Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تنش ارمنستان و جمهوری آذربایجان، گفت: با دقت و با حساسیت بالا در حال پیگیری درگیری و تنش ایجاد شده منطقه هستیم و قطعاً به دنبال آتش بس فوری هستیم و ظرفیت خود را در این راستا فعال نگه خواهیم داشت. خبرگزاری میزان - سعید خطیب‌زاده امروز (دوشنبه) در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به تنش ایجاد شده میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: ششم مهرماه شاهد اتفاق ناگواری در مرزهایمان بودیم و درگیری که بین دو کشور دوست و برادرمان ارمنستان و آذربایجان اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: وزیر امور خارجه بلافاصله در چارچوب دیپلماسی فعال و سیاست همسایگی با وزرای خارجه دو کشور صحبت مفصلی داشت و آمادگی خود را اعلام کردیم تا از همه ظرفیت‌ها برای پایان دادن به این درگیری استفاده کنیم.

خطیب زاده در خصوص سفر وزیر خارجه عراق به تهران تصریح کرد: وزیر امور خارجه عراق علاوه بر ملاقات با آقای ظریف، دیدار‌هایی را با رئیس جمهور و دبیر شورای عالی امنیت ملی هم داشتند و در موضوعات مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو‌های مفصلی صورت گرفت.

وی گفت: آقای ظریف در سوم مهر در یک سفر کاری کوتاه عازم مسکو شدند و گفت‌وگو‌هایی را با همتای خودشان در مسکو داشتند.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: وزیر خارجه در همان سفر مسکو در نشست مجازی وزرای خارجه کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز و سیکا سخنرانی داشتند و درخصوص نقش محوری آن سازمان در پیشبرد چندجانبه گرایی و تضمین همکاری‌های فراگیر صحبت کردند.

خطیب‌زاده در رابطه با دیدگاه وزارت خارجه در مورد اظهارات نخست وزیر کویت و دعوت از ایران برای کاهش تنش در خلیج فارس اظهار کرد: پاسخ ایران قبلا داده شده است و ایران از همان ابتدا به ویژه در چند سال اخیر مکرراً راهکار‌هایی را برای ساز و کار منطقه‌ای مطرح کرده است و مهمترین آن طرح صلح هرمز است. طبیعی است که ما ضمن استقبال از اظهارات مطرح شده فکر می‌کنیم هرچه زودتر بتوانیم گفت‌وگو‌های فراگیر در خلیج فارس را تحت عنوان گفت‌وگو‌های درون‌زا برای صلح و امنیت پهنه آبی خلیج فارس داشته باشیم.

وی در رابطه با درگیری میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان و رایزنی‌های صورت گرفته برای عدم تکرار این اتفاقات و نقش ایران در این راستا بیان کرد: اتفاق خوبی نیفتاده و فضای منطقه بیشتر از این، ظرفیت این خشونت‌ها را ندارد. ما گفتیم هر چه زودتر گفت‌وگو‌ها آغاز شود بهتر است و آتش بس ترک مخاصمات تنها راه حل ایران بوده و تغییری نکرده است و راهکار نظامی راهکار مناسبی نیست.

خطیب زاده خاطرنشان کرد: ما با دقت و با حساسیت بالا در حال پیگیری درگیری و تنش ایجاد شده منطقه هستیم و قطعا به دنبال آتش بس فوری هستیم و ظرفیت خود را در این راستا فعال نگه خواهیم داشت.

در حال تکمیل برچسب ها: ارمنستان جمهوری آذربایجان ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ارمنستان جمهوری آذربایجان ایران ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت وگو امور خارجه گفت وگو ها خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۷۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی

به گزارش صدای ایران،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی به صدور حکم اعدام برای توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی و یکی از متهمان ناآرامی‌های سال ۱۴۰۲ ایران، آن را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: "ما بار دیگر استفاده حکومت ایران از حکم اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مردم را محکوم می‌کنیم. ما همچنان گزارش‌های مربوط به وضعیت توماج صالحی را از نزدیک دنبال می‌کنیم".

وی افزود: "ابزار‌های مختلفی برای اعمال فشار بر حکومت ایران به منظور مقابله با «نقض جدی و فاحش حقوق بشر» وجود دارد".


دیگر خبرها

  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می شود
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می‌شود
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • ارمنستان : عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • استمرار حل و فصل مسائل مرزی آذربایجان و ارمنستان لازمه ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • ایران به توافقات انجام شده بین آذربایجان و جمهوری ارمنستان احترام می‌گذارد