Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از اجرای مرحله نخست واگذاری اراضی روی تونل راه آهن تهران- تبریز به پیمانکار پروژه احداث محور شارباغ (محور نیلوفری) خبر داد.
به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، صفا صبوری دیلمی که متعاقب برگزاری نشست مشترک با علی کاظمی منش مدیرکل راه آهن تهران، حسین محمدزاده عضو هیات مدیره این شرکت و کاوه حاجی علی اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران سخن می گفت، از امضای صورتجلسه مرحله نخست واگذاری زمین خبر داد و گفت: پیرو تفاهمنامه ای که در تیرماه سال جاری بین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شهرداری تهران منعقد شد، بخشی از اراضی روی تونل راه آهن تهران- تبریز واقع در مناطق 17 و 18 در قالب مرحله نخست واگذاری، تحویل پیمانکار پروژه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او مساحت کلی این اراضی را 94180 مترمربع ذکر و اضافه کرد: اراضی یاد شده در دو قطعه شامل بخش حدفاصل میدان شهدای حرم و امامزاده حسن(ع) در منطقه 17 به مساحت 52020 مترمربع و بخش حدفاصل پارک 15 خرداد و خیابان آیت الله طالقانی در منطقه 18 به مساحت 42160 متر جهت بهره برداری دائمی و اجرای طرح بازآفرینی به شهرداری تهران واگذار و به این ترتیب عملیات اجرایی پروژه احداث محور شارباغ توسط پیمانکار از سرگرفته شد.
به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، بهره برداری از پروژه ساخت محور شارباغ علاوه بر تاثیرات مثبت فرهنگی بر مناطق کمتر برخوردار شهر تهران، زمینه ساز جذب سفر و رونق گردشگری شهری خواهد بود.
در همین رابطه حسن صفات مدیرعامل شرکت یادمان سازه(مجری پروژه) به همراه مدیران ارشد شرکت در کارگاه پروژه ساخت محور شارباغ حضور یافت تا آخرین وضعیت اجرایی پروژه را مورد بررسی قرارداد. طی این بازدید ضمن گفتگو با عوامل پیمانکار پروژه در منطقه 18 در خصوص روند پیشرفت و همچنین مشکلات پروژه بحث و تبادل نظر شد.
ساخت محور شارباغ پروژه ای است که پس از انتقال خط راه آهن تهران- تبریز به زیرزمین، روی بام این تونل در محدوده‌ای به طول تقریبی 9 کیلومتر و کشیدگی شرقی- غربی و عرض متوسط 30 متر تعریف شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهرداری تهران راه آهن تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۸۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد ورودی بنا‌های تجاری غیرمجاز در غرب تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ تهران گفت: در ادامه مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ناحیه سه منطقه با استقرار بلوک‌های سیمانی از ادامه ساخت بنا‌های تجاری غیرمجاز و فعالیت آنها جلوگیری شد.

حسین اخگر پور افزود: در دو عملیات ۱۵ عدد بلوک سیمانی مقابل بنا‌های تجاری غیرمجاز در محله نعمت آباد مستقر و در دو عملیات دیگر از ساخت و ساز‌های غیرمجاز ۷۰ متر سقف و ۲۰ متر تیغه چینی در بلوار شهید ورامینی جلوگیری و در ورودی و تیغه‌های طبقه همکف و اول درشهرک احمدیه تخریب شد.

سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ گفت: بیشتر تصرفات غیرقانونی و بدون مجوز انجام شده بود. حسین اخگر پور از شهروندان خواست درصورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز مراتب را به شهرداری منطقه ۱۹ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • آغاز عملیات تکمیل مونوریل قم همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • انسداد ورودی بنا‌های تجاری غیرمجاز در غرب تهران
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکن کارکنان انرژی اتمی در بوشهر