Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف گلستان، 11 محکوم به قصاص نیمه نخست امسال بخشیده شدند.

به گزارش رکنا، هادی هاشمیان اظهارکرد: ۱۱ محکوم به قصاص نیمه نخست امسال، با گذشت اولیای دم و پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف، دوباره به زندگی بازگشتند.

هاشمیان با اشاره به فعالیت ۴۴ شعبه ویژه صلحی در دادسراها و دادگستری ها و زندان های گرگان و گنبدکاووس افزود: اعضای این شعب در پرونده هایی که شاکی خصوصی دارند، برای سازش طرفین تلاش می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تاکید کرد: در پرونده های ویژه مانند قتل اعضا شوراهای حل اختلاف پس از مشاهده آثار ندامت در مجرم و اصلاح رفتار او برای سازش اقدام می کنند و در برخی موارد پس از سال ها تلاش و برگزاری جلسات مختلف و حتی سفر به شهرها و استان های دیگر برای دیدار با بزرگان خانواده ها موفق به کسب رضایت از خانواده های داغدار می شوند.

11 محکوم به قصاص در گلستان بخشیده شدند

هاشمیان گفت: تنوع قومی و مذهبی و فرهنگی موجود در استان فرصت کم نظیری برای گسترش فرهنگ صلح و ستازش در استان ایجاد کرده است و خوشبختانه امروز ریش سفیدان و معتمدان و علما هم در کنار شورای حل اختلاف به مدد دستگاه قضایی آمده اند تا فرهنگ نبوی گذشت و بخشش را در جامعه فراگیر کنند.

گفتنی است سال گذشته با گذشت اولیای دم و پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف به ۱۶ محکوم به قصاص فرصت دوباره زندگی بخشیده شد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو محرم رکنا زندان قتل سفر اخبار حوادث زندانیان مرد شوکه گلستان حوادث گلستان قاتل اعدامی اخبار گلستان عکس ایران پسر فیلم کرونا اخبار تهران ماه قتل دختر دختر جوان شورای حل اختلاف محکوم به قصاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۷۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک

به گزارش خبرآنلاین؛ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم در خردادماه ۱۴۰۰ دقیقاً دو ماه پیش از آغاز دوران ریاست‌جمهوری گفت: امکان افزایش تولید خودرو به بیش از دو میلیون دستگاه وجود دارد؛ خودرو باید از حالت انحصاری خارج و برای آن قیمت عادلانه تعیین شود.

تجارت نیوز در خبری نوشت:او در ادامه صنعت خودرو را از دغدغه‌های مهم و در عین حال قابل حل مردم به شمار آورد و با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای افزایش کمیت و کیفیت و قیمت‌گذاری خودرو اظهار کرد: در کشور ما تولید خودرو داخلی به اندازه مورد نیاز نیست.

با مقایسه اختلاف قیمت کارخانه تا بازار چند خودرو ایرانی، می‌توان متوجه واقعیت‌های صنعت خودرو شد.در کمتر از سه سال و نسبت به خردادماه ۱۴۰۰، قیمت کارخانه خودرویی همچون پژو پارس LX TU۵ از ۱۴۶ میلیون تومان به ۴۰۲ میلیون تومان رسید؛ در حالی که قیمت بازار آن از ۲۶۹ میلیون تومان به رقم باورنکردنی ۸۷۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

مورد دیگری همچون کوییک معمولی در سال ۱۴۰۰ با قیمت ۱۴۱ میلیون تومان از درِ کارخانه به فروش می‌رسید، اما نرخ فروش آن در بازار ۱۵۲ میلیون تومان تعیین شده بود؛ به عبارتی اختلاف ۱۱ میلیون تومانی از کارخانه تا بازار. هم‌اکنون اختلاف قیمت کوییک S به ۱۴۴ میلیون تومان رسیده که به معنی افزایش ۱۳ برابری آن طی تنها سه سال است.

217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899196

دیگر خبرها

  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • قاتل گربه ها به ۱۴ ماه زندان محکوم شد !
  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول
  • قاتل محکوم به قصاص: فردی را کشتم که با همسرم رابطه داشت/۱۰بار دیگر هم زنده می شد او را می کشتم