Web Analytics Made Easy - Statcounter

هوشنگ محمودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با یادآوری سه مرحله رانش زمین در روستای آق امام مراوه‌تپه در روزهای ۱۱ فروردین و هشتم و نهم اردیبهشت امسال، افزود: براثر این حادثه طبیعی در مجموع ۷۰ واحد مسکونی شامل ۲۶ واحد در محله سعدآباد و ۴۴ واحد در محله احمدآباد روستای آق امام دچار خسارت شد.

 وی اضافه کرد: با توجه به مکان رانشی روستا که امکان ساخت مجدد بنا در آن میسر نبود با تصمیم ستاد مدیریت بحران شهرستان مراوه‌تپه و استان گلستان قطعه زمینی به مساحت ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ هکتار در حومه روستا برای ساخت خانه‌های اهالی در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: صاحبان ۲۶ واحد مسکونی محله سعدآباد آق امام با دریافت تسهیلات پیش بینی شده شامل ۴۰۰ میلیون ریال وام با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله، ۱۵۰ میلیون ریال وام با کارمزد چهار درصد با بازپرداخت هفت ساله و ۲۳۰ میلیون ریال کمک بلاعوض دولت پس از آماده شدن زمین عملیات ساخت و ساز را شروع کردند و اکنون ۲۳ واحد آن در مرحله نازک کاری داخلی ساختمان و سه واحد هم به بهره‌برداری رسیده است.

سرپرست بنیاد مسکن مراوه‌تپه گفت: همچنین از مجموع صاحبان ۴۴ واحد مسکونی آسیب دیده محله احمد آباد تاکنون ۲۲ مالک آمادگی خود را برای انتقال به مکان جدید و ساخت منزل اعلام کردند که ۱۰ نفر آنها برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند.

محمودی همچنین گفت که مطابق اعلام مشاور و به منظور تثبیت محله احمدآباد روستای آق امام، عملیات زهکشی و ساخت دیواره در حاشیه رودخانه این روستا با پیش بینی اعتبار ۶۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

شهرستان مراوه تپه افزون بر ۶۵ هزار نفر جمعیت دارد که در دو نقطه شهری و ۱۰۸ روستا دارای کد شناسایی سکونت دارند.

برچسب‌ها گنبدکاووس تسهیلات مسکن بنياد مسكن انقلاب اسلامی گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس تسهیلات مسکن بنياد مسكن انقلاب اسلامی گلستان گنبدکاووس تسهیلات مسکن بنياد مسكن انقلاب اسلامی گلستان اخبار کنکور مراوه تپه آق امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۸۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری

منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در جمع فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج ادارات و سازمان‌های حوزه شهید بهشتی استان قزوین گفت: چندین طرح ملی مهم برای استان در حال اجرا است که امیدواریم با اجرای آنها بتوانیم استان را در تامین آب شرب بیمه کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین افزود: تامین آب شرب و کشاورزی برای شمال و جنوب استان قزوین تا افق ۳۰ ساله ترسیم شده است.

وی اضافه کرد: یکی از طرح‌های مهم آبی استان، موضوع آبرسانی از سد طالقان به شهر‌ها و روستا‌های استان است که اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است.

ستوده با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای یک شرکت ۱۰۰ درصد دولتی است و حاکمیت آب را در استان برعهده دارد، اضافه کرد: یکی از وظایف این شرکت تامین آب از طریق اجرای طرح‌های توسعه منابع آب از جمله احداث سدها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و خطوط آبرسانی است.

این مسئول با بیان اینکه صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع آبی، یک برنامه مردم محور است، ادامه داد: صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع آبی، یک برنامه مردم محور است لذا انتظار داریم همه حوزه‌ها به ویژه، حوزه بسیج، امامان جمعه و جماعات که مخاطبین بسیار دارند در راستای تبیین و روشنگری این موضوع به ما کمک کنند.

به گفته ستوده، مطالعات آبخوان دشت قزوین و همچنین حفظ و حراست از منابع آبی که شامل چاه ها، چشمه ها، قنوات و رودخانه‌ها و تاسیسات آبی می‌شود، از دیگر وظایف مهم و کلیدی شرکت آب منطقه‌ای به حساب می‌آید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین بیان کرد: سد شهید لشگری نهب طرحی است که با حجم مخزن ۱۲۰ میلیون مترمکعب و با اعتباری معادل ۱۲ هزار میلیارد ریال عملیات اجرایی آن در سال گذشته به اتمام رسیده و هم اکنون آماده افتتاح است.

وی ادامه داد: در پایین دست این سد یک شبکه آبیاری مدرن قرار دارد که طول کانال اصلی آن ۲۵ کیلومتر و طول کانال‌های درجه یک و ۲ آن ۹۰ کیلومتر در حال اجرا است که هفت کیلومتر ابتدایی کانال اصلی تکمیل و در حال بهره برداری قرار دارد.

ستوده عنوان کرد: سد بالاخانلو با ظرفیت ۳۸ میلیون مترمکعب جهت تامین بخشی از نیاز آب شرب پنج شهر و ۳۰ روستای جنوب استان نیز بر روی رودخانه حاجی عرب در دست احداث است که حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی یادآور شد: با پیگیری‌های بعمل آمده و مساعدت وزیر نیرو امسال چهار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار نقدی برای پروژه‌های حوزه آب استان قزوین تخصیص داده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • سد ایالو آماده بهره‌برداری است