Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@13:01:48 GMT

آغاز واکسیناسیون آنفلوانزا در استان لرستان

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۷۸۳۲

آغاز واکسیناسیون آنفلوانزا در استان لرستان

کوشکی گفت: واکسیناسیون آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر استان شامل بیماران خاص، سخت علاج و کادر بهداشت و درمان آغاز شده است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «مریم کوشکی» امروز(7 مهر) درجمع خبرنگاران، اظهار داشت: در بخش اول که از روز گذشته (6 مهر)شروع شد، پرسنل بهداشتی درمانی در معرض خطر واکسن را دریافت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: در این بخش و طبق دستور العمل پرسنل بهداشتی با اولویت پرسنل مراکز غربالگری کرونا و نیروهای نمونه گیرو آزمایشگاه از این واکسن بهره مند می شوند.

 

وی ادامه داد: در بخش درمان هم با اولویت پرسنل بخش های عفونی و کرونا، پرسنل بخش ایزوله تنفسی فشارمنفی، فوق تخصص ریه، ccu، icu، داخلی، اطفال، اورژانس، آزمایشگاه، زایمان، اکولوژی و سوختگی واکسن را دریافت می کنند.

 

 کوشکی تصریح کرد: واکسیناسیون کادر بخش های درمانی مذکور در ۲ مرکز آموزشی درمانی شهدای عشایر و شهید رحیمی انجام می شود.

 

وی از آغاز مرحله دوم این طرح خبر داد، گفت: سری دوم واکسن تا پایان هفته، با اولویت بیماران خاص، مادران باردار، افراد دارای نقص سیستم ایمنی، بیماران اچ آی وی، کودکان و سایر افراد پرخطر در سطح مراکز جامع سلامت و پایگاه های بهداشت توزیع می شود.

 

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: کمبودی در این زمینه تهیه ماسک نداریم اما توزیع واکسن به صورت مرحله ای خواهد بود.

 

کوشکی اظهار کرد: تاپایان هفته سری دوم واکسن با اولویت مادران باردار، افراد دارای نقص سیستم ایمنی، بیماران اچ آی وی وو کودکان و سایر افراد در معرض خطر توزیع می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: این توزیع در سطح مراکز جامع سلامت و پایگاه های بهداشت خواهد بود.

 

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: افراد مذکور تا پایان هفته جاری می توانند با مراجعه به پایگاه یا مرکز جامع سلامت منطقه ی خود واکسن دریافت کنند.

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: واکسن آنفولانزا کادر درمان توزیع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۷۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟

معاون بهداشت وزارت بهداشت درخصوص ورود واکسن گارداسیل (زگیل تناسلی) به برنامه واکسیناسیون ملی کشور توضیح داد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، در پاسخ به سوالی درباره تبلیغات گسترده در فضای مجازی درباره فروش و تزریق واکسن «گارداسیل»، در زمینه وضعیت شیوع بیماری HPV در کشور و اهمیت واکسیناسیون علیه آن، اظهار کرد:« عملکرد ما باید بر اساس اسناد و مدارک باشد؛ به طور مثال، یک کشور در اروپا ادعا می‌کند که سالانه در جمعیت کشورش افرادی دچار سرطان مشخصی هستند؛ بنابراین برای این کشور واکسیناسیون برای پیشگیری از این نوع سرطان صرفه اقتصادی دارد. در فعالیت‌ها باید تحلیل هزینه داشته باشیم. به این ترتیب برای واکسیناسیون با واکسن گارداسیل نیز باید اسناد و مدارک داشته باشیم.»

وی ادامه داد: به‌طور مثال، ما اگر واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس را وارد برنامه واکسیناسیون کشوری می‌کنیم، مشخص است که واکسن پنوموکوک سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری می‌کند و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری در کودکان جلوگیری خواهد کرد و این بسیار رقم زیادی است.

فرشیدی افزود: معاونت پژوهشی و پژوهشگاه‌های وزارت بهداشت در رابطه با واکسن گارداسیل نیز از سال گذشته در حال انجام تحقیقات مورد لزوم هستند و اگر نتایج تحقیقات لزوم ورود آن به برنامه واکسیناسیون ملی را مشخص کند، وارد برنامه واکسیناسیون کشوری خواهیم کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر تولید و تزریق این واکسن از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود، گفت: در خارج از وزارت بهداشت شرکت‌هایی هستند که واکسن گارداسیل را تامین می‌کنند و بسیاری از افراد نیز که تمایل به تزریق آن دارند، خریداری می‌کنند، اما این کار از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره ضرورت استفاده از این واکسن نیز اظهار کرد: افراد دارای رفتار پرخطر و جوامع غربی و اروپایی به دلیل روابط خارج از عرف و شرع و خطر بالای انتقال این بیماری، این واکسن را تزریق می‌کنند. اما در کشور ما با توجه به شرایط موجود لزومی ندارد تمامی افراد جامعه را ملزم به تزریق این واکسن کنیم و اگر ما ذره‌ای به این اطمینان برسیم که برای سلامت مردم تزریق واکسن گارداسیل نیاز است حتما این کار انجام خواهد شد.

فرشیدی در پایان گفت: پژوهشگاه مربوطه این وعده را داده است که در بازه زمانی ۶ ماهه اطلاعات لازم را ارائه دهند و اگر نتیجه پژوهش‌ها این باشد که باید تزریق این واکسن انجام شود و به نفع مردم است، حتما انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای نوزادان در آبادان
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی
  • واکسیناسیون ۳۰۰ هزار راس دام در استان همدان
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد
  • آغاز واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک در جنوب و جنوب شرق کشور تا ۱۰ روز آتی