Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@09:57:10 GMT

امنیت در نوار مرزی اردبیل برقرار است

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۷۸۸۳

امنیت در نوار مرزی اردبیل برقرار است

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید شاهین اسمعلی، فرمانده مرزبانی استان اردبیل با اشاره به تنش‌های دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت: مرزنشین های روستایی و شهرهای مرزی مخصوصاً اصلاندوز صدای بعضی از انفجارها و شلیک توپ را می‌شنوند که ناشی از درگیری نظامی دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر اراضی مورد مناقشه (قره باغ) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه استان اردبیل ۳۶۹ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان دارد، افزود: جنگ و درگیری بین این دو کشور همسایه سالهاست وجود دارد و به بهانه‌های مختلف آتش بس نقض می‌شود که در این میان هیچ گونه تهدیدی متوجه کشور ایران و مرزنشینان استان اردبیل نیست.

فرمانده مرزبانی استان اردبیل از توان و آمادگی کامل نیروهای مرزبانی استان اردبیل در برقراری امنیت پایدار خبر داد و گفت: مرزبانان ایران اسلامی با هوشیاری، اقتدار و صلابت در مناطق مرزی به صورت شبانه روزی مستقر هستند و مأموریت‌های ذاتی خود را انجام می‌دهند و این حضور مختص تشدید تنش میان دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان نیست و این اطمینان را می‌دهیم که هیچ مورد خاصی وجود ندارد.

اسمعلی با بیان اینکه در درگیری‌های نظامی قطعاً صدای توپ و شلیک گلوله شنیده می‌شود و این صداها در مواقع جنگ عادی است، اظهار کرد: نیروهای نظامی، انتظامی و سپاه پاسداران با یگان‌های تحت امر خود در منطقه حضور دارند و تمام تحرکات را به دقت رصد می‌کنند و اگر نقض حریم هوایی احتمالی و آن هم به صورت ناخواسته از سوی هر دو طرف جنگ صورت بگیرد طبق قوانین بین‌المللی هشدارهای لازم را خواهیم داد.

فرمانده مرزبانی استان اردبیل با اشاره اقدامات کشور ما در راستای توقف جنگ و دعوت به خویشتن داری طرفین، گفت: در این خصوص اقداماتی صورت گرفته و اگر لازم باشد با هدف تأمین امنیت مرز مشترک کشورمان با جمهوری آذربایجان و نیز حفظ سلامتی تبعه‌های کشورمان گفت‌وگوها و دیدارهایی نیز خواهیم داشت.

او خطاب به کاربران فضای مجازی نیز گفت: در راستای حفظ امنیت روانی شهروندان حتماً اخبار را از رسانه‌های رسمی کشور دنبال کرده و از نشر شایعات خودداری کنند چرا که سوابق نشان داده است مخالفین نظام در خارج از کشور با نفوذ در فضای مجازی اقدام به ایجاد رعب و وحشت بین هموطنان می‌کنند که داشتن سواد رسانه‌ای و دشمن شناسی تنها راه حل این اقدامات تخریبی خواهد بود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برقراری امنیت پایدار مناطق مرزی اردبیل فضای مجازی مرزبانی استان اردبیل جمهوری آذربایجان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۷۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴.۶ میلیون مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کرده اند

ایرج دست نشان در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در یک سال گذشته بیش از چهار میلیون و ۶۹۶ هزار مسافر ایرانی و خارجی از پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی تردد کرده‌اند، افزود: از نظر ورود مسافر ۳۶.۳۳ درصد افزایش و از نظر خروج مسافر نیز ۳۹.۸۳ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در یکسال گذشته نزدیک به ۱۰۵ هزار ناوگان ترانزیتی از پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی تردد کردند، ادامه داد: در یکسال گذشته تعداد ورود ناوگان حامل کالای ترانزیتی از طریق پایانه‌های مرزی استان با ۶۷.۳۷ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ۵۵ هزار و ۶۹۶ دستگاه و خروج تعداد ناوگان حامل کالای ترانزیت از پایانه‌های مرزی استان با ۱۵.۸۵ درصد افزایش به بیش از ۴۹ هزار دستگاه رسید.

دست نشان خاطر نشان کرد: طی یکسال گذشته در مجموع ۱۵ هزار و ۹۵۶ دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مرزی استان تردد کردند.

وی با اشاره به اینکه پایانه مرزی بازرگان با بیش از ۲۰۳ هزار تردد، رتبه نخست تردد ناوگان باری را در بین سایر پایانه‌های مرزی استان طی یکسال گذشته داشته است، یاد آور شد: در این مدت مجموع کامیون‌های حامل‌کالاهای وارداتی و صادراتی از پایانه‌های مرزی استان به بیش از ۴۳۵ هزار رسید که کامیون حامل کالاهای صادراتی ۲.۵۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

کد خبر 6079517

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۲ آزمایشگاه مرزی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی
  • ۴.۶ میلیون مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کرده اند
  • در صورت خطای مجدد، سرعت پاسخ ایران کمتر از چند ثانیه خواهد بود
  • جلوگیری از قاچاق سوخت یکی از اولویت‌های مرزبانی است
  • تردد نزدیک به ۱۰۵هزار ناوگان ترانزیتی از پایانه های مرزی آذربایجان غربی
  • توانمندی نیروهای مسلح نشانه اقتدار نظام اسلامی است
  • اتریش کنترل‌های مرزی با چک و اسلواکی را تمدید می‌کند
  • تردد ۱۰۴ هزار دستگاه ناوگان ترانزیتی از پایانه های مرزی آذربایجان غربی
  • نمایندگان از دخالت در انتصابات خودداری کنند
  • پاسخ ایران در صورت دست زدن اسرائیل به اقدام نظامی، قاطع‌تر است