Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@05:28:26 GMT

به سپاهان فکر کنید نه به اشخاص

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۸۴۵۷

به سپاهان فکر کنید نه به اشخاص

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  محرم نویدکیا سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت:  نزدیک به ۴ سال و از روزی که از فوتبال خداحافظی کردم از این فضا دور بودم و ترجیح دادم مدتی استراحت کنم و فکر می‌کنم تصمیم خوبی بود، چون می‌توانستم با آرامش بیشتری به کار‌های خود برسم. از طرف دیگر پیشنهاداتی برای سپاهان داشتم که شاید برای هواداران و رسانه‌ها جذاب بود، اما شاید مشکلاتی برای باشگاه به وجود می‌آمد و ترجیح دادم بیشتر تماشاگر و هوادار سپاهان باشم و از دیدن بازی‌های آن لذت ببرم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: قبول دارم که گاهی اوقات از وضعیت سپاهان راضی نبودم و فکر می‌کردم شرایط باید بهتر باشد، اما تصمیم گرفتم از این فضا دور باشم و از این تصمیم ناراحت هم نیستم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره پیشنهاداتی که ادعا می‌شد در چند مقطع از باشگاه سپاهان دریافت کرده، ادامه داد: در اواخر دوران بازیگری مشکلاتی با مدیریت باشگاه پیدا کرده بودم و به این نتیجه رسیدم که از باشگاه فاصله بگیرم. یکی دو بار بحث همکاری پیش آمد، اما به نتیجه نرسید. مثلاً کرانچار پیشنهاد همکاری داد و، چون تازه از فوتبال خداحافظی کرده بودم و به دلیل همان مشکلات و اینکه برخی در اواخر حضورم در سپاهان گفته بودند در کار باشگاه دخالت می‌کنم، حس خوبی نداشتم، در حالی که با تمام وجود در اختیار باشگاهم بودم و هیچ‌گاه خودسرانه کاری نمی‌کردم و اگر حرفی می‌زدم مدیران و مسئولان باشگاه از من خواسته بودند. به همین دلیل پس از خداحافظی ترجیح دادم استراحت کنم و از نظر روحی و جسمی به خودم برسم و اگر شرایطی فراهم شد کار کنم.

او گفت: اصلاً اعتقاد نداشتم که حتماً باید کار خود را از سپاهان آغاز کنم، اما خوشبختانه این اتفاق برای من افتاد و بسیار هم خوشحالم.

نویدکیا با بیان اینکه امیر قلعه‌نویی نیز دو بار به من پیشنهاد همکاری داد، تصریح کرد: با اینکه می‌دانستم قلعه‌نویی همواره مربی موفقی بوده است ترجیح دادم با تیم کار نکنم. از ایشان محترمانه عذرخواهی کردم و فکر می‌کنم این تصمیم به صلاح هر دو طرف بود.


او درباره پیشنهاداتی که گفته می‌شد از ذوب‌آهن، ماشین‌سازی و گل‌گهر داشته است، بیان کرد: با ذوب‌آهن صحبت‌هایی جزئی داشتم که مذاکرات زیاد جلو نرفت، چون اگر قرار بود با باشگاهی همکاری کنم ترجیح می‌دادم که با مسئولان تراز اول آن صحبت کنم و نمی‌خواستم کسی بخواهد در پشت صحنه من را به مجموعه‌ای بچسباند یا با زد و بند به تیمی بروم. از جواد محمدی و رسول کربکندی شناخت کاملی داشتم و به افرادی که با من مذاکره کردند گفتم من این دو را می‌شناسم و اگر پیشنهادی هست می‌توانیم رو در رو صحبت کنیم و اینکه فلان شرکت بخواهد برنامه‌ریزی کند را نمی‌پسندیدم و ترجیح دادم بحث ذوب‌آهن ادامه پیدا نکند. درباره گل‌گهر نیز صحبت‌هایی با آقای جواهری داشتم که به سرانجام نرسید و قسمت این بود که از سپاهان شروع کنم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره قبول سرمربیگری سپاهان در وضعیت حساس این تیم اضافه کرد: زمانی که محمدرضا ساکت مدیرعامل سپاهان شد تماس گرفت و درخواست ملاقات کرد که با کمال میل قبول کردم، اما صحبت ما دوستانه بود و اصلاً موضوع سرمربیگری مطرح نبود. شناخت خوبی از یکدیگر داریم و در زمان حضور ایشان در سپاهان جلسات متعددی با هم داشتیم و درباره مسائل مختلف صحبت می‌کردیم و ۱۰ سال خیلی خوب با هم داشتیم. در ۴ جلسه درباره مسائل تیم صحبت کردیم و بحث کم‌کم به سوی سرمربیگری من رفت و در جلسه آخر با هیئت‌مدیره نیز درباره بازی‌های آسیایی و سایر شرایط صحبت شد.

او گفت: در زمان بازیگری هر زمان باشگاه شرایط سختی داشت باید به عنوان کاپیتان تلاش می‌کردم مشکلات را رفع کنم و اکنون نیز احساس کردم باشگاه شرایط سختی دارد، چون گویا با یکی، دو مربی صحبت کرده بودند که ابتدا پیشنهاد سپاهان را قبول کرده بودند، اما در ادامه نیامدند و باشگاه با چالش مواجه بود. از طرف دیگر مطمئن بودم که باشگاه قصد دارد یک سرمربی خارجی تراز اول به خدمت گیرد و من هم با این موضوع موافق بودم، اما با منع جذب مربی خارجی و پس از جلسه ۴، ۵ ساعته با هیئت‌مدیره قبول کردم که در لیگ قهرمانان آسیا هم هدایت تیم را بر عهده بگیرم. اگر می‌خواستم دیدگاه خود را در تیم پیاده کنم به احتمال ۹۹ درصد نمی‌توانستیم نتایج خوبی بگیریم، اما اعضای هیئت‌مدیره از من حمایت کردند تا دیدگاه‌های خود را پیاده کنم و همین اتفاق هم افتاد.


نویدکیا درباره برنامه خود برای بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا افزود: ابتدا دوست داشتم تیم نتیجه بگیرد، اما نتایج دو بازی اول با اینکه بازی نسبتاً خوبی انجام دادیم ایده‌آل نبود. در بازی سوم شرایط کمی سخت‌تر شده بود و تلاش کردم در دو بازی آخر منطقی‌تر عمل کنم و به بازیکنانی که کمتر بازی کرده بودند بازی دادم تا آن‌ها را محک بزنم. متأسفانه تیم صعود نکرد، اما برای هماهنگی تیم ۴ مسابقه خوب داشتیم که خود من خیلی چیز‌ها آموختم که فکر می‌کنم در آینده به ما کمک کند.

او ادامه داد: به جز یک بازیکن که پیش از اعزام تیم به من گفت تمایل به جدایی دارد، از سایر نفرات استفاده کردم و چند بازیکن هم آسیب‌دیده بودند. پست چند بازیکن از جمله نورافکن، کریمی، الغسانی، شهباززاده و میرزایی را مدام تغییر دادم تا بتوانم به توانایی هر بازیکن پی ببرم. در کل نتیجه این مسابقات ایده‌آل نبود، اما تجربه خوبی برای من بود.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره بازیکنان گران‌قیمت تیم‌های حریف تصریح کرد: این موضوع درست است، اما نمی‌توان گفت، چون آن‌ها بازیکن گران‌قیمت دارند ما باید به آن‌ها ببازیم. سالی که نایب‌قهرمان آسیا شدیم شاید ارزش قرارداد تمام بازیکنان سپاهان به اندازه یک بازیکن تیم‌های عربی رقیب هم نبود، اما تا نایب‌قهرمانی آسیا پیش رفتیم. ۹۰ درصد این حرف‌ها توجیح است. درست است که زمان کمی داشتم، اما تا جایی که در توان داشتم تلاش کردم تصمیمات درستی بگیرم.

او با اشاره به پیروزی پرسپولیس مقابل السد بیان کرد: زمانی که یک کار خوب است باید از آن تعریف و تقدیر کرد، هرچند که کار رقیب باشد. به تمام پرسپولیسی‌ها، هواداران آن‌ها و حتی تمام مردم ایران تبریک می‌گویم و امیدوارم تا قهرمانی پیش بروند. هیچ‌گاه این دیدگاه را نداشته‌ام که، چون خودم خوب نبودم دیگران هم نباشند بلکه باید خود را تغییر دهم و تیم بهتری آماده کنم.   انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرمربی تیم فوتبال سپاهان باشگاه سپاهان لیگ قهرمانان آسیا سرمربی تیم فوتبال سپاهان ترجیح دادم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۸۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هافبک سابق سپاهان و درخشش در ذوب!

به گزارش ورزش سه، ارشیا سرشوق هافبک جوان ذوب آهن اولین تاثیرگذاری مستقیم روی گل را در بازی آلومینیوم داشت و یک پاس گل به نام خود ثبت کرد.

هافبک جوان ذوب آهن که در نیم فصل از سپاهان به این تیم منتقل شد در دقیقه 69 به عنوان بازیکن جانشین به میدان آمد و دقیقه 90 بازی با پاس کات بک خوبی که برای فردین یوسفی دیگر بازیکن جوان ذوب آهن ارسال کرد زمینه ساز گل برتری این تیم شد.

ویدئو: 330624

سرشوق نیم فصل نخست دو حضور ثابت و سه بار به عنوان جانشین برای سپاهان بازی کرده بود و سهمی در گل‌های این تیم نداشت اما در دومین مسابقه ای که برای ذوب آهن به میدان آمد توانست تاثیرگذار باشد و اولین پاس گل لیگ برتری خود را ارسال کند.

ارشیا سرشوق به همراه آریا یوسفی، محمدجواد حسین نژاد و محمد قربانی در نیم فصل نخست به فوتبال ایران معرفی شد و در نیم فصل به دیگر تیم اصفهانی منتقل شد تا شانس بازی بیشتری داشته باشد.

با توجه به عملکردی که این بازیکن مقابل آلومینیوم داشت به نظر می‌رسد که در بازی‌های بعدی هم فرصت حضور به عنوان جانشین را پیدا کند و بتواند نظر ربیعی را برای حضور در ترکیب اصلی تغییر دهد.

دیگر خبرها

  • تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان
  • رضا درویش: اوسمار بعد از بازی با سپاهان برنامه آینده را می دهد / فیلم
  • صفرزاده: جلوی سپاهان اشتباه کنید، تنبیه می‌شوید
  • دستورات تاکتیکی خاص برای چپ‌پای سپاهان
  • از پرسپولیس رفتند، هالند شدند!
  • بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد
  • بیرانوند به بازی با سپاهان می رسد
  • هافبک سابق سپاهان و درخشش در ذوب!
  • آمار خوب سپاهان در ۳ بازی اخیر
  • یک ستاره دیگر سپاهان بازی با پرسپولیس را از دست داد