Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین با تاکید بر ضرورت اصلاح مجازات‌های قانون انتخابات در راستای ایجاد بازدارندگی گفت: سلامت انتخابات موجب اعتماد عمومی و حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های اخذ رای می‌شود. خبرگزاری میزان - محمد قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین در نشست نقد و بررسی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که در سالن جلسات دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان قزوین برگزار شد، گفت: در طی چهل سال گذشته مردم همیشه پشتوانه محکم نظام بوده‌اند و یکی از جلوه‌های حمایت مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی، حضور پررنگ در عرصه‌های مختلف بخصوص انتخابات بوده است و بحمدالله یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز با حضور اقشار مختلف جامعه برگزار و منتخبان ملت به صحن مجلس راه یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در انتخابات گذشته برای اولین بار شاهد اجرای اصلاحات انجام شده در قانون انتخابات مجلس و عضویت ثابت دادستان در هیات اجرایی شهرستان بودیم، زیرا پیش از این شاهد حضور مستقیم مدعی العموم در این سطح نبودیم و بدون شک حضور دادستان در تضمین سلامت انتخابات و ضمانت اجرای صحیح قانون بسیار موثر است؛ اما لغو حضور دادستان در هیات‌های اجرایی در اردیبهشت ماه سال جاری جای گلایه دارد و امیدواریم مجدداً در دوره‌های آینده در قانون انتخابات گنجانده شود.   بیشتر بخوانید: جرائم و تخلفات احتمالی انتخاباتی در شعب ویژه، به صورت ویژه و در وقت فوق العاده رسیدگی خواهد شد دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین در ادامه بیان داشت: بر اساس بخشنامه ابلاغی از سوی ریاست قوه قضاییه، ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در دستگاه قضایی با مسئولیت پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات، تشکیل و دستگاه قضایی وارد فضای انتخابات شد و جلسات این ستاد به صورت مستمر برگزار و مصوبات بسیار قابل توجهی با رویکرد پیشگیرانه تصویب و در سطح استان قزوین اجرایی شد.

قاسمی به قانون انتخابات اشاره و تصریح کرد: رویکرد دستگاه قضایی در بسیاری از حوزه‌ها پیشگیرانه است و در موضوع انتخابات نیز به همین صورت بود؛ زیرا بر این باوریم که پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی از تشکیل پرونده قضایی موثرتر است، زیرا مجازات‌های قانون انتخابات بازدارندگی لازم را ندارد و ضروری است، مجازات‌های این قانون در راستای بازدارندگی بیشتر اصلاح شود و قطعاً این امر موجب کاهش جرائم و تخلفات انتخاباتی در دوره‌های آینده می‌شود و نوعی اقدام پیشگیرانه است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین اظهار کرد: تخلفات و بداخلاقی‌ها در برگزاری انتخابات همیشه وجود داشته است، اما بحمدالله با مجموعه تلاش‌ها و اقدامات پیشگیرانه دستگاه‌های متولی، یازدهمین دوره انتخابات مجلس در استان قزوین با کمترین تخلف و تنش برگزار شد و تخلفات انجام شده و پرونده‌های قضایی مطروحه با توجه به گستردگی موضوع، بسیار ناچیز است، البته وقوع حتی یک تخلف نیز خوشایند نیست و باید به حداقل برسد.

وی به فعالیت گسترده کاربران فضای مجازی در ایام انتخابات اشاره و اذعان کرد: یکی از تفاوت‌های انتخابات گذشته با سایر انتخابات ها، استفاده گسترده مردم، کاندیدا و طرفدارانشان از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بود، که به همین خاطر کارگروه رصد فضای مجازی در دادستانی تشکیل شد و با مجموعه برنامه ریزی‌هایی که در این کارگروه صورت پذیرفت، با توجه به گستردگی فضای مجازی، شاهد وقوع کمترین جرم و تخلف در این فضا بودیم و برای معدود جرائم انجام شده نیز پرونده قضایی تشکیل شد.

قاسمی یادآور شد: در انتخابات گذشته برخی خلاء‌های قانونی و اجرایی مشاهده شد که باید این آسیب‌ها و خلاء‌ها برای برگزاری انتخابات‌های آینده احصاء و اصلاح شود و نقاط قوت نیز تقویت شود تا انتخابات با کمترین نقص، جرم، تخلف و در سلامت کامل برگزار شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: سلامت انتخابات موجب اعتماد عمومی و حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های اخذ رای می‌شود و همانطور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همیشه تاکید فراوان داشته و دارند، انتخابات باید پرشور و در سلامت کامل برگزار شود و وظیفه همه ما این است که به گونه‌ای عمل کنیم تا حضور مردم در انتخابات حداکثری باشد و از آراء مردم نیز که حق الناس است، صیانت کنیم.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادستان قزوین انتخابات مجلس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادستان قزوین انتخابات مجلس قانون انتخابات جرائم و تخلفات انتخابات مجلس فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۸۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاران تونل در کوه برای کشف عتیقه در عجب شیر دستگیر شدند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عجب شیر استان آذربایجان شرقی از دستگیری حفاران تونل در کوه برای کشف عتیقه خبر داد.

به گزارش مشرق، ۳ متهم که به قصد به دست آوردن اشیای عتیقه در دامنه کوه واقع در روستای دیزج از توابع عجب شیر استان آذربایجان شرقی تونلی حفر کرده بودند دستگیر و بازداشت شدند.

محمد زمانی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عجب شیر با اعلام این خبر گفت: پس از اطلاع از حفاری غیرمجاز صورت گرفته، عوامل انتظامی در محل حضور یافتند و متهمین با رویت مأمورین متواری شده بودند که آلات حفاری و یک قبضه کلت کمری از محل کشف شد.

وی افزود: در ادامه با بررسی‌های فنی انتظامی و دستور قضایی، مخفیگاه متهمین شناسایی و بازداشت شدند.

دیگر خبرها

  • حفاران تونل در کوه برای کشف عتیقه در عجب شیر دستگیر شدند
  • آیا خشکاندن و آب ندادن به درختان جرم است؟
  • مجازات قاچاقچی نوشابه انرژی زا
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • وزیر کشور: اساس طرح نور اصلاح با تذکر است / مأموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • اساس طرح نور اصلاح با تذکر است/ ماموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • عبور ایران از توان بازدارندگی استراتژیک رژیم صهیونیستی‌/ضرورت تنبیه رژیم صهیونیستی برای امنیت جهان لازم بود
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • اصلاح سند سد «دز» در راستای حفظ حقوق بیت‌المال
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟