Web Analytics Made Easy - Statcounter

به همت خیران در نیمه نخست سال جاری تعداد ۳ هزار و ۸۰۹ زندانی جرایم غیرعمد از بند حبس آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند؛ در فهرست آمار استان اصفهان با فراهم کردن زمینه آزادی ۴۲۵ محکوم مالی و بدهکار دیات در صدر جدول و جلوتر از تهران قرار گرفت. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ به دلیل شیوع ویروس کرونا اگر چه امسال میزبان جشن‌های آزادی نبودیم اما به برکت آیین‌های گلریزان برگزار شده در فضای مجازی همچنین برپایی پویش‌های مردمی تا پایان شهریور ماه تعداد 3684 زندانی مرد و 125 محبوس زن به برکت حمایت‌های اقشار مردمی از بند آزاد شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

11 درصد آزادی‌ها متعلق به اصفهان است

در فهرست آمار استان اصفهان با فراهم کردن زمینه آزادی 425 محکوم مالی و بدهکار دیات ناشی از حوادث کارگاهی یا رانندگی در صدر جدول عددی آزادی‌ها قرار گرفته است.

تهران با 242 مورد آزادی، فارس با استخلاص 215 مددجو و مازندران با مختومه کردن 206 پرونده به آزادی  در ادامه این فهرست قرار دارند.

96  درصد زندانیان آزاد شده محکومان مالی هستند

از جمع مددجویانی که در این بازه زمانی طعم شیرین آزادی را چشیده‌اند تعداد 3658 نفر به دلیل ناتوانی در تأمین تعهدات ناشی از صدور چک، مهریه و نفقه گرفتار زندان شده بودند و الباقی که تنها 4 درصد مجموع زندانیان را تشکیل داده آن‌هایی هستند که به دلیل عدم استطاعت مالی در پرداخت دیات گرفتار بند بودند.

قابل توجه این که در شمار یکصدوبیست‌وپنج زن زندانی آزاد شده 55 نفر از این بانوان آنهایی هستند که نه با صدور چک یا امضای سفته برای کسب منافع شخصی، بلکه به واسطه ضمانت از طریق این اوراق گرفتار شیادانی شده‌اند که تسهیلاتی را دریافت و قرار بوده اقساطی را پرداخت کنند، اما از اقدام خیر ضامن نهایت سوء استفاده را کرده و علی‌رغم پیگیری‌های قضایی و انتظامی هنوز متواری هستند.

انتهای پیام /

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۸۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند

امتداد - همزمان با برگزاری یازدهمین جشن گلریزان آزادی زندانیان در بانک مسکن استان هرمزگان، هفت نفر از زندانیان جرائم غیر عمد به همت مشتریان عزیز و همکاران خیر بانک مسکن استان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  موسی رحیمی مدیر شعب بانک مسکن استان هرمزگان با بیان این مطلب گفت: در این جشن با کمک مشتریان و همکاران خیر و مشارکت ستاد دیه  توانستیم  پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کمک نقدی جمع آوری کنیم و هفت زندانی را در روزهای نخستین سال جاری  به آغوش گرم خانواده باز گردانیم.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که  جشن گلریزان هرساله در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی بانک مسکن و حمایت از  ستاد دیه  در مدیریت شعب استان هرمزگان برگزار می شود؛ گفت : بانک مسکن افتخار دارد به عنوان حامی ستاد دیه و با همت و همدلی مشتریان و کارکنان خیر در برگزاری این سنت حسنه مشارکت کند به طوری که ماحصل این مشارکت طی برگزاری ۱۰ دوره  گذشته جشن گلریزان در بانک مسکن هرمزگان آزادی ۲۷ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد  بوده است

دیر شعب بانک مسکن استان هرمزگان همچنین از ستاد مردمی دیه استان و مشتریان و کارکنان خیر بانک که در این امر خیر مشارکت کرده اند؛ قدردانی کرد.

عبدالمجید مرادی نسب مدیر ستاد دیه استان هرمزگان نیز طی سخنانی با قدردانی از اقدامات خداپسندانه بانک مسکن در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد گفت: تا کنون کمک های بسیار خوبی از سوی مشتریان و کارکنان بانک مسکن در این خصوص صورت گرفته است که ارزشمند بوده و قابل تقدیر است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نجات خانواده است
  • آزادی زندانی غیرعمد با کمک مالی دانش‌آموزان اردبیلی
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • آزادی یک زندانی به همت دانش‌آموزان اردبیلی
  • شاد شدن ۶۲ خانواده با رهایی زندانیان
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان