Web Analytics Made Easy - Statcounter

به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران، مراسم تقدیر و تجلیل از چهره‌های تئاتر دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از  روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در مراسمی که  با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی-هنری، هنرمندان و مدیران در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار شد، از هشت چهره تأثیرگذار تئاتر دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این مراسم که کوروش سلیمانی اجرای آن را برعهده داشت، حمید نیلی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه‌سازان دوران دفاع مقدس، با بیان اینکه تقدیر و تجلیل از نام‌آوران عرصه تئاتر مقاومت یکی از وظایف اصلی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس است گفت: همان‌گونه که رزمندگان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل سلحشورانه جنگیدند، هنرمندان نیز وظیفه دارند تا با بیان هنرمندانه خود، فداکاری آنها را برای ثبت در تاریخ و انتقال به نسل‌های آتی به یادها بسپارند.

در بخش دیگری از این مراسم و با حضور مدیران و صاحبان اثر از کتاب‌نمایش‌نامه «کاش به جای استخوان‌هایت لب‌هایت برمی‌گشت» نوشته شهرام کرمی، کتاب‌نمایش‌نامه «کجایی ابراهیم» نوشته لیلی عاج و همچنین کتاب پژوهشی «روایت هزار مجنون» نوشته دکتر مهدی نصیری رونمایی شد.

در ادامه حجةالاسلام والمسلمین میثم امرودی، رئیس سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه‌سازی‌های ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس گفت: آنچه که امروز و از دوران دفاع مقدس برای جامعه به یادگار مانده‌، مبنای نوین و تمدن‌سازی است که توسط آن مجاهدان راه خدا برای ما برجای مانده است.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس، جنگ عقیدتی را شاهد بودیم افزود: چه‌بسا در دوران حماسه‌ساز دفاع مقدس با کمترین عُده و عدّه بر لشکریان سپاه بعث پیروز شدیم و این چیزی جز روحیه خودباوری و باورداشتن توانایی‌های خود نبود.

سپس با حضور مسئولان و مدیران با اهدای هدایایی از مجید کاظم‌زاده مژدهی، کامران شهلایی، علیرضا حنیفی، رویا افشار، حمیدرضا آذرنگ، مالک سراج، مرتضی شاه‌کرم و شهرام کرمی تجلیل و قدردانی شد.

در این مراسم حجةالاسلام والمسلمین میثم امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دکتر سید محمدیاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، دکتر قادر آشنا مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی، حسین مسافر آستانه دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، دکتر زند وکیلی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر نصیربیگی رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور، توحید معصومی مشاور عالی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، علی عطایی مدیر مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید محسن حسن‌زاده مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی، امیرحسین شفیعی مدیر تماشاخانه سرو، ناصرآویژه، منظرلشکری، دکتر فارس باقری، عطیه غبیشاوی، آرین رضایی و جمعی از هنرمندان تئاتر کشور حضور داشتند.

ویژه برنامه «راویان مقاومت» توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران و با هدف تجلیل از چهره‌های موثر تئاتر دفاع مقدس برگزار شد.

انتهای پیام/4104/

منبع: آنا

کلیدواژه: فرهنگسرای ارسباران انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس هفته دفاع مقدس حمیدرضا آذرنگ سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس مرکز هنرهای نمایشی دوران دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۷۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماسه‌آفرینی‌های شهید زاهدی، افتخاری ماندگار است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مشاور رئیس کل ستاد نیرو‌های مسلح کشور شب گذشته در آیین بزرگداشت سردار سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی در تالار شهر کاشان گفت:سردار سرافراز و دلاور سپاه اسلام و مجاهد راه خدا، شهید طریق‌القدس سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا (علی) زاهدی و همرزمان شهیدش سرانجام اجر زحمات بی‌شمارشان را از خداوند متعال گرفته و آسمانی شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سردار سرتیپ حسین اشتری افزود: رزم بی‌امان این سردار در دوران دفاع مقدس و سال‌ها مبارزه در جبهه مقاومت در یاد و خاطره مردم جهان و ملت بزرگ ایران برای همیشه ماندگار و جاویدان خواهد ماند.


مشاور رئیس کل ستاد نیرو‌های مسلح کشور بیان کرد: در سه دوره‌ای که شهید زاهدی در جبهه مقاومت بود شاهد پیشرفت‌های زیادی در جبهه مقاومت بودیم، وی مطیع محض رهبر معظم انقلاب اسلامی بود و در جبهه مقاومت هم معتقد بود باید با سیدحسن نصرالله هماهنگ باشد.


سردار اشتری گفت: شهید زاهدی نمونه بارز غیرت و مردانگی بود و عمر و جوانی خود را وقف دفاع از اسلام کرد و با حضور در دفاع مقدس، بار‌ها به شرف جانبازی نائل آمد، اما هیچ‌گاه از پای ننشسته و با تعهد و اراده‌ای پولادین و سینه‌ای مملو از عشق به سالار شهیدان در جبهه‌های مقاومت، همچنان به ایثار و فداکاری خود ادامه داد تا سرانجام در مسیر دفاع از حرم اهل‌بیت (ع) دعوت حق را لبیک گفته و به خیل یاران شهیدش پیوست.

دیگر خبرها

  • تجلیل سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان
  • چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان قم تجلیل شد
  • حقیقت‌یابی و حق‌طلبی ‌ویژگی‌ بارز هنر انقلابی است
  • شهیده فائزه رحیمی هنرمندی دلسوز و سرشار از اندیشه‌های ناب انقلاب اسلامی بود
  • پلاتوی تئاتر حوزه هنری آذربایجان غربی در ارومیه افتتاح شد
  • چهره هنر انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۳ معرفی شد
  • دستگاه‌های فرهنگی به دنبال رشد و تربیت هنرمند انقلابی باشند
  • تجهیز ۱۰ سالن و آماده‌سازی ۳ هزار صندلی تئاتر در فرهنگسرا‌ها
  • تجهیز ۱۰ سالن و آماده‌سازی ۳ هزار صندلی تئاتر در فرهنگسراها
  • حماسه‌آفرینی‌های شهید زاهدی، افتخاری ماندگار است