Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مزیت آقای رزم حسینی این است که دارای شرکت در بخش خصوصی بوده و از نزدیک به عنوان یک تولید کننده مشکلات این حوزه را لمس کرده است.

مجتبی یوسفی در گفت و گو با ایسنا، دربار سوابق وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، بیان کرد: امروز شاهد هستیم که در حوزه حمایت از تولید کنندگان و صنعت گران در ابعاد مختلف به ویژه تامین مواد اولیه وضعیت قابل قبولی حاکم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم در تامین ارز و هم در حوزه تامین مواد اولیه و ماشین آلات تولید، صنعت گران و تولید کنندگان با مشکلات عدیده ای روبرو هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از وزارت خانه های کلیدی است که نقش اصلی را در حمایت از تولید کنندگان و صنعت گران و به گردش درآوردن چرخه تولید برعهده دارد که متاسفانه چندین ماه است که بدون وزیر اداره می شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه به چند دلیل مجلس یازدهم به آقای مدرس خیابانی برای تصدی این وزارت خانه رای نداد، تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی مجلس این بود که آقای مدرس خیابانی برنامه ریزی دقیقی برای نظارت بر بازار نداشت. امروز از دلایل اصلی نابسامانی بازار، عدم نظارت، پیگیری برای اجرای قوانین بالا دستی و حرکت به سمت دولت الکترونیک است. ما باید به سمت بهره گیری از سامانه هایی نظیر ایجاد پنجره واحد در صدور مجوزها حرکت کنیم. امروز یک تولید کننده و صنعت گر برای دریافت مجوز باید چندین ماه معطل شود. از سوی دیگر با راه اندازی سامانه ها گام موثری در جهت شفاف سازی برداشته خواهد شد و نظارت موثری هم در تامین کالاها و مواد اولیه و هم در توزیع آنان در بازار صورت خواهد گرفت.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه تاکید کرد: وزارت صمت می تواند چهار سامانه کلیدی را راه اندازی کرده و با جدیت در حوزه نظارت بر بازار حرکت کند. آقای رزم حسینی در جلساتی که حضور یافتند برنامه هایی ارائه کردند. ایشان هم داری یک مزیت است و هم دارای یک ایراد. ایراد ایشان به این باز می گردد که ایشان سوابق اجرایی در وزارت صمت ندارد اما مزیت ایشان این است که ایشان دارای شرکت در بخش خصوصی بوده و از نزدیک به عنوان یک تولید کننده مشکلات این حوزه را لمس کرده است فلذا می تواند در حمایت از تولید کنندگان و صنعت گران گام های موثری بردارد.

یوسفی در پایان گفت: بنده روی هم رفته فضا را نسبت به رای اعتماد به ایشان مثبت می بینم. ایشان در جلساتی که حضور یافتند برنامه کوتاه مدتی برای ساماندهی بازار و حل مشکلات تولید کنندگان و صنعت گران در عمر ۱۱ ماه باقی مانده از دولت ارائه دادند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عليرضا رزم حسيني وزیر پیشنهادی صمت تولید کنندگان و صنعت گران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۸۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است

بختیار خلیقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نظارت و بازرسی مدون از سطح بازار بستر حمایت از کالاهای داخلی و رشد تولید را به دنبال دارد.

وی افزود: در تحقق شعار سال، مشارکت مردم نقش بسیار تعیین کننده‌ای دارد و جهش تولید و شاخص‌های اقتصادی تسریع می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ که توسط مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کرده‌اند، یادآور شد: بیش از ۱۰ سال است که مقام معظم رهبری شعارهای سال را اقتصادی نامگذاری کردند و همانگونه که فرمودند یکی از مسائل اصلی کشور اقتصاد است و همه ما وظیفه داریم در این رابطه تلاش بیشتری داشته باشیم.

خلیقی بیان کرد: رسالت تنظیم بازار در راستای تحقق شعار سال به وضوح مشهود است و باید در بحث بازار و کالاهای اساسی و تنظیم بازاری به جد ورود پیدا کنیم.

وی یادآور شد: در مجموعه صمت کردستان در راستای تحقق شعار سال با تدوین سند راهبردی اهداف، برنامه عملیاتی، مشکلات و الزامات اجرایی ورود پیدا کرده‌ایم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در سال جاری در بعد صنعت رشد تولید ۸ درصد، معدن رشد ۱۳ درصد و در حوزه تجارت نیز رشد ۲۳ درصد در هدف کمی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گنجانده شده است.

خلیقی گفت: شفاف سازی کالاها، نظارت عالی بر قیمت گذاری ها و توزیع مناسب کالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان از جمله رسالت‌های تنظیم بازار است.

کد خبر 6081229

دیگر خبرها

  • قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • بهادری جهرمی: نظارت‌ مرثر بر بازار نیازمند تمرکز نظارت است
  • گلایه سخنگوی دولت از بررسی نشدن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه سخنگوی دولت از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه بهادری‌جهرمی از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس