Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محرم نویدکیا سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره عملکرد این تیم اصفهانی در  بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: واقعیت این است که دلم می‌خواست تیم سپاهان نتیجه بگیرد، اما  نتایج ۲  بازی اول خیلی ایده ال برای ما نبود. با توجه به اینکه ۲ تیم السد و النصر با هم بازی کرده بودند، شرایط برای ما در بازی سوم سخت‌تر شده بود به همین علت  سعی کردم منطقی‌تر فکر کنم و بازیکنانی که کمتر بازی کرده بودند را به زمین مسابقه بفرستم و ببینم کدام یک از این بازیکنان می‌توانند در آینده به من و تیم کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او ادامه داد: سعی کردم ۲ بازی پایانی را به عنوان دیدار تدارکاتی  نگاه کنم و بیشتر بازیکنان را محک بزنم. درست است که تیم ما صعود نکرد، اما ۴ بازی ایده ال داشتیم که به من کمک کرد که شناخت بیشتری نسبت به تیم پیدا کنم و خیلی نکات مهمی از این بازی‌ها به دست آوردم و فکر می‌کنم در آینده به ما کمک کند.

محرم نوید کیا سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره سکوتش بعد از خداحافظی از فوتبال و سپاهان، اظهار کرد: من ۴ سال پیش که از فوتبال خداحافظی کردم در نهایت ترجیح دادم مدتی استراحت کنم. فکر می‌کنم تصمیم خوبی گرفتم بود تا با آرامش بیشتری کار‌های خود را انجام بدهم. شرایطم در آن زمان خاص بود و  پیشنهادی هم داشتم خیلی جذاب نبود. به هر حال ترجیح دادم بیشتر تماشاگر و هوادار باشم و از بازی‌های تیمم لذت ببرم. البته بعضی از اوقات حس می‌کردم شاید سپاهان می‌تواند بهتر از این باشد، اما در کل تصمیمی بود که گرفتم و خیلی از این بابت ناراحت نیستم.

من  با سیستم مدیریتی سپاهان مشکل پیدا کردم

او ادامه داد:  من در اواخر فوتبال خود با سیستم مدیریتی باشگاه مشکل پیدا کردم و این واقعیتی بود که همه می‌دانستند و به این نتیجه رسیدیم که کمی از هم فاصله بگیریم، چند مرتبه پیشنهاد همکاری شد، اما به نتیجه نرسید. کرانچار به من پیشنهاد کرد به او کمک کنم، اما با توجه به اینکه به تازگی  فوتبال را کنار گذاشته بودم حس بدی داشتم. همچنین اظهاراتی مبنی بر اینکه در کار تیم دخالت می‌کنم، برایم پذیرفته نبود و توقع این اتفاق را نداشتم. به هر حال  تصمیم گرفتم استراحت و ریکاوری کنم و بعد اگر شرایط خوبی فراهم شد کار کنم. البته این موضوع که باید از سپاهان شروع کنم برایم مطرح نبود، اما خوشبختانه این اتفاق برای من رخ داد و خوشحال هستم.  

پیشنهاد همکاری با قلعه نویی را نپذیرفتم 

نویدکیا درباره پیشنهاد همکاری قلعه نویی طی سال‌های اخیر به او گفت: این مسئله درست است و قلعه نویی ۲ بار با من صحبت کرد. البته  با وجود اینکه می‌دانستم قلعه نویی مربی موفقی بوده است و همیشه تیم‌های خوبی دارد، اما ترجیح دادم که کار نکنم و خیلی محترمانه از او معذرت خواهی کردم و فکر می‌کنم که به صلاح هر ۲ طرف بود. 

پیشنهاد مربیگری از ذوب آهن و گل گهر سیرجان داشتم 

او  درباره پیشنهادات دیگر از سایر تیم‌های لیگ برتری داشته است، بیان کرد: من از باشگاه ذوب آهن پیشنهاد غیر رسمی برای سرمربیگری دریافت کردم، اما این موضوع به خوبی پیش نرفت. ترجیح می‌دادم اگر قرار است با ذوب آهن کار کنم با مسئولان طراز اول آن‌ها صحبت کنم تا این که از پشت قضیه‌ای بخواهند من را به مجموعه نزدیک کنند یا با زد و بند بخواهم جایی کار کنم. من دوست داشتم با محمدی و کربکندی  مسئولان ذوب آهن  به صورت مستقیم صحبت کنم، اما این اتفاق رخ نداد. صحبت‌هایی هم برای  حضور در تیم گل گهر صورت گرفت، اما این موضوع  به سرانجام نرسید و قسمت بود که با سپاهان شروع کنم.  

سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره قبول سرمربیگری سپاهان در این مقطع گفت: زمانی که محمدرضا ساکت مدیرعامل سپاهان شد با هم صحبت‌هایی درباره وضعیت تیم داشتیم و در ادامه پیشنهاد مربیگری به من ارائه شد و بعد از آن  با هیئت مدیره نیز صحبت‌های تکمیلی داشتم و سرمربیگری را پذیرفتم. با توجه به اینکه تیم سپاهان دچار چالش انتخاب سرمربی شده بود، تصمیم گرفتم هدایت این تیم را برعهده بگیرم و با توجه به اینکه قصد تغییر سیستم تیم را داشتم، در لیگ قهرمانان آسیا تیم را همراهی کردم.

تیم سپاهان با اجرای تاکتیک قبلی در آسیا موفق می شد

سرمربی سپاهان در مورد نتایج تیم در لیگ قهرمانان آسیا بیان کرد: من همان زمان به هیئت مدیره برنامه هایم را ارائه دادم و با آن موافقت شد. اگر من می‌خواستم با تفکرات و تاکتیک قبلی بازی کنم می‌توانستیم نتیجه بگیریم، اما اگر می‌خواستم تفکرات خودم را پیاده کنم شانس موفقیت کم بود و  این تغییری بود که تصمیم گرفته بودم ایجاد کنم.

من تجربیات خوبی در لیگ قهرمانان آسیا به دست آوردم 

او ادامه داد: من مسائلی همانند تفاوت قیمت بازیکنان یا کمبود فرصت را برای نتیجه گیری توجیه می‌دانم. زمان ما هم در آسیا با حریفانی بازی می‌کردیم که پول یک بازیکنشان از بودجه کل تیم ما بیشتر بود، اما در این شرایط به فینال لیگ قهرمانان رسیدیم. این موضوع دلیل نمی‌شود، چون حریفان آسیایی بازیکنان گران قیمت دارند باید به آن‌ها ببازیم  و یا اینکه من فرصت کمی داشتم و این بهانه نتایج ضعیف باشد. به طور حتم می‌توانستم بهتر از این عمل کنم و تصمیمات بهتری بگیرم. با اینکه نتوانستیم نتیجه خوبی در لیگ قهرمانان آسیا بگیریم، اما با این وجود در این ۴  مسابقه تجربیات بسیار خوبی را  به دست آوردم.

من فقط از یک بازیکن در لیگ قهرمانان آسیا استفاده نکردم 

نویدکیا درباره استفاده از بازیکنانش اظهار کرد: من در این ۴ بازی از تمام بازیکنان استفاده کردم و فقط یک بازیکن که به من گفته بود قصد دارد جدا شود را استفاده نکردم. نورافکن را با اینکه چند سال هافبک بازی کرده بود در دفاع چپ به کار گرفتم. شهباززاده را وینگر و مهاجم نوک گذاشتم. الغسانی را هم همین طور و اینکه میرزایی را به عنوان دفاع راست و وینگر راست استفاده کردم و آن قدر تغییر دادم تا به ترکیب و نفرات مورد نظرم نزدیک شوم.

آرسن ونگر الگویم در مربیگری است 

نویدکیا درباره الگوی خود در مربیگری گفت: به تیم آرسنال علاقه دارم و الگوی من در مربیگری آرسن ونگر است. من به این فکر نکردم که مثل چه کسی باشم و در طول سال‌هایی که بازی کردم سعی کردم از هر کسی موارد مثبت را یاد بگیرم و در ادامه از آن استفاده کنم و دوست دارم روی تجربیات خود راه بروم.

امیدوارم پرسپولیس قهرمان آسیا شود 

سرمربی سپاهان درباره صعود تیم پرسپولیس به مرحله یک چهارم گفت: من به پرسپولیس تبریک می‌گویم. آن‌ها خوب بازی کردند و شایسته پیروزی بودند. معتقدم حریف خوب بازی می‌کند باید به آن‌ها تبریک گفت و اینطور نیست که اگر من ضعیف هستم بخواهم رقیبم را تخریب کنم. باید به قدری خوب کار کنم که موفق شوم و برای همین به پرسپولیس تبریک می‌گویم و  امیدوارم  این قهرمان آسیا شود.

ابراز محبت هواداران سپاهان نباید بیش از حد باشد 

او بیان کرد: در دوران بازی هم هواداران سپاهان فراتر از یک بازیکن به من محبت داشتند، حتی دورانی که خانه نشین بودم. این موضوع مسئولیتم را سخت‌تر می‌کند، اما از هواداران درخواست می کنم ابراز محبتشان به من زیاد از حد نشود. اگر روزی دیدم نمی‌توانم به سپاهان کمک کنم، خودم کنار می‌روم. از هواداران می‌خواهم به جای نام اشخاص به سپاهان توجه کنند.

نویدکیا درباره شرایط برخی از بازیکنان تیمش، اظهار کرد: شایان مصلح را نداشتم و ترکمان هم آسیب جزیی داشت و در بازی سوم آسیب دیدگی پیدا کرد و شاید این بازیکن را چند هفته آینده نداشته باشیم. آمار در دفاع تعداد پاس زیاد و صحیح خیلی تعیین کننده نیست. در فوتبال بهترین پاس‌ها زمانی است که زمین حریف حضور دارید و پشت محوطه جریمه به دنبال ایجاد شانس برای تیم خود هستید، در این مکان است که تیم ممکن است اشتباه کند و هافبک‌ها دست به اشتباه بزنند.

تیم ما در بازی های سنگین آسیایی خوب عمل کرد 

او افزود: هافبک‌هایی در فوتبال امروز طراز اول هستند که کمتر توپ از دست بدهند و در شرایط سخت بتوانند خود را از موقعیتی که قرار دارند آزاد کرده و پاس درست ارسال کنند. در ۴ بازی که انجام دادیم نزدیک به ۸۰درصد پاس‌های ما درست بود و این خوشایند است که تیم می‌تواند در هر ۲ فاز دفاعی و حمله‌ای میانگین با تمرینات کم بتواند ۸۰درصد این گونه باشد پس این شانس را داریم که روز‌های بهتری در آینده در پیش داشته باشیم، چون  این موضوع  برای من مهم است. اکثر تیم‌هایی که در اصفهان بازی می‌کنند عقب بازی می‌کنند و فضا کمتر است و ما باید بتوانیم از فضا‌های کم، خود را آزاد کرده و موقعیت سازی کنیم و پاس کاری کنیم و فکر می‌کنم در این بازی‌های سنگین تیم توانست خود را به خوبی نشان دهد.    

سرمربی سپاهان گفت:  محمدرضا حسینی را که اصلا ندیدم، چون در قرنطینه بود. همچنین مصلح هم بعد از بهبودی به قطر آمد که تستش مشکوک بود و دوباره قرنطینه شد و زمانی هم که اضافه شد شرایط دیگری داشت. من با مسئولان باشگاه و همه بازیکنان درباره وضعیتشان به صورت جدی صحبت کردم. به هر حال در قبال پولی که می‌گیریم وظیفه داریم که در خدمت تیم باشیم.

دوست ندارم در تیم سپاهان تغییرات انجام بدهم 

نویدکیا درباره جذب مهاجم جدید بیان کرد: واقعیت این است که به بازیکنان تیم خود ایمان دارم و گفته ام که دوست ندارم تغییرات انجام بدهم. بازیکن خارجی نمی‌توانیم جذب کنیم و بازیکنان داخلی هم با تیم های خود قرارداد دارند و مهاجمانی که آزاد هستند از کیفیت خوبی برخوردار نیستند. من از تیمم راضی هستم و باید به گونه‌ای بازی کنیم که وینگر‌های تیم آزاد باشند و هر ۳ مهاجم تیم خود را در موقعیت گلزنی ببینند.

درخواست کمک از محمود کریمی را دارم 

او درباره کادر فنی تیم سپاهان گفت: من و مدیرعامل باشگاه تصمیمات خوبی گرفتیم و به دلیل قطعی نبودن نمی‌توانم در این باره صحبت کنم و طی ۲، ۳ روز آینده به جمع بندی می‌رسیم. البته از محمود کریمی می‌خواهم که در تصمیم خود تجدید نظر کند و  به برادر کوچک خود کمک کند. همچنین  نفرات دیگری هم هستند که در روز‌های آینده مشخص و معرفی می‌شوند.

سرمربی سپاهان درباره وضعیت بازیکنان آکادمی فوتبال سپاهان بیان کرد: من و خیلی از بازیکنان دیگر از آکادمی سپاهان به این  جا رسیدیم. به نظرم در سیستم مدیریتی اشتباه کردیم که بازیکنان خود را همانند شریفی و حاج صفی را از دست داده ایم. اگر تمام بازیکنان آکادمی سپاهان را جمع کنیم یک تیم عالی تشکیل می‌شود که می‌توانند قهرمان شوند.

خوشحال می شوم حاج صفی در سپاهان بازی کند 

او درباره درخواست هواداران مبنی بر برگرداندن احسان حاج صفی گفت: برای من اصول اخلاقی و حرفه‌ای بسیار مهم است. احسان را خیلی دوست دارم، اما یک سال دیگر از قرارداد او با باشگاه تراکتور باقی مانده است. بعد از آن اگر حاج صفی دوست داشت خوشحال خواهم شد که در سپاهان بازی کند.

هواداران سپاهان در مورد  هادی عقیلی کوتاهی کردند 

نویدکیا درباره هادی عقیلی بیان کرد: من در مورد عقیلی از هواداران دلخورم چرا که آن گونه که باید از او حمایت نکردند.   عقیلی  یک مهره ارزشمند برای سپاهان بود و در اتفاقاتی که برای او رخ داد من انتظار داشتم هواداران سپاهان حمایت درستی داشته باشند. طرفداران در مورد من کم نگذاشتند، اما در مورد هادی عقیلی کوتاهی کردند.  برخی از هواداران دوست داشتنی هستند و با خلوص نیت این تیم را دوست دارند.

او درباره اینکه اگر روزی پیشنهاد سرمربی تیم ملی را داشته باشد، قبول می‌کند یا خیر، گفت: برای من اصول اخلاقی بسیار مهم است و هر کسی باید پایبند قرارداد خود باشد حتی اگر شرایط بهتری برای او ایجاد شود، من از افرادی هستم که می‌گویم حرفم باید از امضا و اثر انگشتی که زده ام بیشتر ارزش داشته باشد. در مورد برخی افرادی که با نظرات من موافق نباشند باید بگویم این یک امر طبیعی است و اختلاف سلیقه همیشه است و نباید برای این افراد حاشیه درست کرد و امیدوارم منطقی رفتار کنیم و مخالف و موافق در کنار هم به سپاهان کمک کنیم. از هیئت مدیره، مدیرعامل باشگاه و کارخانه سپاهان تشکر می‌کنم که به من  اعتماد کرده اند.

نویدکیا درباره  بزرگترین آرزوی خود و سپاهان در جایگاه مربیگری گفت: دوست دارم در جام باشگاه‌های جهان بتوانیم حضور داشته و نتایج درخشانی بگیریم.

بیشتر بخوانید

استقبال باشکوه از سپاهانی‌ها توسط هواداران اصفهانی

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تیم فوتبال سپاهان محرم نویدکیا لیگ قهرمانان آسیا لیگ قهرمانان آسیا هواداران سپاهان نویدکیا درباره فوتبال سپاهان سپاهان درباره سرمربی سپاهان سرمربی تیم تیم سپاهان فکر می کنم قلعه نویی یک بازیکن کار کنم حاج صفی ذوب آهن برای من بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۸۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، اسامی سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان اعلام شد. نواب تازه قلعه به عنوان سرمربی تیم ملی کبدی سالنی مردان و ماهرخ دانشی به عنوان سرمربی تیم ملی کبدی سالنی زنان قرار است در مسابقات پیش رو هدایت تیم های ملی را به عهده داشته باشند.

ششمین دوره بازی‌های آسیایی داخل سالن آسیا در هر ۲ بخش زنان و مردان از مهم‌ترین رویدادهای ملی پوشان کبدی است.

این بازی‌ها قرار است طی روزهای ۲۱ لغایت ۳۰ نوامبر ۲۰۲۴ (۳۰ آبان لغایت ۱۲ آذر ۱۴۰۳) بطور مشترک در دو شهر بانکوک و چونبوری برگزار شود ورزشکاران آسیایی در ۳۶ رشته اصلی و ۲ رشته نمایشی و در قالب ۳۶۵ رویداد به مصاف هم خواهند رفت.

کد خبر 6086441

دیگر خبرها

  • مس صعود کرد/ شکست ناپذیری شاگردان نویدکیا حفظ شد
  • مس به ۱/۴ نهایی صعود کرد/ شکست ناپذیری شاگردان نویدکیا حفظ شد
  • نویدکیا: تلاش می‌کنیم از این مرحله عبور کنیم
  • نویدکیا: تلاش زیادی لازم داریم که از این مرحله عبور کنیم
  • نویدکیا: بازی سختی در پیش داریم
  • برتری تیم‌های زیر ١٢ سال ایران برابر حریفان
  • حمایت ونگر از ژاوی: دوست دارم در بارسا بمانی
  • سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان معرفی شدند
  • مهدوی: احتمال قهرمانی پرسپولیس بیشتر از استقلال است/ ضعف مدیریتی، سپاهان و تراکتور را  از کورس قهرمانی خارج کرد
  • اوسمار: استعداد بازی نداشتم، مربی شدم