Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-در حالی که وضعیت کرونا در روزهای اخیر کاهشی بوده و روز گذشته نیز پس از حدود ۴ ماه این استان فوتی کرونایی ثبت نکرد همچنان می‌طلبد مردم و مسئولان با حساسیت بالا کرونا را جدی بگیرند هرچند وضعیت کرونا در جزیره کیش در هاله‌ای از ابهام است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزارى تسنیم از بندرعباس، شروع فصل تابستان در استان هرمزگان همراه با اوج شیوع کرونا در استان بوده و تعداد بیماران بسترى کرونایى روزانه تا حدود 600 نفر رسیده بود که با اهتمام مردم استان به رعایت اصول بهداشتى، این آمار تا پایان تابستان به زیر 200 نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین آمار جهانی کرونا/ عبور تعداد قربانیان از یک میلیون نفر +جدول تغییراتخطر آمیختگی آلودگی هوا با ویروس کرونا در کمین اصفهانی‌ها استحال گردشگری خوب نیست؛ از بدعهدی ایرلاین‌های خارجی تا راه پر پیچ و خم تسهیلات کرونایی

شمار جان باختگان بر اثر کرونا در روزهاى اوج کرونا تا تعداد 17 نفر در روز نیز می‌رسید و متاسفانه در این بین یک نوزاد یازده ماهه، دو کودک و تعداد زیادى جوان، به ویژه افراد بدون بیمارى زمینه‌ای نیز جان خود را از دست دادند، خوشبختانه این آمار تا پایان تابستان به زیر 5 نفر رسید و روز گذشته بعد از گذشت چهار ماه، هیچ بیمارى جان خود را بر اثر کرونا در استان از دست نداد.

همچنین طبق آمار دانشگاه علوم پزشکى هرمزگان، هم اکنون 193 بیمار کرونایى در بیمارستان‌ها بسترى هستند در این بین 42 بیمار در بخش مراقبت‌هاى ویژه قرار دارند که حال 14 نفر از آنها وخیم است و در مجموع تاکنون 768 بیمار جان خود را بر اثر کرونا از دست داده‌اند.

بیشترین سهم جانباختگان کرونایى در شهرستان‌هاى استان نیز با 374 فوتی به شهرستان بندرعباس تعلق دارد در ادامه شهرستان میناب با 81 فوتى دومین و شهرستان‌هاى بندرلنگه و قشم با تعداد 72 فوتى، سومین جایگاه را دارند.

65 درصد جانباختگان کرونایى بالاى 55 سال بوده‌اند

طبق آخرین آمار اعلام شده از سوى دانشگاه علوم پزشکى هرمزگان، حدود 65 درصد بیمارانى که جان خود را بر اثر کرونا از دست داده‌اند، بالاى 55 سال سن داشته‌اند که از دو حیث مهم است، مورد اول این است که باید بیشتر از سالمندان به ویژه افرادى که داراى بیمارى زمینه‌اى هستند مراقبت کرده و از برگزارى مهمانى، دورهمى و هرگونه رفتار مخاطره آمیز خوددارى کرد.

همچنین این آمار نشان دهنده این است که 35 درصد جان باختگان کرونایى زیر 55 سال هستند و عمده آنها در گروه سنى جوان و میانسال بوده که درصد کمى براى این گروه‌هاى سنى به حساب نمى‌آید؛ این درصد نشان دهنده اهمیت بالاى پیشگیرى از ابتلا به ویروس کرونا و رعایت اصول بهداشتى براى جوانان هم است.

وضعیت کرونا در جزیره کیش در هاله‌ای از ابهام

رئیس دانشگاه علوم پزشکى هرمزگان در تاریخ پنجم مهرماه، آخرین وضعیت کرونا در شهرستان‌هاى استان را این‌گونه اعلام کرد: شهرستان بستک در وضعیت قرمز بیمارى کرونا است و شهرستان‌هاى پارسیان و سیریک در وضعیت هشدار محسوس(نارنجى) قرار دارند.

دکتر حسین فرشیدى ادامه داد: همچنین وضعیت شهرستان‌هاى بندرعباس، بندرلنگه، جاسک، میناب و قشم زرد است، آمار مبتلایان در شهرستان‌هاى حاجى‌آباد، رودان، بوموسى، بشاگرد و بندرخمیر، در هفته‌هاى گذشته کاهشى بوده است.

در این بین هیچ اشاره‌اى به وضعیت کرونا در جزیره کیش نشد و این در حالى است که در پنج روز گذشته، 3 بیمار کرونایى در این جزیره جان خود را از دست داده‌اند.

تداوم روزهاى امن کرونایى در گرو رعایت پروتکل‌هاى بهداشتى

بر اساس تجربه چندین ماه اخیر، شیوع ویروس کرونا ارتباط مستقیمى با رعایت اصول بهداشتى توسط مردم دارد و هر زمان توسط مردم و مسئولین نسبت به ویروس کرونا سهل انگارى شده، آمار کرونا در استان هرمزگان افزایش یافته است.

اکنون که روزهاى امن‌ترى را براى کرونا در هرمزگان شاهد هستیم، نباید تصور کرد که کرونا تمام شده و دیگر نیازى به رعایت پروتکل‌ها نیست.

هرگونه بى‌توجهى و بروز رفتارهاى اجتماعى خطر آفرین در برابر کرونا، باعث افزایش آمار کووید١٩ و حتى شروع موج جدیدى از این بیمارى در استان خواهد شد، همچنین با توجه به افزایش آمار مبتلایان و جانباختگان کرونایى در سایر استان‌ها در روزهاى اخیر، مسافرت و تردد به داخل و خارج استان می‌تواند زمینه ساز انتقال بیشتر ویروس به هرمزگان شود.

در نتیجه مردم استان هرمزگان همچنان باید به اصول بهداشتى پایبند بوده و سه اصل شستشوى مداوم دست‌ها، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعى مناسب را رعایت کنند تا با ادامه این روند، برخلاف فصل تابستان سیاه و شوم کرونایى که بر این استان گذشت، پاییزى آرام و امن‌تر داشته باشیم.

انتهای پیام/868/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کرونا در استان وضعیت کرونا استان هرمزگان بر اثر کرونا ویروس کرونا شهرستان هاى جان خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۸۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: یکی از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد مسئله سلامت خانواده است که در سال قبل در دو شهرستان اجرایی شد و اجرایی شدن این برنامه در سایر شهرستان‌ها و روستاها می‌تواند اثرگذار باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: در هفته سلامت که از اول اردیبهشت تا هفتم همین ماه ادامه دارد شعار محوری سلامت خانواده با مشارکت مردم در نظر گرفته شده است. 

وی افزود: ما در هفته سلامت برنامه‌های متنوعی در نظر داریم که بخشی از آنها انجام پذیرفته و بخشی نیز در ادامه هفته سلامت انجام خواهد گرفت. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: مجموعه‌های مختلف شبکه بهداشت و درمان استان در این هفته برنامه‌های خوبی اجرا خواهند کرد که گزارش این اقدامات از طریق رسانه‌ها و نشریات به اطلاع مردم  استان خواهد رسید. 

وی تصریح کرد: بنا داریم در این هفته جشنواره رسانه‌ای سلامت نیز در استان برگزار کنیم و از ظرفیت رسانه‌ها برای تولید محتوای مناسب در این حوزه بهره ببریم این برنامه در پارک غدیر شهر بندرعباس و پس از برگزاری نشست‌های تخصصی بهداشت برگزار می‌شود. 

جاودان با اشاره به مهم ترین برنامه‌های حوزه سلامت استان اظهار داشت: ما در حوزه تخت‌های بیمارستانی کمبودهایی داشتیم اما با همکاری همه‌جانبه مدیران استانی ساخت هزار تخت بیمارستانی در دستور کار است و در این دولت به نتیجه خواهد رسید. 

وی ادامه داد: کار مهم دیگری که در حوزه سلامت و بهداشت و درمان استان در حال انجام است مسئله دانشکده های علوم پزشکی در شرق و غرب استان بود که امیدواریم در نتیجه این دانشکده‌ها مردم دسترسی مناسبی به خدمات درمانی داشته باشند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: یکی دیگر از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد مسئله سلامت خانواده است که سال قبل در دو شهرستان اجرایی شد و اجرایی شدن این برنامه در سایر شهرستان‌ها و روستاها می‌تواند اثرگذار باشد. 

انتهای پیام/864 

دیگر خبرها

  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندرکلاهی شهرستان میناب
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر در اغلب ساعات آرام خواهد شد
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان/صفر شدن آمار تلفات ناشی از سیل در قزوین
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در هرمزگان
  • معرفی سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان میناب
  • راه اندازی سایت جدید تلفن همراه اول درروستای رمکان
  • ◄ مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد