Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@16:10:41 GMT

۲۷ پروژه بهداشتی خراسان جنوبی در دست اجرا است

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۸۱۰۷

۲۷ پروژه بهداشتی خراسان جنوبی در دست اجرا است

کامبیز مهدی‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای تکمیل این پروژه‌ها ۳۳۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و برای خرید و تامین تجهیزات نیز ۱۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است.

وی بیان کرد: امسال در مجموع مبلغ ۱۱۹ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال اعتبار برای پروژه‌های بهداشتی استان مصوب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: از سال ۹۳ با اجرای طرح تحول سلامت، نوسازی تجهیزات و اماکن بهداشتی در دستور کار قرار گرفت و تمامی واحدهای ارائه خدمات از نظر تجهیزات نوسازی شد.  

وی گفت: در این مدت ۱۰۶ پروژه بهداشتی تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است که میزان فرسودگی واحدهای بهداشتی در گذشته ۳۰ درصد بود و با اجرای پروژه‌های جدید این میزان به ۱۵ درصد کاهش یافته است.

مهدی‌زاده عنوان کرد: در حال حاضر سرانه فضای بهداشتی در استان خراسان جنوبی به ازای هر هزار نفر در مناطق روستایی ۲۲۰ متر مربع و در مناطق شهری ۱۱۲ متر مربع است.

وی افزود: این در حالی است که قبل از دولت تدبیر و امید سرانه فضای بهداشتی به ازای هر هزار نفر در مناطق شهری استان ۱۰۰ متر مربع و در مناطق روستایی ۲۰۵ متر مربع بود. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۳۱۶ خانه بهداشت، ۶۲ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و ۴۱ مرکز خدمات جامع سلامت شهری در استان خراسان جنوبی وجود دارد.

وی افزود: همچنین پنج پایگاه سلامت روستایی، ۶۳ پایگاه سلامت شهری و حاشیه شهر و یک پایگاه مراقبت مرزی فعال در این استان وجود دارد که در سال‌های اخیر امکانات و تجهیزات آنها به روز شده است.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی را زیر پوشش دارد.

برچسب‌ها طرح تحول نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی توسعه ایران خراسان جنوبی اعتبارات بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری نقش توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت در درمان بیماران کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح تحول نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی توسعه ایران خراسان جنوبی اعتبارات بهداشت و سلامت طرح تحول نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی توسعه ایران خراسان جنوبی اعتبارات بهداشت و سلامت اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی متر مربع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۸۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عسکری پیش از ظهر سه شنبه در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج که با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در فرمانداری سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ارتقای شاخص دسترسی مردم به کتاب و کتابخانه در تمامی مناطق شهری و روستایی امری مهم و ضروری در راستای توسعه فرهنگی است.

وی عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از متولیان حوزه کتاب به منظور توسعه سطح خدمات خود، نیازمند حمایت سایر دستگاه‌ها و نهادها به ویژه در مناطق روستایی و حاشیه شهرها است.

عسکری بیان کرد: بر این اساس برخی دستگاه‌ها که دارای ساختمان‌های بلااستفاده در مناطق روستایی و حاشیه شهرها هستند می‌توانند حق انتفاع این مکان‌ها را به منظور راه‌اندازی کتابخانه در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار دهند.

فرماندار سنندج با بیان اینکه ارتقای سرانه مطالعه یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی است، افزود: راه‌اندازی کتابخانه امری عام‌المنفعه است و باید از ظرفیت خیرین نیز در این زمینه استفاده شود.

وی اضافه کرد: سنندج یکی از شهرهای فعال کشور در زمینه فعالیت خیرین است و باید از این ظرفیت به منظور توسعه کتابخانه‌های عمومی استفاده کرد.

کد خبر 6086344

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج
  • مردمی سازی سلامت در مهریز
  • ویزیت رایگان در‌ مناطق روستایی کنت
  • افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستایی ابارش سبزوار
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است
  • اصفهک؛ سفری به عمق زیبایی در دل کویر/ روستایی مطرح در سطح جهانی