Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم صبوری صبح دوشنبه در نشست تشریح برنامه‌ها و پروژه‌های شهرداری شیراز در حوزه کتاب و کتابخوانی با بیان اینکه شورای اسلامی شیراز در نظر دارد با همتی مضاعف از برنامه‌های حوزه کتاب و کتابخوانی که رشد اقتصاد و گردشگری ادبی فرهنگی، توسعه صنعت کتاب و افزایش کمّی و کیفی کتابخوانی را دنبال می‌کنند حمایت کند، افزود: اقتصاد کتاب و کتابخوانی از راهبردهای برنامه توسعه ۵ ساله شیراز تعیین شده و شورا تصویب اعتبارات و قوانین لازم برای ترویج کتابخوانی و حل مشکلات چرخه تولید و توزیع کتاب را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، ادامه داد: پروژه‌هایی که مشارکت متخصصان و فعالان غیر دولتی کتاب و کتابخوانی و پوشش گسترده عموم شهروندان و احترام به تفاوت سلیقه‌ها را مد نظر قرار می‌دهند در اولویت حمایت قرار خواهند گرفت.

صبوری با بیان اینکه یکی از مشکلات حوزه فرهنگ در کشورمان عدم الحاق به کنوانسیون ژنو و تصویب قانون کپی رایت بوده است، تصریح کرد: این مشکل پیشتر نیز مانع پذیرش نمایندگان ایران در فرآیند انتخاب پایتخت جهانی کتاب شده است.

وی با این حال افزود: با خبر شدیم که جمعی از فعال‌ترین ناشران شیرازی در اقدامی تحسین برانگیز کمپینی برای اجرای داوطلبانه حق مالکیت معنوی را در آثار خود آغاز کرده اند.

به گفته نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، این شورا به منظور همراهی در این اقدام خردمندانه، آمادگی خود را برای بررسی و تصویب لوایح و طرح‌های حمایتی از ناشران شیرازی عضو این کمپین اعلام می‌کند.

وی، افزود: در آینده نزدیک پس از بررسی لایحه طرح‌های کتابخوانی شهرداری توسط کمیسیون فرهنگی نتایج حمایتی آن به اطلاع فعالان این حوزه خواهد رسید.

صبوری تاکید کرد: شورای شهر شیراز به عنوان عالی‌ترین نهاد مدیریت شهری ضمن حمایت از توسعه برنامه‌های کتابخوانی در شهر آمادگی شیراز را به عنوان پاک‌ترین کلان شهر ایران با امکانات و زیر ساخت‌های کم نظیر فرهنگی و رفاهی، تجربه برگزاری رویدادهای بین المللی برای همکاری با سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد برای ترویج کتابخوانی با هدف احترام به تفاوت‌ها اعلام می‌کند.

کد خبر 5034914

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز شورای شهر شیراز مالکیت معنوی چهل سالگی دفاع مقدس ویروس کرونا هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا دفاع مقدس جنگ تحمیلی کرمانشاه دفاع مقدس شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه اردبیل کتاب و کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۸۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی آمادگی دارد از طرح‌های فرهنگی که موفقیت آن به اثبات رسیده است، حمایت کند تا این طرح‌ها در سطح ملی اجرایی شود.

خسروپناه با اشاره به گسترش تعاملات دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با نخبگان و فعالان علمی کشور گفت: شورا در سال‌های گذشته، با نخبگان علمی، تعاملات خوبی داشت، اما در دوره جدید لازم دیدیم که با نخبگان و فعالان فرهنگی نیز تعامل داشته باشیم که در یک سال گذشته این تعاملات آغاز شده است و بسیاری از میز‌های فرهنگی در ستاد به فعالان مردمی واگذار شده است، همچنین شورا از طرح‌های فرهنگی اجرا شده که موفقیت نسبی داشته است نیز حمایت‌های مناسب را انجام می‌دهد تا این طرح‌ها در سطحی وسیع‌تر اجرایی شود نمونه‌های فراوانی از این طرح‌ها در حال اجراست مانند طرح بی‌نهایت شو که بسیار طرح موفقی است و الان دبیرخانه شورا در حال برنامه ریزی برای توسعه این طرح در کشور است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به فعالیت ۴۰ ساله شورا گفت: تشکیل بسیج دانشجویی و بسیج اساتید از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در هر مرحله، اساسنامه آن ارتقا یافته است که هم اکنون نیز ارتقای اساسنامه بسیج اساتید در دستور کار قرار گرفته است. تأسیس جهاد دانشگاهی و مجموعه‌ای متنوع از دستاور‌های این مجموعه علمی از دیگر دستاورد‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی است. تدوین اسناد علمی مانند سند هوا و فضا، سند ملی نانو، زیست فناوری، گیاهان دارویی بخشی از اسناد تولیدی ستاد در سال‌های قبل بوده است.

خسروپناه افزود: در دوره‌های گذشته، بیش از ۷۰ درصد تلاش شورا در حوزه‌های علمی و فناوری، ۲۰ درصد در حوزه فرهنگی و ده درصد مشترک میان این دو است، اما در دوره جدید و در یک سال گذشته، تلاش شده که به مقوله فرهنگ توجه بیشتری داشته باشیم، به طوری که در یک سال گذشته، بیش از نیمی از مصوبات شورا، مرتبط به مقوله فرهنگ است البته تلاش شده که فعالیت‌های در حوزه علم کم نشود.

دیگر خبرها

  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی در کشور
  • اجرای طرح کوله پشتی کتاب در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  •  اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در چهارمحال و بختیاری
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند