Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ سعید خطیب‌زاده در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران همچنین با اشاره به درگیری مجدد بین آذربایجان و ارمنستان گفت: در پی این درگیری ها وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته با وزیران امور خارجه ارمنستان و آذربایجان در مورد تحولات رخ داده رایزنی و گفت‌وگو کرد و ما اعلام آمادگی کردیم که از تمام ظرفیت‌های خود برای کمک به پایان یافتن این بحران استفاده کنیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به گزارش ادعایی روزنامه الجریده کویت در مورد مذاکره بین ایران و آمریکا در عمان گفت: بین ایران و آمریکا مذاکره ای نبوده، نیست و نخواهد بود.

خطیب زاده همچنین تاکید کرد: ما معتقدیم که آقای ترامپ هیچ فهم درستی از ماهیت روابط بین‌الملل و روابط ایران و آمریکا ندارد و گویی قرار نیست که مشاوران ایشان نیز این موضوع را بفهمند.

بیشتر بخوانید: ناگفته‌های مذاکرات ایران و آمریکا در عمان/ فرزاد قاسمی کیست؟

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با مطلب منتشر شده در یکی از روزنامه‌های صبح کشور در ارتباط با مواضع آیت الله سیستانی در دیدار اخیرشان با نماینده سازمان ملل در عراق با اشاره به اهمیت مرجعیت برای مردم ایران و عراق و احترامی که ملت و دولت های دو کشور برای این رکن مهم قائل هستند، خاطر نشان کرد: آیت الله سیستانی نقش بی‌بدیلی در عراق دارد و دارای جایگاه ویژه ای در بین شیعیان هستند.

موضع مطرح شده ربطی به ارکان جمهوری اسلامی ایران ندارد، ما برای مرجعیت احترام ویژه‌ای قائل هستیم و طبیعی است که تحمل نمی‌کنیم که به جایگاه مرجعیت خدشه ای وارد و به این جایگاه تخطی شود.

منبع: آفتاب لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مذاکره ایران و آمریکا وزارت خارجه ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۷۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیباکلام: تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند

صادق زیباکلام اظهار داشت: «اکنون و با توجه به اختلاف نظر آمریکا و اسرائیل، ایران می‌تواند یک بار هم که شده بدون واسطه با آمریکا وارد مذاکره شود تا به جای ایدئولوژی با ابزار دیپلماسی فضا را به نفع خود پیش ببرد».

به گزارش هم‌میهن، صادق زیباکلام رویکرد بایدن و نتانیاهو را در باره جنگ با ایران متفاوت می‌داند.

وی در پاسخ به این پرسش که شکاف میان آمریکا و اسرائیل بر سر حمله به ایران را چگونه می‌شود برداشت کرد؟ گفت: «وجه تفاوت و اختلاف‌نظر آمریکایی‌ها و دولت نتانیاهو قابل فهم است، زیرا دولت کنونی آمریکا دموکرات است و تا حدودی و تأکید می‌کنم که صرفاً تا حدودی به موازین دموکراسی پایبند است، اما دولت اسرائیل به‌ویژه افراطیون مذهبی اطراف نتانیاهو به‌هیچ‌وجه به‌هیچ‌یک از مبانی دموکراسی پایبند نیستند. نتانیاهو متوجه شده است که افکار عمومی اسرائیل از عملکرد دولت اسرائیل بعد از عملیات هفتم اکتبر حماس رضایت ندارند؛ به همین دلیل سعی دارد که بحران را حفظ کند. مجموعه این دلایل باعث شده است که نتانیاهو و شرکای راست‌گرای افراطی‌اش با هیچ نوع آتش‌بس موافقت نکنند و به هر شکلی که ممکن است بحران را ادامه دهند با بهانه نابودی حماس. نتانیاهو می‌داند اگر راضی به آتش‌بس شود، افکار عمومی دولتش را کنار می‌گذارند و در مجموع استمرار بحران برای نتانیاهو به منزله باقی‌ماندن در قدرت است».

او ادامه داد: «شرایط، اما برای جو بایدن متفاوت است. او به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهد که چه آمریکا و چه اسرائیل با ایران مواجهه نظامی داشته باشند. آمریکا می‌داند اگر اسرائیل، ایران را بزند، ماجرا تمام نمی‌شود و ایران پاسخ می‌دهد و درگیری بالا می‌گیرد و حتماً پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه هم هدف ایران قرار می‌گیرد و این آتش شعله‌ور شده و به این سادگی‌ها خاموش نمی‌شود. این را هم بگویم که چنین شرایطی به نفع روسیه است، زیرا توجه غربی‌ها را از جنگ اوکراین به خاورمیانه معطوف می‌کند و آمریکا مجبور می‌شود بخشی از توان نظامی‌اش را به‌جای آنکه به اوکراین بدهد، به خاورمیانه بیاورد. در عین حال می‌داند اگر جنگی در بگیرد ممکن است چین از این موقعیت استفاده کند و تایوان را تسخیر کند و طبیعی است در آن شرایط برای آمریکا سخت است که به مقابله با چین هم برود. همه این شرایط باعث شده است که آمریکا نخواهد جنگی با ایران در بگیرد. در مقابل همان‌طور که گفتم نتانیاهو برای استمرار بحران بدش نمی‌آید که با ایران وارد جنگ شود؛ بنابراین بین بایدن و نتانیاهو بر سر جنگ با ایران اختلاف جدی وجود دارد».

زیباکلام درباره اینکه ایران از چنین شکافی چه استفاده‌ای می‌تواند داشته باشد؟ مطرح کرد: «متأسفانه جمهوری اسلامی ایران از ابتدا سیاست خارجی‌اش در خدمت ایدئولوژی غرب‌ستیزی و انقلابی‌گری بوده است. اکنون و با توجه به اختلاف نظر آمریکا و اسرائیل، ایران می‌تواند یک بار هم که شده بدون واسطه با آمریکا وارد مذاکره شود تا به جای ایدئولوژی با ابزار دیپلماسی فضا را به نفع خود پیش ببرد».

دیگر خبرها

  • آمریکا باز هم قطعنامه عضویت فلسطین را وتو می‌کند
  • آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعا‌های اخیر سران اروپا و وزرای گروه هفت
  • زیباکلام: تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • بی‌توجهی بلینکن به سخنان کارکنان وزارت خارجه آمریکا مبنی بر مجازات سربازان صهیونیستی ناقض حقوق بشر
  • واکنش باکو به تهدید و فشارهای فرانسه
  • چین: آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان است
  • تسلیت کنعانی به دولت و مردم عمان
  • تسلیت ایران به دلیل خسارات انسانی سیل در عمان
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عمان