Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای بوشهر گفت: هر چند تجهیزات در ایستگاه‌های آتش نشانی این استان به طور نسبی مطلوب است، اما به علت فرسودگی و نوسازی مهم‌ترین نیاز در این بخش است که با توجه به هزینه بالای تجهیزات این بخش اعتبار بالایی می‌طلبد.

به گزارش ایمنا، حمید بردستانی اظهار کرد: بیشتر نیاز استان بوشهر به ایستگاه‌های جدید آتش‌نشانی، ایستگاه‌های دوم و سوم در شهرستان‌هایی است که با رشد جمعیت و ایجاد نیاز همچنان یک ایستگاه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به جمعیت شهری ۸۴۰ هزار نفری استان بوشهر به طور میانگین هر ایستگاه به ۲۰ هزار نفر خدمت رسانی می‌کند که نیاز است جمعیت زیر پوشش هر ایستگاه به حدود ۱۲ هزار نفر کاهش یابد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای بوشهر با بیان اینکه پراکندگی ایستگاه‌های آتش‌نشانی در استان بوشهر متوازن و یکسان است، اضافه کرد: با این حال مؤلفه وسعت جغرافیایی و میزان مخاطرات نیز در این مساله مورد توجه است و جمعیت به تنهایی تعیین کننده میزان نیاز نیست.

بردستانی خاطرنشان کرد: هر چند تجهیزات در ایستگاه‌های آتش نشانی این استان به طور نسبی مطلوب است، اما به علت فرسودگی و نوسازی مهم‌ترین نیاز در این بخش است که با توجه به هزینه بالای تجهیزات این بخش اعتبار بالایی می‌طلبد.

وی ادامه داد: واگذاری ۲۳ دستگاه تنفسی، ۵۵ عدد تجهیزات فردی و ۵۵ دست لباس آتش نشانی و دو خودرو نیمه سنگین از سهمیه اختصاصی سازمان شهرداری‌ها از سوی دفتر شهری به آباد تنگستان و خارگ از اقدامات صورت‌گرفته برای تقویت تجهیزاتی آتش‌نشانی این استان در سال جاری است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای بوشهر تاکید کرد: هر چند آتش‌نشانی در حوزه وظایف شهرداری جای می‌گیرد اما سایر دستگاه‌های استان بوشهر که از امکانات بهره‌مند بودند مانند پالایشگاه‌ها و اداره بندر نیز در کنار سازمان آتش‌نشانی شهرداری حضور داشته‌اند که امیدواریم این همراهی ادامه داشته باشد.

بردستانی با اشاره به استخدام ۶۲ نیروی آتش نشان و راننده از طریق آزمون فنی و تخصصی و آغاز به کار آنها از ابتدای امسال گفت: در زمان حاضر ۴۱۲ نفر در آتش‌نشانی استان بوشهر مشغول خدمت هستند و نیروی ماهر کافی در اختیار ایستگاه‌ها قرار دارد.

وی اظهار کرد: با این حال سازمان آتش‌نشانی بر پیشگیری از حریق تاکید دارد و در این زمینه برنامه‌ها و کلاس‌های آموزشی را در در دستورکار قرار داده و به طور مرتب پیگیری می‌کند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای بوشهر عنوان کرد: راه‌اندازی ایستگاه آتش نشانی با تجهیزات اعم از ساختمان استاندارد دو آشیانه، خودرو نیمه سنگین و نیروهای متخصص، آغاز عملیات اجرایی ایستگاه آتش نشانی شهر بهارستان شهرستان جم و ایستگاه شماره دو بندر دیر با پیش بینی اعتبار ۳۵ میلیارد ریال از پروژه‌های امسال برای تقویت این بخش است.

بردستانی افزود: یک ایستگاه در شهر خورموج با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد و یک ایستگاه در شهر بادوله با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد نیز در دست اجرا است.

منبع: ایرنا

کد خبر 446747

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران حقوق شهروندی مشارکت شهروندان فرهنگ شهروندی مدیریت شهری شهرداری شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استان بوشهر ایستگاه ها آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۸۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرهای مهم درباره تجهیزات نظامی نیروی زمینی ارتش

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، امیر سرتیپ دوم غلام‌حسین سلیمانی درباره بازسازی و بازتولید ادوات مورد نیاز نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: در دنیا تجهیزات نظامی دارای ویژگی‍های خاص را از رده خارج نمی‌کنند، بلکه آن‌ها را ارتقا می‌دهند؛ به عنوان مثال تانک «ام ۶۰» از جمله تجهیزاتی است که در دهه ۶۰ میلادی وارد کشورمان شده و اکنون این وسیله با قرارگیری تجهیزات نوین بر روی آن، به وسیله‌ای عملیاتی برای مقابله با تهدیدات تبدیل شده است.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم صحنه‌ نبرد، اقتصادی کردن چنین تجهیزاتی است؛ از این رو با همین نگاه در حوزه‌ زرهی و توپخانه، تجهیزات موجود یا در حال طراحی، باید امکان مقابله با تهدیدات را داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: در نیروی زمینی ارتش نگاه ویژه‍ای به تجهیزات وجود دارد؛ چه به تجهیزاتی که برای مقابله با تهدیدات، نیازمند ارتقا هستند و چه تجهیزات جدیدی که بر حسب نیاز باید طراحی و تولید شوند؛ بنابراین در همین راستا و در آینده نزدیک شاهد الحاق تجهیزات جدید به این نیرو خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • خبرهای مهم درباره تجهیزات نظامی نیروی زمینی ارتش
  • شب پرحادثه برای آتش نشانی قزوین/ سه حادثه طی دو ساعت
  • شب پرحادثه برای آتش نشانی قزوین / سه حادثه طی دو ساعت
  • سقوط یک شی عجیب از فضا بر روی خانه‌ای در آمریکا
  • بیش از ۲ هزار عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری بوشهر انجام شد
  • بازار صالح آباد کجای تهران است و مناسب کیست؟
  • آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در میدان مهارت شیراز
  • شرق تهران هم به آتش‌نشانی بانوان مجهز شد | بازرسی از ساختمان‌ های ناایمن ادامه دارد
  • افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در تهران
  • افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در شرق تهران