Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@19:11:10 GMT

چرا انتقادهای تند از ژاوی هرناندس درست است!

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۷۷۵۷

چرا انتقادهای تند از ژاوی هرناندس درست است!

پرسپولیسی ها استرس این را داشتند که تیم خسته و ناتوانشان، یارای مقابله با السد قبراق و آماده را نداشته باشد اما اوضاع برخلاف چیزی پیش رفت که آن ها انتظارش را می‌کشیدند.

به گزارش "ورزش سه"، وقتی کو هیونگ جین داور کره ای بازی پرسپولیس - السد در سوت خود دمید، چند نفر از بازیکنان پرسپولیس روی زمین افتادند و حتی نای خوشحالی هم نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از بازی نیز شجاع خلیل زاده به خاطر همین خستگی راهی بیمارستان شد. اما اسکوربورد، توجهی به این اتفاقات نداشت و پرسپولیس را صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی می‌دانست و این همان چیزی بود که یحیی گل محمدی می‌خواست.

پس وقتی گل محمدی وارد سالن نشست خبری اجوکیشن سیتی شد، با شور و حالی که حتی در لحظه قهرمانی لیگ برتر هم نداشت، عنوان کرد: «از بچه های تیم باید تشکر کنم که باعث افتخار ما و همه هواداران پرسپولیس شدند. از جان خودشان مایه گذاشتند و با تمام وجود بازی کردند و فداکارانه این بازی را بردند.» آنچه یحیی گفت، احتمالا همان جملاتی بودند که میلیون ها پرسپولیسی در توصیف نمایش سرخ ها گفته بودند و البته که بیرون آمدن آن از زبان یحیی گل محمدی، حس و حال دیگری داشته است.

 

اما چه شد که تیم خسته پرسپولیس، توانست السد آماده، استراحت کرده و قبراق را شکست دهد؟ شاید موضوع خیلی پیچیده نباشد؛ امید عالیشاه توپ را روی دروازه فرستاد، آل کثیر پیش از بغداد بونجاح و تارک سلمان توپ را قطع کرد و فرستاد جایی که دروازه بانی در سطح سعد الشیب هرگز نمی‌تواند مهارش کند و تمام... اگرچه شاید منصفانه نباشد که 90+5 دقیقه دیگر این بازی را نادیده گرفت اما حتی با فرض این موضوع هم شاید خیلی ها انتظار نداشتند که السد پرستاره پس از یک بازی استراحت به ستاره ها، تا دقیقه 89 مقابل پرسپولیس متوقف شده یا حتی با خوش شانسی از باخت فرار کرده باشد.

 

 

در لحظات دیگر مسابقه نیز شاگردان یحیی گل محمدی نمایش سزاوارانه ای داشتند. محمدحسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده چند بار خود را در مقابل توپ قرار دادند و این اتفاق برای سرلک، نوراللهی و حتی کمال کامیابی نیا هم رخ داد. اکرم عفیف، سانتی کازورلا و در نیمه دوم حسن الهیدوس به خوبی مهار شدند و بغداد بونجاح فرصت چندانی برای گلزنی پیدا نکرد، در چند مورد خاص نیز حامد لک ایستادگی ستودنی ای داشت.

 

علاوه بر تمام این موارد، پرسپولیسی ها نگران این بودند که انجام بازی های فشرده پرسپولیس، سبب شود تا این تیم به خصوص در نیمه دوم بازی با السد یارای مقابله با شاگردان ژاوی ارناندس را نداشته باشد. خصوصا این که حریف قطری در بازی قبلی به بیشتر بازیکنان اصلی خود استراحت داده و با ترکیبی کاملا متفاوت به میدان آمده بود.

 

 

این عکس تیمی السدی ها که البته همین حالا هم ترسناک به نظر می‌رسد، تفاوت بسیار زیادی با عکس تیمی آن ها در بازی با سپاهان دارد؛ 9 تغییر. این یک اتفاق استثنایی در تورنمنتی متمرکز نظیر لیگ قهرمانان آسیاست. از بازی با دیگر نماینده ایران تنها تارک سلمان و محمد وعد البیاتی در ترکیب حضور داشتند که اتفاقا حفظ دومی در ترکیب بازی مقابل پرسپولیس، یکی از علامت سوال هایی است که در برابر اسطوره اسپانیایی قرار دارد.

 

 

اما به نظر می‌رسد این حجم از تغییرات، بیش از این که به شادابی بازیکنان سفیدپوش کمک کرده باشد، ان ها را دچار مشکل نیز کرده بود. همچنین نیمکت نشینی تاباتا و هیدوس حتی برای پرسپولیسی ها نیز خوشحال کننده و شاید تعجب آور بود. در مجموع چینش اشتباه، احتمالا یکی از اشتباهاتی است که ژاوی ارناندس انجام داد و نتیجه این چینش و دوری 9 بازیکن السد از زمین مسابقه، نتیجه اش را در همان دقایق ابتدایی هم نشان داد که آن ها بسیار سردرگم بودند.

 

با این حال شاید بتوان گفت که اگر یحیی گل محمدی در بازی دربی ارنج اشتباهی داشت، ژاوی ارناندس نیز در این بازی مرتکب چنین اشتباهی شد و البته برخلاف یحیی به آن پی نبرد؛ هرچند که شاید بسیار سخت باشد به تصمیمات مربیان در چنین بازی های بزرگی ایراد گرفت. شاید بتوان روی فرضیه ای که گفته شد هم پافشاری کرد؛ این که یک لحظه، یک ستاره آمد و توپ را قطع کرد و پرسپولیس را به برتری رساند، پس خوش به حال تیم سرخپوش پایتخت که یک ستاره برای چنین لحظاتی در خط حمله اش داشت.

السد ژاوی قطر

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: السد ژاوی قطر یحیی گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۷۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل‌محمدی برای بازی مقابل استقلال روی نیمکت تراکتور می‌نشیند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شرایط جسمی مادر یحیی و اینکه او در بیمارستان بستری است، بزرگترین دغدغه گل‌محمدی در روزهای گذشته بوده و از طرف دیگر هنوز مجوز کار او صادر نشده و به همین دلیل، سرمربی سابق پرسپولیس قصد دارد شخصا پیگیر حل این مساله شود و از همین امروز هم فعالیتهایش را برای گرفتن مجوز آغاز کرده است.

به گزارش فوتبال برتر؛تلاش مدیران تراکتور بر این است که حضور یحیی در تبریز، تا قبل از بازی با استقلال حل شود اما هنوز معلوم نیست که گل‌محمدی در آن بازی می‌تواند روی نیمکت تراکتور بنشیند یا نه.

از طرف دیگر اگر پروسه صدور مجوز کار گل‌محمدی، طولانی شود، زنوزی به دنبال این است که تا قبل از شروع فصل بعدی لیگ برتر، مجوز همکاری با یحیی را بگیرد تا تراکتور فصل آینده، با نظر مستقیم سرمربی اسبق تراکتور، بسته شود.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899258

دیگر خبرها

  • پرسپولیس قهرمان در تبریز؛ کریم باقری هم به تراکتور می‌رود؟
  • تراکتور با نسخه یحیی مقابل استقلال؛دوئل احتمالی گل‌محمدی با نکونام در تبریز
  • آخرین خبر‌ها از تبریز؛ گل‌محمدی به بازی با استقلال می‌رسد؟
  • اوسمار: هوادران پرسپولیس پس از گل‌محمدی به دنبال برانکو بودند
  • شایعات غیرفوتبالی یحیی گل‌محمدی
  • باهنر: یحیی گزینه خوبی برای تراکتور است
  • گل‌محمدی برای بازی مقابل استقلال روی نیمکت تراکتور می‌نشیند؟
  • با یک شرط مهم: این بهترین تصمیمِ یحیی است!
  • حمید مطهری سرمربی موقت تراکتور؛ یحیی گل محمدی به زودی در تبریز
  • آرزوی ۳ بازیکن تراکتور؛ کاش یحیی به تبریز نیاید