Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو اعلام کرد: بر اساس چشم‌انداز حاصل از نتایج خروجی سامانه پیش‌بینی آب و هوا، متوسط بارش مهر ماه در برخی از نواحی جنوب و شمال کشور کمتر از نرمال خواهد بود.

براساس گزارش چشم انداز فصلی بارش کشور که روز دوشنبه از سوی موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو منتشر و مورد بررسی خبرنگار اقتصادی ایرنا قرار گرفت نشان می دهداحتمال وقوع بارش نرمال و یا بالاتر از نرمال در مناطق مرکزی و برخی از مناطق شرق کشور، وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس احتمال وقوع بارش کمتر از نرمال در ماه آبان، در بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود. وضعیت بارش‌ها برای ماه آذر نیز در بیشتر مناطق کشور به جز برخی مناطق شمال و شمال غرب کشور، کمتر از نرمال خواهد بود.

بررسی خبرنگار اقتصادی ایرنا از گزارش منتشره موسسه تحقیقات‌آب وزارت نیرو بیانگر آن است که وضعیت بارش در مهرماه، در نواحی شمال شرق، شمال غرب و جنوب شرق کشور، کمتر از نرمال است، به‌طوریکه احتمال وقوع وضعیت بارش کمتر از نرمال در این مناطق، بین ۵۰ تا ۷۵ درصد است.

همچنین در این ماه، احتمال وقوع بارش‌های نرمال و بالاتر ازنرمال با احتمال ۵۰ تا ۷۵ درصد در برخی از مناطق مرکزی، جنوب غرب و شرق کشورپیش‌بینی می‌شود. وقوع بارش‌های کمتر از نرمال با احتمال وقوع بین ۵۰ تا ۷۵ درصد در بیشترمناطق کشور برای آبان‌ماه‌پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی‌هادر ماه آذر نیز نشان می‌دهدبیشتر مناطق کشور دارای بارش کمتر از نرمال با احتمال وقوع بین ۳۳ تا ۷۵ درصد خواهند بود. در این ماه، وقوع بارش بالاتر از نرمال نیز در نواحی شمال شرق و شمال غرب کشور با احتمال بین ۳۳ تا ۷۵ درصد وجود دارد.

چشم‌انداز اختلاف از میانگین بلندمدت
بررسی خبرنگار ایرنا از گزارش موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو نشان داد:اختلاف بارش از میانگین بلندمدت در مهر ماه، در بیشتر مناطق کشور بین ( ۱۰ - تا +۱۰ ) میلیمتر و در بخش‌هایی از سواحل دریای خزر بین ( ۲۵ +) تا ( ۷۵ +) میلیمتر و بخش‌هایی از شمال غرب کشور بین ( ۱۰ -) تا ( ۷۵ -) میلیمتر پیش‌بینی‌شده است.

اختلاف بارش در ماه آبان، از میانگین بلندمدت در بیشتر مناطق غربی کشور بین ( ۱۰ -)تا ( ۵۰ -) میلیمتر و در بخش‌هایی از نوار شمالی کشور بین ( ۷۵ -) تا ( ۱۰۰ -) میلیمتر خواهد بود. این اختلاف در نیمه شرقی کشور بین ( ۱۰ -) تا ( ۱۰ +) میلیمتر پیش‌بینی می‌شود.

اختلاف بارشدر آذر ماه، از میانگین بلندمدت در بیشتر مناطق کشور بین ( ۱۰ -) تا (+۱۰ ) میلیمتر و در بخش‌هایی از جنوب و جنوب غرب کشور، این اختلاف بین ( ۱۰- ) تا ( ۵۰ -) میلیمتر خواهد بود.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو بیشتر مناطق کشور پیش بینی می شود کمتر از نرمال احتمال وقوع بخش هایی تا ۷۵ درصد وقوع بارش شمال غرب غرب کشور کشور بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۸۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۳ میلیمتر بارش در خراسان شمالی / ارتفاعات شاهجهان سفید پوش شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ بارش‌ها که از روز پنج شنبه هفته گذشته آغاز شده اغلب مناطق استان با کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا از جمله مناطق روستایی قلعه صفا و خرق و منطقه عشایر قره چشمه فاروج، آخرداغ بجنورد، باباسبز و ارتفاعات شاهجهان را در برگرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


به گفته کارشناسان بخش کشاورزی، این بارش‌های بموقع افزایش تولید را در پی خواهد داشت.
صباغ مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان هم گفته کشاورزانی که تا کنون اقدام به کشت حبوبات نکرده اند، با توجه به بارش‌های خوب چند روز اخیر به کشت عدس و نخود اقدام کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


براساس اعلام اداره کل هواشناسی بیشترین بارش‌ها در چهار روز فعالیت سامانه بارشی در خراسان شمالی از زیدر شیروان ۵۳ میلیمتر، راستقان ۴۷ و ۳ میلیمتر و بلغان ۴۵ میلیمتر بوده است.

دیگر خبرها

  • هشدار/ پیش‌بینی وقوع سیل در برخی استان‌های کشور
  • خطر وقوع سیلاب در جنوب کشور
  • کشاورزان مدیریت منابع آبی را جدی بگیرند
  • ثبت ۵۳ میلیمتر بارش در خراسان شمالی / ارتفاعات شاهجهان سفید پوش شد
  • سازمان هواشناسی اعلام کرد؛ نفوذ سامانه بارشی از فردا شب به کشور
  • نفوذ سامانه بارشی از فردا شب به کشور
  • وضعیت بارندگی در همدان بهتر از میانگین کشوری است
  • بدترین وضعیت آبی در این استان
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا اردیبهشت + جزئیات کارنامه بارش‌های فروردین ۱۴۰۳
  • خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی وجود دارد