Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@14:35:53 GMT

قیمت نفت روند نزولی گرفت

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۷۹۴۴

قیمت نفت روند نزولی گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، قیمت نهایی شاخص نفت خام برنت روز جمعه (چهارم شهریورماه) در پایان معاملات هفتگی بازارهای جهان ۴۱ دلار و ۹۲ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا ۴۰ دلار و ۲۵ سنت بود.

قیمت نفت امروز در شروع معاملات هفتگی بازارهای جهان کاهش یافت، زیرا افزایش موارد ابتلاء به ویروس کرونا، امید به بهبود پایدار تقاضای سوخت را برهم زد و قیمت شاخص‌های اصلی نفت خام، نخستین کاهش ماهانه خود در چند ماه اخیر را پس از افت‌های هفته گذشته تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحلیلگران بانک استرالیایی ای‌ان‌زی (ANZ) در یادداشتی اعلام کردند: تعداد موارد جدید ابتلاء به ویروس کرونا در ایالت‌های بزرگ ایالات متحده آمریکا شتاب گرفته است و ترس از محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار این ویروس، امید به بهبود تقاضای نفت در سه ماه گذشته را به چالش می‌کشد.

کد خبر 5034897

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت نفت تولید نفت صادرات نفت ویروس کرونا بازار سهام قیمت دلار تولید نفت ویروس کرونا بانک مرکزی ایران قیمت نفت شاخص کل بورس وزارت صنعت معدن و تجارت بورس قیمت یورو قیمت طلا وزارت جهاد کشاورزی قیمت سکه بهار آزادی بازار سهام اسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۷۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو

نوسانات قیمتی در بازار خودرو برای روز‌ها نزولی بوده‌است؛ توقف رشد قیمت دلار و حتی نزولی شدن روند قیمت آن از یک سو و از سوی دیگر آرامش سیاسی در فضای کشور منجر به رکود در بازار خودرو و ریزش قیمت‌ها شده‌است؛ با این وجود طبق گفته فیروز نادری کارشناس بازار خودرو، خودروسازان با اقدامی که برای بالا بردن قیمت کارخانه خودرو‌ها انجام داده‌اند، جلوی ریزش قیمت برخی از خودرو‌ها را کشیدند.

به گزارش خبر آنلاین، برای اطلاع از میزان کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو در ۲۴ ساعت گذشته، گزارش زیر را بخوانید.

فیروز نادری، کارشناس بازار خودرو، در گفتگو با خبرنگاران و در خصوص روندی که بازار خودرو در پیش گرفته‌است؛ گفت: «کاهش قیمت خودرو خیلی جزئی است. بازار خودرو در حال حاضر در رکود به سر می‌برد. تنش‌ها به حداقل رسیده‌است و قیمت دلار نیز ثابت شده‌است و از طرفی روند نزولی نیز گرفته‌است. در این بین، اما خودروسازان از جمله ایران‌خودرو سایپا و قیمت کارخانه برخی از خودرو‌ها را بالا برده‌اند، به عنوان مثال این کارخانه قیمت کارخانه پژو پارس معمولی را از ۳۰۸ میلیون تومان به ۴۵۰ میلیون تومان افزایش داده‌است که به معنای ۵۰ درصد افزایش قیمت است.»

او در ادامه گفت: «این اقدام به التهابات بازار خودرو دامن می‌زند و شوک قیمتی در انتظار بازار خودرو است؛ اگر خودروساز این اقدام را صورت نمی‌داد، کاهش قیمت خودرو ادامه‌دار بود، اما با این کار جلوی افت قیمت خودرو را گرفت.»

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • ادامه روند نزولی قیمت طلا
  • قیمت سکه و طلا امروز ۴ اردیبهشت؛ نرخ سکه در مدار نزولی قرار گرفت
  • قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده
  • همراهی نفت و طلا در روند نزولی
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • قیمت نفت نزولی شد
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟
  • لیگ دسته اول| برد دراماتیک خیبر و تداوم روند نزولی چادرملو