس کرونا را رعایت کرده اند و به بقیه هم هشدارهای لازم داده شد.

وی تصریح کرد: برآورد شده که ۲ هزار کارگر در ترمینال های ضبط پسته کار فرآوری محصول پسته را انجام دهند که از این تعداد یک هزار نفر از این کارگران بومی هستند و در طول سال معاینات پزشکی و سلامت آن ها بررسی می شود؛ این افراد در سامانه سیب ثبت نام شده اند و بیماریابی کارگران در این سامانه انجام می شود.

رنجبر کاظمی در مورد رعایت نکات بهداشتی در محل اسکان هم در این کارگاه ها گفت: در این راستا حدود ۲۰۰ کارگاه خانگی و مکانیزه مورد بازرسی قرار گرفتند که بیش از ۱۸۰ مورد الزامات محل اسکان را رعایت کرده اند؛ از جمله این الزامات این است که به ازای هر متر مربع یک کارگر مستقر شود و استراحت کند، اگر محل اسکان سربسته باشد تهویه داشته باشد و فاصله بیشتر حفظ شود.

برداشت پسته از ۸۶ هزار هکتار باغ در رفسنجان اواخر شهریور آغاز شده و تا اواخر آبان ادامه دارد، روزانه بیش از ۲۵ هزار نفر کارگر کار برداشت را انجام می دهند.

قرار است ۶۰ هزار تن محصول پسته از باغات رفسنجان برداشت و فرآوری شود.

برچسب‌ها کرمان برداشت محصول رفسنجان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان برداشت محصول رفسنجان بهداشت و سلامت کرمان برداشت محصول رفسنجان بهداشت و سلامت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۷۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با اشاره به سطح زیر کشت کلزا در شهرستان مشهدگفت: سطح ابلاغی زیر کشت کلزا در مشهد برای سال زراعی جاری ۹۲۰هکتار است که کل سطح زیر کشت ابلاغی کلزا در این شهرستان محقق شده است.

علی اکبر قارزی بابیان اینکه  پیش‌بینی می‌شود از این سطح کشت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن کلزا برداشت شود گفت: شهرستان مشهد رتبه نخست را در سطح زیر کشت و تولید در زمینه محصول کلزا در سطح استان به خود اختصاص داده است.

وی گفت: تعداد کمباین‌های برداشت در استان برای این نوع محصول ۴۵ دستگاه است.

 

دیگر خبرها

  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • افت سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی/ ۳۸ کارگاه گلاب‌گیری در فرخد فعال هستند
  • برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • شیوه‌نامه کنگره «شهدای غریب در اسارت» تدوین شد
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
  • بهره برداری و صدور ۱۲ پروانه بهداشتی ساخت کارخانه و کارگاه در اهواز
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل
  • برداشت بیش از یک میلیون تن چغندرقند در خوزستان