Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز، برگ بو در پخت غذا استفاده می‌شود و طعم بسیار لذیذی دارد. همچنین این گیاه به خاطر مواد غذایی بسیار مفیدی که برای سلامت جسم دارد، یکی از گیاهان مفید به شمار می‌رود.

برگ بو سرشار از ویتامین آ، ویتامین سی، آنتی اکسیدان و بسیاری از عناصر مفید دیگر برای بدن است که در ادامه به فواید آن برای سلامت قلب، کاهش درد، جلوگیری از ریزش مو و حفاظت از پوست اشاره می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حفاظت از سلامت قلب با برگ بو برگ بو از جمله گیاهانی است که به حفاظت از قلب در برابر بیماری‌ها کمک می‌کند؛ این گیاه حاوی ترکیباتی مانند سالیسیلات هاست و مقادیر زیادی کافئیک اسید دارد که همه آن‌ها به تقویت سلامت قلب، عروق خونی و جلوگیری از سکته‌های قلبی ناگهانی کمک می‌کند. کاهش قند خون با برگ بو برگ بو در درمان دیابت نوع 2 مفید است؛  پژوهش‌های مختف نشان می‌دهد این گیاه از میزان قند خون و کلسترول و تری گلیسیرید‌ها می کاهد همچنین به خاطر آنتی اکسیدان‌هایی که دارد به تولید انسولین طبیعی کمک می‌کند. برگ بود درد را کاهش می دهد استفاده از برگ بو و روغن آن به کاهش انواع درد‌ها کمک می‌کند؛ این گیاه حاوی مواد ضد التهابی است و باعث درمان التهابات مفصلی و درد‌های رماتیسمی می شود.

علاوه براین استعمال روغن برگ بو بر روی سر هنگام سردرد‌های خفیف و میگرنی به آرامش انسان و کاهش درد کمک می‌کند؛ چراکه این کار گردش خون را تسهیل می‌کند.

مقابله با سرماخوردگی و آنفلونزا برگ بو حاوی مقادیر زیادی مواد آنتی باکتریال و ضدالتهابی است که به مقابله با بیماری‌های مسری و درمان انواع سرماخوردگی و آنفلوانزا کمک می‌کند. برگ بو چگونه زخم را التیام می بخشد؟ برگ بو به خاطر آنکه دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی است باعث التیام زخم ها، کاهش درد نیش حشرات و درمان التهابات پوستی می‌شود.

 

تاثیر برگ بو بر تقویت سلامت دستگاه گوارش برگ بو یکی از گیاهانی است که به تقویت سلامت دستگاه گوارش و درمان برخی اضطراب‌ها مانند احساس سوزش در معده و نفخ شکم کمک می‌کند و یبوست، ترش کردن معده و سوءهاضمه را کاهش می‌دهد. نقش برگ بود در پیشگیری از سرطان برگ بو حاوی مقادیری کافئیک اسید، کریستین و آنتی اکسیدان است که در پیشگیری از انواع سرطان‌ها و انتشار سلول‌های سرطانی کمک می‌کند. برگ مو از پوست حفاظت می کند

برگو بو ویتامین‌ها و مواد معدنی مهمی دارد که به حفاظت از پوست، کاهش چین و چروک کمک می‌کند.

درمان ریزش مو با برگ بو استفاده از آب حاصل از جوشیدن برگ بو شوره سر و ریزش مو را برطرف می کند و در از بین بردن شپش‌ها موثر است. علاوه براین برگ بو ریشه‌های مو را تقویت و به گزدش خون در سر کمک می‌کند.

 

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: گیاه پوست قلب سرماخوردگی برگ بو برگ مو خواص برگ مو برگ بو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۷۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع درمان‌های پزشکی با فناوری‌های جدید حوزه سلامت

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، نقش فناوری‌های جدید در حوزه سلامت را مهم و تسریع کننده فرایند درمان‌های پزشکی دانست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، شقایق حق جو جوانمرد در جمع خبرنگاران در حاشیه برگزاری پنجمین کنگره بین المللی قلب کاسپین در مشهد گفت: فناوری‌های جدیدی که با عنوان پزشکی دقیق یا پزشکی شخصی‌سازی شده، حوزه سلامت را در رشته‌های مختلف متحول ساخته، بر این اساس است که هر فرد ساختار و ژن‌ها و پروتئین‌هایش با دیگران متفاوت است و لذا درمان‌های اختصاصی را برای هر یک از افراد باید در نظر گرفت.

وی تصریح کرد: به طور خاص، حوزه قلب و عروق از جمله مواردی است که خیلی توسعه یافته و فناوری‌های ایمیجینگ یا تصویربرداری مدلیته‌های جدید به ما این امکان را می‌دهد،  تا بیماری‌ها را با دقت خیلی بیشتر شناسایی کنیم و یا آنها را پیش بینی کنیم . همچنین در حوزه بیماری‌های مادرزادی بتوانیم بیماری‌هایی که سابقا پس از تولد شناسایی می‌شد را در دوره جنینی یا قبل از اینکه نوزاد به دنیا بیاید تشخیص دهیم .

حق جو جوانمرد خاطرنشان کرد: حوزه‌های ژنتیکی از جمله ظرفیت‌هایی است که ما می‌توانیم با بررسی ژن‌ها متوجه شویم و پیش‌بینی کنیم، به طور مثال نوزادی اگر با یک بیماری به دنیا می‌آید، برای او چاره جویی کنیم، در حوزه توسعه درمان‌های جدید و به طور خاص در حوزه بیماری‌های دریچه‌ای قلب، مهندسی بافت که با استفاده از سلول‌های بنیادی می‌تواند اتفاق بیفتد نیز این فناوری‌ها نقش بسزایی دارد. همچنین داروها و درمان‌های جدید کمک می‌کند تا قبل و حین و پس از عمل مریض سرویس بهتری از خدمات را دریافت کند.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در خصوص جایگاه ایران در بین کشورهای توسعه یافته در عرصه پزشکی و بویژه حوزه قلب و عروق نیز گفت: کشور ما در حوزه قلب و عروق، در حوزه‌های پیشگیرانه و تشخیص غربالگری  بیماری‌های قلبی و عروقی از متخصصین برجسته‌ای برخوردار است.

حق جو جوانمرد اضافه کرد: در منطقه و سازمان جهانی بهداشت چند مورد داشتیم که الگوی جهانی قرار گرفتند مانند برنامه قلب سالمی که در اصفهان اجرا شد و در حوزه‌های درمانی و جراحی هم تعداد قابل توجهی از دانشمندان ایرانی هستند، بر این اساس تاکید می‌کنم که آینده روشن است و بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری انشاالله ما به قله نزدیک هستیم.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو
  • توت خولان دریایی برای دیابت و چاقی مفید است
  • پیشگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی با ابتکار پژوهشگران کرمانی
  • راه‌های موثر برای درمان ترک خوردن لب
  • ترکیبی گیاهی برای لاغری، تقویت سیستم ایمنی و کاهش اضطراب
  • بیش از ۲۷ میلیون نفر ، زیر پوشش برنامه ملی سلامت خانواده
  • گیاهی که ۱۲۰۰ سم بدن را از بین می‌برد
  • ۲۷ میلیون نفر زیر پوشش برنامه ملی سلامت خانواده
  • تسریع درمان‌های پزشکی با فناوری‌های جدید حوزه سلامت
  • بیماری لثه یک عامل پنهان در بیماری فیبریلاسیون دهلیزی