Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امید پارسایی فر صبح دوشنبه در آئین اختتامیه دومین فراخوان استانی شعر دفاع مقدس حماسه دریا اظهار داشت: ظرفیت‌ها و استعدادهای بسیار خوبی در حوزه شعر در استان بوشهر وجود دارد

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر با اشاره به تعداد آثار دریافت شده به دبیرخانه، بیان کرد: در این فراخوان حدود ۳۸۰ اثر توسط ۹۵ شاعر به دبیرخانه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارسایی فر با اشاره به هدف حوزه هنری برای برگزاری این رویداد ادبی همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس تاکید کرد: هدف از برگزاری این رویداد که با مشارکت دستگاه‌های مختلف استان برگزار شد، تقویت جریان شعر و ادبیات مقاومت در استان و کشف استعدادهای جدید در این حوزه از ادبیات است.

وی افزود: در این دوره شاهد رشد چشمگیر تعداد شاعران شرکت کنندگان و همچنین اشعار رسیده بودیم که علاوه بر تلاش دبیرخانه و دست اندرکاران، خبر از مثمر ثمر بودن تلاش‌ها برای رشد ادبیات دفاع مقدس در استان است.

پارسایی فر تاکید کرد: تلاش‌ها در این زمینه ادامه خواهد داشت و این رویداد ادبی در تقویم سالیانه حوزه هنری استان بوشهر جای گرفته است.

وی با اشاره به داوران این فراخوان اظهار داشت: دکتر حیدر منصوری، دکتر مجید عابدی و دکتر تقیه زنگنه داوری آثار را به عهده داشتند.

برگزیدگان در بخش شعر سپید و شعر کلاسیک

در بخش شعر سپید، راضیه راستی نسب و زهرا تعجب موفق به کسب مقام برگزیده شدند و در بخش شعر کلاسیک، غلامرضا ابراهیمی مقام اول و محمد مرادی و اکبر قاسمی کللی به طور مشترک مقام سوم را کسب کردند.

در بخش شعر کلاسیک، از راضیه باقرزاده، مدینه حبیبی پور و خدیجه زارعی نیز تقدیر شد.

دومین فراخوان شعر دفاع مقدس حماسه دریا به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر و مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، اداره کل تبلیغات اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار شد.

کد خبر 5034901

منبع: مهر

کلیدواژه: دفاع مقدس بوشهر حوزه هنری بوشهر چهل سالگی دفاع مقدس چهل سالگی دفاع مقدس ویروس کرونا هفته دفاع مقدس شیراز بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا دفاع مقدس جنگ تحمیلی کرمانشاه دفاع مقدس شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه اردبیل استان بوشهر بخش شعر حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۸۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره هنر انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۳ معرفی شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در آیین جشنی که ۲۶ فروردین سال جاری به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری آذربایجان غربی با حضور مسئولان و اصحاب فرهنگ هنر شهرستان ارومیه برگزار شد، حسین غفاری از نویسندگان پیشکسوت عرصه ادبیات دفاع مقدس استان آذربایجان غربی به عنوان چهره هنر انقلاب معرفی شد و از سال‌ها تلاش و کوشش ایشان در این عرصه با اهدای لوح‌های تقدیر و هدایای نقدی از طرف حوزه هنری و سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان تقدیر به عمل آمد.

«حسین غفاری» متولد سال ۱۳۴۵ شمسی در شهرستان ارومیه و یکی از نویسندگان پرتلاش و متعهد عرصه ادبیات دفاع مقدس و بازنشسته اداره کل آموزش و پرورش استان می‌باشد که تولید و انتشار چندین عنوان کتاب از جمله «مشک و بیدمشک، براده‌های خورشید، جاده‌های سخت، نورنامه، آسمان به گوش، نسل خورشید، آینه‌های اخلاص و مسافر با موضوع دفاع مقدس را در کارنامه هنری خود دارد.

بیش از این نیز واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری آذربایجان غربی طی سال ۱۳۹۷ شمسی در قالب ویژه برنامه ادبی «گوروش» از حسین غفاری تجلیل کرده بود.

دیگر خبرها

  • حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است
  • تجلیل از هنرمندان حوزه دفاع مقدس
  • دهمین‌جلسه درس‌گفتارهای «سعدی‌خوانی» برگزار می‌شود
  • بزرگداشت روز سعدی با حضور قدمعلی سَرّامی در دهمین سعدی‌خوانی
  • فراخوان مردمی «وعده صادق» در استان گلستان منتشر شد
  • فراخوان پیوستن هنرمندان به پویش مردمی وعده صادق به همت حوزه هنری گلستان
  • فراخوان پیوستن هنرمندان به پویش مردمی وعده صادق
  • چهره هنر انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۳ معرفی شد
  • تجلیل از فعالان عرصه ادبیات انقلاب اسلامی
  • پرفروش‌ترین کتاب‌ها در زمینه دفاع مقدس است