Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: امروز در پایان آخرین روز هفته دفاع مقدس آقای ظریف از خانواده شهدای وزارت خارجه طی مراسمی تقدیر می‌کند.

سعید خطیب‌زاده در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران همچنین با اشاره به درگیری مجدد بین آذربایجان و ارمنستان گفت: در پی این درگیری ها وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته با وزیران امور خارجه ارمنستان و آذربایجان در مورد تحولات رخ داده رایزنی و گفت‌وگو کرد و ما اعلام آمادگی کردیم که از تمام ظرفیت‌های خود برای کمک به پایان یافتن این بحران استفاده کنیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به گزارش ادعایی روزنامه الجریده کویت در مورد مذاکره بین ایران و آمریکا در عمان گفت : بین ایران و آمریکا مذاکره ای نبوده، نیست و نخواهد بود.

خطیب زاده همچنین تاکید کرد: ما معتقدیم که آقای ترامپ هیچ فهم درستی از ماهیت روابط بین‌الملل و روابط ایران و آمریکا ندارد و گویی قرار نیست که مشاوران ایشان نیز این موضوع را بفهمند.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با مطلب منتشر شده در یکی از روزنامه‌های صبح کشور در ارتباط با مواضع آیت الله سیستانی در دیدار اخیرشان با نماینده سازمان ملل در عراق با اشاره به اهمیت مرجعیت برای مردم ایران و عراق و احترامی که ملت و دولت های دو کشور برای این رکن مهم قائل هستند، خاطر نشان کرد: آیت الله سیستانی نقش بی‌بدیلی در عراق دارد و دارای جایگاه ویژه ای در بین شیعیان هستند.
وی ادامه داد: موضع مطرح شده ربطی به ارکان جمهوری اسلامی ایران ندارد، ما برای مرجعیت احترام ویژه‌ای قائل هستیم و طبیعی است که تحمل نمی‌کنیم که به جایگاه مرجعیت خدشه ای وارد و به این جایگاه تخطی شود .

ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۷۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت خارجه سوریه وتوی آمریکا را محکوم کرد

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم می‌کنیم. کارشکنی آمریکا در اجرای مسئولیت تاریخی شورای امنیت درباره حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین لکه ننگ دیگری در کارنامه آمریکا است که همواره اصول عمل جمعی بین‌المللی را زیرپا می‌گذارد و کورکورانه از رژیم اشغالگر اسرائیل جانبداری می‌کند.

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه تأکید کرد: این اقدام آمریکا تنها منجر به افزیش بی ثباتی و ناامنی در خاورمیانه می‌شود.

آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر را که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل می‌شد وتو کرد.

آمریکا پیشتر تهدید کرده بود قطعنامه را وتو می‌کند.

تصویب این قطعنامه به معنای به رسمیت شناختن کشور فلسطین بود.

پیشتر نیز اخباری درخصوص تلاش آمریکا برای اعمال فشار به دیگر کشور‌ها درخصوص ارائه رای منفی به عضویت فلسطین در سازمان ملل منتشر شده بود.

در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود.

این چهارمین وتوی آمریکا در جهت حمایت از رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه است.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه فلسطین از سوی آمریکا
  • کنعانی: آمریکا بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست
  • ایران وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کرد/ سخنگوی وزارت خارجه: آمریکا بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست
  • سوریه: وتوی آمریکا لکه ننگ دیگری بر سوابق آمریکا است
  • وزارت خارجه سوریه وتوی آمریکا را محکوم کرد
  • آماده شدن هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا
  • آمریکا باز هم قطعنامه عضویت فلسطین را وتو می‌کند
  • آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند
  • خطیب‌زاده: نتانیاهو برای ماندن در قدرت هرکاری می‌کند
  • خطیب زاده: ایران هم توان و هم ظرفیت دفاع از خود را دارد