Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مسئولان شرکت صنایع کربنات کلسیم کاشان از پیشرفت ۸۰ درصدی در راه‌اندازی خط تولید کارخانه پودر نانوذرات کربنات کلسیم خبر داد.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، اصغر معماری‌فرد یکی از مسئولان شرکت صنایع کربنات کلسیم کاشان در این باره گفت: ساخت کارخانه که از سال قبل آغاز شده در حال پیشرفت بوده که در صورت بهره‌برداری با ظرفیت ۲۰ هزار تن در سال پودر نانوذرات کربنات کلسیم تولید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این کارخانه به‌ گونه‌ای طراحی شده که تولیدات آن براساس استاندارد‌های اروپا باشد تا امکان صادرات به اروپا وجود داشته باشد. هدف ما صادرات است چرا که این کارخانه بیش از نیاز کشور قادر به تولید نانوذرات کربنات کلسیم است.

وی افزود: بخش زیادی از نیاز کشور به این نانوذرات در حال حاضر از خارج وارد می‌شود که امیدواریم با سرعتی که در حال ساخت این کارخانه هستیم بتوانیم در آینده نزدیک نیاز بازار داخل را تامین کنیم و به مرز صادرات نیز برسیم.

معماری‌فرد با اشاره به تکمیل ۸۰ درصدی یکی از خط‌های تولید این کارخانه، افزود: این نانوذرات در صنایع مختلفی نظیر پلاستیک، لاستیک، نفت و گاز کاربرد دارد و با عرضه محصولات ما به بازار از نظر کیفیت انقلابی در کیفیت برخی محصولات داخل کشور ایجاد خواهد شد.

وی از وجود کانال‌های ارتباطی با شرکت‌های اروپایی برای صادرات این محصول خبر داد و گفت: سابقه تعامل با شرکت‌های اروپا برای فروش مواد شیمیایی مختلفی را داریم بنابراین برای فروش و بازاریابی کار سختی در پیش نیست و از اعتبار موجود می‌توان استفاده کرد.

به گفته معماری‌فرد هدف‌گذاری این شرکت در این پروژه صادرات است و دلیل این امر آن است که این محصول مزیت‌های رقابتی در بازار خارج از کشور دارد. معماری‌فرد مزیت اول شرکت صنایع کربنات کلسیم کاشان را فراوانی ماده اولیه برای تولید این محصول در ایران می‌داند، در حالی که در اروپا محدودیت‌های مواد اولیه وجود دارد. مزیت دوم کیفیت بالا در سطح استاندارد‌های بین‌المللی است. علاوه‌براین قیمت نانوپودر کربنات کلسیم ایرانی نسبت به نمونه‌های خارجی بسیار ارزان‌تر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ستاد نانو کربنات کلسیم نانوذرات نانوذرات کربنات کلسیم معماری فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۸۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۹۰ درصدی ساخت بیمارستان ۴۰۵ تختخوابی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وضعیت شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی
  • شتاب ابرقدرت‌های میکروالکترونیک در ساخت ریزتراشه‌های ۲ نانومتر
  • پیشرفت ۹۰ درصدی ساخت بیمارستان ۴۰۵ تختخوابی
  • برنامه ریزی برای راه اندازی ساخت اتاق اتوبوس و تریلی در واگن سازی زرند
  • پژو پارس گران شد/ افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو کلید خورد؟
  • صادرات ۱۳ میلیون دلاری مکمل و دارو‌های گیاهی
  • خودکفایی تولید مواداولیه مکمل‌ها در ۱۴۰۳/رشد ۲۵ درصدی صادرات
  • پیشرفت ۵۳ درصدی طرح متروی اسلامشهر
  • پیشرفت ۶۴ درصدی طرح صنعتی تولید نخ ابریشم
  • سهم ۲۵ درصدی تجدیدپذیر‌ها از ظرفیت صادراتی برق کشور